Jeg har lige opdateret legacy til version 9.0.0.258 hvilket har medført, at jeg får følgende fejlmeddelelse: Person med ID "146" blev ikke fundet.
Personen findes , hvorfor jeg ikke kan forstå meddelelsen. Jeg kan trykke ok til bemærkningen, men næste gang jeg klikker på en person eller lign. popper fejlmeddelelsen op igen. Og sådan kan jeg blive ved. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette ? Tror der er fejl i opdateringen.
Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Redaktører: Testere, Oversættergruppe
Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Venlig hilsen
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 4959
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Nej, det er ikke en fejl i opdateringen, men en fejl i din fil. Du skal åbne Legacy og køre en Kontroller/reparer-proces.
Se under fanen Fil > Filvedligeholdelse. Kør Kontroller/reparer jævnligt, så du sikrer dig, at der ikke er fejl i din fil. Jeg kører selv processen et par gange om ugen i de perioder, hvor jeg arbejder meget med slægtsindtastninger.
Se under fanen Fil > Filvedligeholdelse. Kør Kontroller/reparer jævnligt, så du sikrer dig, at der ikke er fejl i din fil. Jeg kører selv processen et par gange om ugen i de perioder, hvor jeg arbejder meget med slægtsindtastninger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Hej Anne Marie,
Nu har jeg lavet en kontroller/reparer-proces, men uden at det fjernede fejlmeddelelsen. Den popper stadig op hver gang jeg ændrer et eller andet i Legacy.
Selve personen med Id nr. 146 findes i min navneliste. Men nu bliver jeg så i tvivl om ID nr. er det samme som RIN nr. som står øverst til venstre i navnelisten. Er det ikke det samme, hvor finder jeg så ID nr. henne ?
Mvh
Kim
Nu har jeg lavet en kontroller/reparer-proces, men uden at det fjernede fejlmeddelelsen. Den popper stadig op hver gang jeg ændrer et eller andet i Legacy.
Selve personen med Id nr. 146 findes i min navneliste. Men nu bliver jeg så i tvivl om ID nr. er det samme som RIN nr. som står øverst til venstre i navnelisten. Er det ikke det samme, hvor finder jeg så ID nr. henne ?
Mvh
Kim
Venlig hilsen
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 4959
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Det er RIN-nummeret. Hvis personen med det nummer findes i din fil, så vil jeg foreslå, at du laver et print af de informationer, du har om personen. Slet så vedkommende og luk Legacy. Åbn Legacy og tilføj personen igen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Hej Anne Marie,
Dit udmærkede forslag er hermed forsøgt, men desværre uden held. Jeg får stadigvæk bemærkningen at ID 146 ikke blev fundet. Jeg har slettet og oprettet igen og vedkommende har automatisk fået tildelt det samme ID 146. Men systemet kan stadigvæk ikke finde ID 146.
Ligeledes har jeg forsøgt at omnummerere RIN nr. til et andet ledigt nummer, hvilket heller ikke hjalp. Systemet søger åbenbart stadig efter ID 146. Kodede herefter tilbage til RIN nr. 146 igen - også denne gang uden held.
Ps. jeg har aldrig haft denne fejlmeddelelse før jeg opdaterede til den nye version
Er der mere jeg kan gøre ?
Dit udmærkede forslag er hermed forsøgt, men desværre uden held. Jeg får stadigvæk bemærkningen at ID 146 ikke blev fundet. Jeg har slettet og oprettet igen og vedkommende har automatisk fået tildelt det samme ID 146. Men systemet kan stadigvæk ikke finde ID 146.
Ligeledes har jeg forsøgt at omnummerere RIN nr. til et andet ledigt nummer, hvilket heller ikke hjalp. Systemet søger åbenbart stadig efter ID 146. Kodede herefter tilbage til RIN nr. 146 igen - også denne gang uden held.
Ps. jeg har aldrig haft denne fejlmeddelelse før jeg opdaterede til den nye version

Er der mere jeg kan gøre ?
Venlig hilsen
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 4959
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Det har med sikkerhed intet med den nuværende version at gøre, da det er en fejlmelding, der af og til dukker op, og som regel forsvinder den med de midler, jeg har foreslået. Har du genstartet Legacy og også din PC (det er nødvendigt med genstart, ikke blot luk).
Hvis fejlmeldingen kommer igen, så tag venligst et skærmprint, så jeg kan se den nøjagtige ordlyd og hvor du står i programmet, når det sker.
Hvis fejlmeldingen kommer igen, så tag venligst et skærmprint, så jeg kan se den nøjagtige ordlyd og hvor du står i programmet, når det sker.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Hej Anne Marie,
Jeg har gjort som du har skrevet. Lavet kontroller/reparer-proces flere gange nu, uden resultat. Lukket Legacy og PC og åbnet igen. Det første jeg møder når jeg åbner Legacy er fejlmeldingen. Jeg trykker så ok på meldingen som herefter forsvinder. Kan herefter f.eks. åbne en bestående person og lave en redigering, når jeg så trykker gem, kommer fejlmeldingen igen. Trykker herefter ok på meldingen som forsvinder og redigeringen af den bestående person gemmes. Næste gang jeg skal lave noget kommer meldingen igen.
Det er lige meget hvor jeg står i Legacy, hver anden gang popper meldingen op og lukkes ved ok til næste gang. Jeg vedlægger nogle skærmprint og håber du kan se noget ud af det. Det er personen ID 146 der på en eller anden måde er problemet.
Tænkte om man måske skulle slette legacy og downloade på ny. Går ud fra at Deluxe registreringskoden kan bruges igen.
De bedste hilsner og tak for hjælpen.
Jeg har gjort som du har skrevet. Lavet kontroller/reparer-proces flere gange nu, uden resultat. Lukket Legacy og PC og åbnet igen. Det første jeg møder når jeg åbner Legacy er fejlmeldingen. Jeg trykker så ok på meldingen som herefter forsvinder. Kan herefter f.eks. åbne en bestående person og lave en redigering, når jeg så trykker gem, kommer fejlmeldingen igen. Trykker herefter ok på meldingen som forsvinder og redigeringen af den bestående person gemmes. Næste gang jeg skal lave noget kommer meldingen igen.
Det er lige meget hvor jeg står i Legacy, hver anden gang popper meldingen op og lukkes ved ok til næste gang. Jeg vedlægger nogle skærmprint og håber du kan se noget ud af det. Det er personen ID 146 der på en eller anden måde er problemet.
Tænkte om man måske skulle slette legacy og downloade på ny. Går ud fra at Deluxe registreringskoden kan bruges igen.
De bedste hilsner og tak for hjælpen.
- Vedhæftede filer
-
- Mette Scharling, 146.JPG
- (85.35 KiB) Ikke downloadet endnu
-
- Udpluk af navneliste (146).JPG
- (23.59 KiB) Downloadet 2428 gange
-
- Fejlmeddelelse ID 146.JPG
- (19.87 KiB) Downloadet 2428 gange
Venlig hilsen
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 4959
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Så prøver vi lige en sidste ting:
fanen Fil > Eksport > Eksportér til ny Legacy-fil... Giv filen et nyt navn. Luk derefter Legacy.
Åbn Legacy, klik på fanen Fil > Import > Legacy slægtsfil... (den nye fil)
Hvis dette ikke fjerner fejlmeldingen, så er du nødt til at sende mig din fil, så jeg kan gennemgå den selv.
fanen Fil > Eksport > Eksportér til ny Legacy-fil... Giv filen et nyt navn. Luk derefter Legacy.
Åbn Legacy, klik på fanen Fil > Import > Legacy slægtsfil... (den nye fil)
Hvis dette ikke fjerner fejlmeldingen, så er du nødt til at sende mig din fil, så jeg kan gennemgå den selv.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Hej Anne Marie,
Så lykkedes det sørme. Du skal have 1000 tak for den store hjælp du har ydet.
Og du har helt ret. Det var ikke opdateringen, men hvordan det lige pludselig skete er mig en gåde.
Endnu engang tak for hjælpen og ha en god aften,
Så lykkedes det sørme. Du skal have 1000 tak for den store hjælp du har ydet.
Og du har helt ret. Det var ikke opdateringen, men hvordan det lige pludselig skete er mig en gåde.
Endnu engang tak for hjælpen og ha en god aften,

Venlig hilsen
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
Kim Scharling (Legacy Deluxe 9.0.0.431 + Windows 10)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 4959
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Fejlmeddelelse i f.m. opdatering til v. 9.0.0.258
Super 

Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.433 + Windows 11)
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst