Oprettelse af Cloud konto

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

jorn
Kontakt:

Oprettelse af Cloud konto

Indlægaf jorn » tors 14-09-2017 10:39

Anne Marie H skrev:
jorn skrev:Som ret ny medlem der ikke har henvendt sig før er dette overordentlig kompliceret.
Mit spørgsmål er fuldstændig grundlæggende: hvordan får jeg en sikkerhedskopi i skyen. Når jeg har indskrevet noget får jeg spørgsmålet om jeg vil gemme det. Og det vil jeg gerne. Men hvordan? Er der et rart menneske derude der kan hjælpe? Jeg er vel ikke det eneste menneske med det problem?
Jørn Benderfeldt

Når Legacy spørger om du vil gemme en sikkerhedskopi, så svar bekræftende, og i det vindue, der åbnes, kan du klikke på knappen Hjælp, der finder du forklaringen :)

Tak for din svar. Men jeg er nu ikke kommet videre. Når jeg prøver at oprette en cloud konto med e mail og password klikker jeg på submit og så står der: checking credentials .... Og så sker der absolut ikke mere.
Jeg tænker at for at lave sikkerhedskopi må man oprette en cloud konto. Hvilket jeg altså ikke kan. Og hvorfor mon det?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » tors 14-09-2017 13:56

jorn skrev:
Anne Marie H skrev:
jorn skrev:Som ret ny medlem der ikke har henvendt sig før er dette overordentlig kompliceret.
Mit spørgsmål er fuldstændig grundlæggende: hvordan får jeg en sikkerhedskopi i skyen. Når jeg har indskrevet noget får jeg spørgsmålet om jeg vil gemme det. Og det vil jeg gerne. Men hvordan? Er der et rart menneske derude der kan hjælpe? Jeg er vel ikke det eneste menneske med det problem?
Jørn Benderfeldt

Når Legacy spørger om du vil gemme en sikkerhedskopi, så svar bekræftende, og i det vindue, der åbnes, kan du klikke på knappen Hjælp, der finder du forklaringen :)

Tak for din svar. Men jeg er nu ikke kommet videre. Når jeg prøver at oprette en cloud konto med e mail og password klikker jeg på submit og så står der: checking credentials .... Og så sker der absolut ikke mere.
Jeg tænker at for at lave sikkerhedskopi må man oprette en cloud konto. Hvilket jeg altså ikke kan. Og hvorfor mon det?

Du kan gemme din sikkerhedskopi hvor som helst, bare ikke lokalt på din PC. Du behøver ikke en Cloud-konto, blot en usb-stik el.lign.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.318 + Windows 10)

jorn
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf jorn » fre 15-09-2017 08:11

Tak. Men hvordan får man da en cloud konto? "Checking credentials" ...... står der og så kommer jeg som sagt ikke videre.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Re: Oprettelse af Cloud konto

Indlægaf Anne Marie H » fre 15-09-2017 10:12

Du skal klikke på Sikkerhedskopi-ikonet, som du finder under fanen Fil

Der skal du klikke på linket Administrer konto Se vedlagte
sikkerhedskopi.jpg
sikkerhedskopi.jpg (73.56 KiB) Vist 8477 gange

I det vindue, der åbnes, skal du klikke på linket nederst Klik her for at oprette en LegacyCloud konto.

Udfyld de tre felter Name, Email og Password, så er du oprettet som bruger og kan logge din ind.
Venlig hilsen

Brugeravatar
Arne Leismann
Geografisk sted: Nørresundby
Kontakt:

Indlægaf Arne Leismann » lør 16-09-2017 09:07

Vi har lidt det samme problem med en af vore kursister i Aalborg.
Vi taster email ind derefter password og bliver afvist hver gang, på trods af at begge dele passer alle andre steder, så både email og password er korrekt, men ikke i Legacy Cloud.
Mange hilsner
Arne Leismann (Legacy Deluxe 9.0.0 318 + Windows 10)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 16-09-2017 09:47

Arne Leismann skrev:Vi har lidt det samme problem med en af vore kursister i Aalborg.
Vi taster email ind derefter password og bliver afvist hver gang, på trods af at begge dele passer alle andre steder, så både email og password er korrekt, men ikke i Legacy Cloud.

Alle andre steder?? LegacyCloud skal oprettes selvstændigt af brugeren selv, og har ikke noget at gøre med andre konti. Man kan til enhver tid oprette en ny konto til LegacyCloud, eller prøv at bede om mulighed for gendannelse af nyt password.
Venlig hilsen

Brugeravatar
Arne Leismann
Kontakt:

Indlægaf Arne Leismann » lør 16-09-2017 10:56

Når jeg skriver andre steder er det fordi hans email og password også bruges andre steder end i Legacy og der virker det.
Han skal jo skrive sin email adresse og der er kun den samme, men vi kan ikke vælge glemt password.
Mange hilsner

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 16-09-2017 11:25

Arne Leismann skrev:Han skal jo skrive sin email adresse og der er kun den samme, men vi kan ikke vælge glemt password.

Jo, det kan man
LegacyCloud.jpg
LegacyCloud.jpg (49.3 KiB) Vist 8433 gange
Venlig hilsen

Brugeravatar
Arne Leismann
Kontakt:

Indlægaf Arne Leismann » lør 16-09-2017 17:18

Vi stiller det lige i bero til jeg får set på hans computer igen i næste uge.
Mange hilsner

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 16-09-2017 17:55

Ved at bede om nyt password, får I også tjekket, om han evt. har tastet forkert mailadresse, da han oprettede sin Cloud- konto. Det er bare et bogstav, der skal rammes forkert, så går det galt...
Venlig hilsen

Brugeravatar
Arne Leismann
Kontakt:

Indlægaf Arne Leismann » søn 17-09-2017 09:27

Hej Anne Marie
Ja, vi må simpelthen tjekke det helt forfra, der må jo være lavet noget forkert.
Mange hilsner

jorn
Kontakt:

Indlægaf jorn » søn 17-09-2017 09:43

Oprettelsen af en cloud konto ser ud til at være umulig. Når jeg forsøger at få ændret adgangskoden ved at få en mail, kører der et symbol uendeligt. Jeg kommer ganske enkelt ikke videre. Det er yderst frustrerende. Jo mere jeg indtaster, jo mere insisterer jeg på at det skal fungere. Skal jeg melde mig til kurset her i efteråret for at få hjælp?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 17-09-2017 10:15

jorn skrev:Oprettelsen af en cloud konto ser ud til at være umulig. Når jeg forsøger at få ændret adgangskoden ved at få en mail, kører der et symbol uendeligt. Jeg kommer ganske enkelt ikke videre. Det er yderst frustrerende. Jo mere jeg indtaster, jo mere insisterer jeg på at det skal fungere. Skal jeg melde mig til kurset her i efteråret for at få hjælp?

Hvilken browser bruger du? Prøv at skifte til en anden browser, det hjælper ofte - Du er velkommen til at tilmelde dig et kursus, men det er ikke den vej, vi skal gå med dit problem.
Venlig hilsen

jorn
Kontakt:

Indlægaf jorn » tirs 19-09-2017 21:20

Jeg bruger Internet Explorrer og chrome. Begge browsere giver samme resultat: mit forsøg på at oprette en cloud konto stopper med "Checking credentials". Forsøg på at komme videre ved at bede om en ny log in code tilsendt til min mail, giver heller ikke noget resultat. I den grad frustrerende. Hvis de fungerer for alle andre, hvorfor fungerer det så ikke hos mig? Sært.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 19-09-2017 21:40

jorn skrev:Jeg bruger Internet Explorrer og chrome. Begge browsere giver samme resultat: mit forsøg på at oprette en cloud konto stopper med "Checking credentials". Forsøg på at komme videre ved at bede om en ny log in code tilsendt til min mail, giver heller ikke noget resultat. I den grad frustrerende. Hvis de fungerer for alle andre, hvorfor fungerer det så ikke hos mig? Sært.

Hvad mener du med "Forsøg på at komme videre ved at bede om en ny log in code tilsendt til min mail, giver heller ikke noget resultat."? Hvad sker der når du klikker på Glemt? og indtaster din email? Får du ikke tilsendt et link til oprettelse af nyt password?
Venlig hilsen

Tilbage til "Diverse"