Legacy cloud

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Arne Rolf
Indlæg: 44
Tilmeldt: lør 29-09-2012 22:15
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Legacy cloud

Indlægaf Arne Rolf » fre 03-05-2019 15:36

I de sidste par dage har jeg ikke kunne hente mine filer i Legacy cloud. den giver en fejl om at den ikke ka genkende kodeord.

Er det kun noget jeg har eller er det en generel fejl?

VH
Arne Rolf

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4419
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Anne Marie H » fre 03-05-2019 23:04

Der er problemer med serveren, så du må lave dine sikkerhedskopier andre steder. Der arbejdes med at løse problemet.

Jeg undrer mig lidt over, at du skriver, at du ikke har kunnet hente dine filer de sidste par dage? Du skal forhåbentig aldrig hente de filer, der ligger i LegacyCloud. Det er sikkerhedskopier. Den fil eller de filer, du arbejder i, bør ligge på standardplaceringen på din PC!
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4419
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Anne Marie H » lør 04-05-2019 18:47

Jeg har lige fået at vide, at det er hele serveren, der er problemer med, og at man er nødt til at flytte alt til en ny server. Det kan tage nogle dage, så sørg for at jeres sikkerhedskopier bliver gemt på en USB-nøgle/et eksternt drev eller en anden cloud.

Jeg skal nok orientere, når den nye server kører.

Fejlen på LegacyCloud-serveren har ingen betydning i forhold til at bruge Legacy i øvrigt :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 10)

Hans Peter Christiansen
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 13-06-2016 14:27
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Hans Peter Christiansen » fre 24-05-2019 10:33

Den 4.5.2019 blev der skrevet: "Det kan tage nogle dage"

Hvor langt er man nået her den 24.5.2019?

Jeg ved godt at man kan gemme externt - men det er irriterende med div. fejlmeldinger.

Mvh HP.Christiansen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4419
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Anne Marie H » lør 25-05-2019 00:39

Jeg ved ikke, hvornår LegacyCloud kommer til at køre igen. Vi har fået at vide, at gamle server var så fejlbehæftet, at der skal installeres og programmeres en helt ny server. Der er pt. ikke sat nogen dato for, hvornår LegacyCloud kan forventes at køre igen.

Hvilke fejlmeldinger er det, du mener? Du får ingen fejlmeldinger, hvis du fjerner fluebenet ved LegacyCloud i vinduet Tilpas sikkerhedskopi.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 10)

Hans Peter Christiansen
Indlæg: 9
Tilmeldt: man 13-06-2016 14:27
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Hans Peter Christiansen » lør 25-05-2019 06:26

Hej.

Tak for svar.

Jeg havde bibeholdt fluebenet i LagacyClouds, således at jeg havde en "indikator" for hvornår det virkede igen. :o

Skal man løbende gå ind i forum - for at finde ud af om LegacyCloud er kommet til at fungere?

Mvh HP.Christiansen.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4419
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Anne Marie H » søn 26-05-2019 00:02

Det er jo ikke kritisk, selvom der skulle gå et par dage, hvor du ikke er opmærksom på, at LegacyCloud virker igen. Indtil Legacy 9 kom havde vi ikke den ekstra mulighed for sikkerhedskopi, og da man jo alligevel ikke kan sikkerhedskopiere medier i LegacyCloud, så tænker jeg, at vi alle har et godt alternativ til LegacyCloud. Jeg selv sikkerhedskopierer også altid på OneDrive og på egen ekstern harddisk, så jeg er dækket godt, hvis uheldet skulle være ude.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 10)

Janvogt
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 19-07-2017 11:12
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Janvogt » man 27-05-2019 08:38

Samme problem her ...
Hvordan bliver man opdateret i forhold til, hvornår LegacyCloud-serveren kommer til at fungere igen?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4419
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Anne Marie H » man 27-05-2019 13:46

Det giver jeg besked om her i forum.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 4419
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy cloud

Indlægaf Anne Marie H » tors 13-06-2019 19:04

Så er den nye server online og LegacyCloud virker igen. Da der jo har været en længere pause, er det en god ide straks at lave en ny sikkerhedskopi i LegacyCloud, MEN husk, at LegacyCloud ikke er tænkt som din primære sikkerhedskopi (specielt fordi du ikke kan lave sikkerhedskopi af medier). LegacyCloud er blot tænkt som en ekstra mulighed for forsikring, hvis din PC går ned, så husk også at lave sikkerhedskopier på eksterne medier, f.eks. en USB eller en anden cloud-løsning som f.eks. Dropbox eller OneDrive.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.332 + Windows 10)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster