Gendan billedtilknytning - stopper midtvejs

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

revisorkristen
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 02-01-2018 10:02
Kontakt:

Gendan billedtilknytning - stopper midtvejs

Indlægaf revisorkristen » tirs 02-01-2018 18:15

På det seneste har det været umuligt at bruge "Gendan billedtilknytning", idet processen stopper midtvej med en fejlmelding. Derefter er der kun mulighed for at lukke programmet ned. Jeg har prøvet at geninstallere programmet, men det giver ingen ændring.

Jeg vedhæfter en fil med meldingen på skærmen.

Det er muligt, at det er noget, der skal kommunikeres længere op "i systemt". Der er selvfølgelig også den mulighed, at det er mig, der gør noget forkert, men funktionen har tidligere fungeret korrekt.

Kristen Stagstrup
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
(92.26 KiB) Ikke downloadet endnu

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gendan billedtilknytning - stopper midtvejs

Indlægaf Anne Marie H » tirs 02-01-2018 19:11

Først og fremmest må jeg spørge, hvorfor du finder det nødvendigt at bruge billedtilknytningsfunktionen så ofte, som dit ordvalg "på det seneste" antyder?

Dernæst: Stopper programmet det samme sted hver gang? Jeg undrer mig meget over den url, der vises på dit skærmprint.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

revisorkristen
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 02-01-2018 10:02
Kontakt:

Re: Gendan billedtilknytning - stopper midtvejs

Indlægaf revisorkristen » ons 03-01-2018 08:58

Det er ikke en funktion jeg bruger ofte, men mit ordvalg "på det seneste" betyder egentlig, at jeg for nogen tid siden fik en melding i forbindelse med sikkerhedskopiering om, at der var mediefiler, som mangler tilknytning, og har jeg forsøgt med mellemrum at bruge funktionen til at rette op på det - det kunne jo være, at der var sket en forbedring siden sidste gang :D

Jeg har nu prøvet processen igen, og jeg kan se på linjen "Søger i", at det er samme sted som på det udklip, som jeg vedhæftede.

Manuelt kan jeg genskabe tilknytningen, men når nu funktionen er der, og man anbefaler at bruge den, kunne det være rart, at den kunne køre igennem. Det har virket tidligere.

Kristen Stagstrup

Mogens Larsen
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 10-01-2011 21:56
Kontakt:

Re: Gendan billedtilknytning - stopper midtvejs

Indlægaf Mogens Larsen » ons 03-01-2018 14:26

Jeg har samme problem og teksten lyder: Legacy genealogy software for windows er holdt op med at fungere. Et problem var skyld i at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet.: Altså er der en samspildsfejl i Legacy 9 der gør at Windows 10 ikke kan godtage programmet. Håber Legacy snart retter fejlen. Hilsen Mogens

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Gendan billedtilknytning - stopper midtvejs

Indlægaf Anne Marie H » ons 03-01-2018 14:43

revisorkristen skrev:Det er ikke en funktion jeg bruger ofte, men mit ordvalg "på det seneste" betyder egentlig, at jeg for nogen tid siden fik en melding i forbindelse med sikkerhedskopiering om, at der var mediefiler, som mangler tilknytning, og har jeg forsøgt med mellemrum at bruge funktionen til at rette op på det - det kunne jo være, at der var sket en forbedring siden sidste gang :D

Jeg har nu prøvet processen igen, og jeg kan se på linjen "Søger i", at det er samme sted som på det udklip, som jeg vedhæftede.

Manuelt kan jeg genskabe tilknytningen, men når nu funktionen er der, og man anbefaler at bruge den, kunne det være rart, at den kunne køre igennem. Det har virket tidligere.

Kristen Stagstrup


Problemet skyldes sandsynligvis, at den mappe, der stopper processen er fejlbehæftet. Prøv at fravælge den pågældende mappe, inden du sætter søgeprocessen i gang.

Hvis det er de samme billeder, der gang på gang 'mister forbindelsen', så skyldes det sandsynligvis, at billederne ligger i en anden mappe end den, du har angivet som standardmappe, dvs. at du undgår fejlen ved at flytte billederne over i din standardmappe til dine øvrige billeder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

revisorkristen
Indlæg: 3
Tilmeldt: tirs 02-01-2018 10:02
Kontakt:

Re: Gendan billedtilknytning - stopper midtvejs

Indlægaf revisorkristen » tors 04-01-2018 20:13

Mysteriet er opklaret. Når der kommer en opdatering til Windows 10, dannes der en mappe, som kaldes Windows Old, som skal bruges, hvis opdateringen ikke kommer korrekt til vejs ende. Og det var netop her, at jeg kunne se stoppet hver gang.
Windows Old skal fjernes, og det sker under "Diskoprydning", som findes ved at højreklikke på "drev-ikonet (C:)", hvorefter der vælges "Egenskaber". Her tager man fat i "Diskoprydning" og vælger "Ryd op i systemfiler". Blandt mulighederne her findes "Forrige Windowsinstallation(er)", som skal markeres med flueben, og der kan selvfølgelig sættes andre flueben også. Når denne proces er sat igang, kan man godt gå til frokost, for det tager (i mit tilfælde) ret lang tid.
Ud fra dette vil jeg formode, at diskoprydningen skal gentages et stykke tid efter hver opdatering, når alt er faldet på plads, hvis man vil benytte sig af "Gendan billedtilknytning", og selvfølgelig vil jeg det :D


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster