Masterliste for kilder

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Masterliste for kilder

Indlægaf pepe » søn 17-07-2016 16:59

Jeg er stødt på en mystisk fejl:
Jeg har indtastet adskillige folketællinger under begivenheder for mange personer. Herunder har jeg så delt de pågældende folketælling med de involverede personer.
Når jeg så kigger på masterliste for kilder på de pågældende folketællinger og klikker på "Tilknyttede" mangler der en bestemt person (ægtefællen) på listen. Dette gælder samtlige folketællinger som denne person optræder i. Jeg har sikret mig (under begivenheder), at den pågældende person (ægtefællen) er "delt" med disse folketællinger.
Tilknytningen til andre kilder på masterlisten for denne person viser sig rigtig nok, men altså ikke de "delte" folketællinger.
Hvad er der galt?[/i]
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste for kilder

Indlægaf Anne Marie H » søn 17-07-2016 18:25

pepe skrev:Jeg er stødt på en mystisk fejl:
Jeg har indtastet adskillige folketællinger under begivenheder for mange personer. Herunder har jeg så delt de pågældende folketælling med de involverede personer.
Når jeg så kigger på masterliste for kilder på de pågældende folketællinger og klikker på "Tilknyttede" mangler der en bestemt person (ægtefællen) på listen. Dette gælder samtlige folketællinger som denne person optræder i. Jeg har sikret mig (under begivenheder), at den pågældende person (ægtefællen) er "delt" med disse folketællinger.
Tilknytningen til andre kilder på masterlisten for denne person viser sig rigtig nok, men altså ikke de "delte" folketællinger.
Hvad er der galt?[/i]


Hvilken rolle har du givet den person, der mangler at vises under Tilknyttede? Er det en rolle, du selv har oprettet, eller en af de oprindelige, dvs. Vidne eller husstandsmedlem.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Masterliste for kilder

Indlægaf pepe » søn 17-07-2016 23:07

Jeg mener det er en rolle jeg selv har oprettet : Husstandsmedlem-ægtefælle.
Men det virker udmærket ved andre familier.
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste for kilder

Indlægaf Anne Marie H » man 18-07-2016 10:41

pepe skrev:Jeg mener det er en rolle jeg selv har oprettet : Husstandsmedlem-ægtefælle.
Men det virker udmærket ved andre familier.


Mener du dermed, at det kun er nogle gange, at ægtefællen ikke vises blandt dem, der bruger den pågældende kilde?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Masterliste for kilder

Indlægaf pepe » tirs 19-07-2016 13:06

Jeg prøver lige at forklare problemet lidt mere konkret:
FT 1921 Nr. Kongerslev Sogn er indtastet under Rasmus som "hovedperson" og delt med ægtefællen Anna Margrethe som "Husstandsmedlem-ægtefælle" samt 2 børn som "Husstandsmedlem-barn". FT ses i personvinduet hos både Anna Margrethe og begge børn med de nævnte roller. I masterliste for kilder under FT Nr. Kongerslev Sogn ses som tilknyttede personer kun Rasmus og de 2 børn, men ikke Anne Margrethe. Anna Margrethe har en rolle (både som ægtefælle og som barn) i andre folketællinger, og her mangler hun ligeledes som tilknyttet person i masterlisten for kilder.
Jeg har prøvet at indtaste en ny fiktiv begivenhed med kilde for en anden person, og derefter delt denne begivenhed med Anna Margrethe samt yderligere en person. Her viser det sig igen, at det kun er Anna Margrethe der mangler som tilknyttet denne kilde i Masterlisten.
Det er altså tilsyneladende kun denne ene person (Anna Margrethe), som ikke kan vises som tilknyttet person i en begivenhed hun deler med en anden.
Anna Margrethe vises rigtig nok som tilknyttet person i andre kilder i Masterlisten, hvor hun selv er "hovedperson", f.eks. kilderne til hendes dåb og konfirmation.
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 19-07-2016 13:31

Det er godt nok mystisk. Jeg sender din forklaring til udviklerne i USA, så må vi se, hvad de siger.

Jeg skal lige vide, om kilden kommer med ved udskrift af en rapport? Altså er der sat et kildenr. ved den pågældende delte begivenhed og vises kilden i kildelisten for ægtefællen? F.eks. i en personrapport?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Masterliste for kilder

Indlægaf pepe » tirs 19-07-2016 16:07

Ja, kilden kommer med i en personrapport, og kilden vises hos ægtefællen - og hos faderen, i tilfældet hvor hun tildelt rollen som barn.
Jeg vedhæfter de 3 personrapporter og listen over tilknyttede personer til FT Nr. Kongerslev sogn 1921 fra Masterlisten for kilder.
Nå - der er åbenbart et max. på 3 filer pr. indlæg.
Vedhæftede filer
Liste over tilknyttede personer til FT Nr. Kongerslev sogn 1921.pdf
(5.6 KiB) Downloadet 507 gange
Margrethe.pdf
(62.36 KiB) Downloadet 527 gange
Rasmus.pdf
(86.53 KiB) Downloadet 538 gange
Poul-Erik Pedersen

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Masterliste for kilder

Indlægaf pepe » tirs 19-07-2016 16:08

Her kommer den sidste fil.
Vedhæftede filer
Niels Kristian.pdf
(80.17 KiB) Downloadet 554 gange
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 19-07-2016 17:49

Tak for det. Jeg kan ikke se, at du har delt nogen af de viste begivenheder, så du er nødt til at lave en udskrift for Margrethe, hvor der vises delte begivenheder og kilder. Hvis kilderne kommer korrekt med der, så er problemet heldigvis ikke så stort. Og alle kilder vises korrekt, når jeg laver delte begivenheder og medtager kilderne.

I vedlagte eksempel kan du se, at Søren Jensen var fadder ved en barnedåb, dvs. han ejer ikke begivenheden, det gør dåbsbarnet, og der er korrekt henvist til kildenr. 4, som er kirkebogens registrering af dåben.
Vedhæftede filer
kilde_DeltBegivenhed.jpg
(276.53 KiB) Downloadet 15 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Masterliste for kilder

Indlægaf pepe » tirs 19-07-2016 19:38

Min udskrift havde ikke fået de delte begivenheder med.
Den kommer her.
Vedhæftede filer
Margrethe.pdf
(63.37 KiB) Downloadet 517 gange
Poul-Erik Pedersen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 19-07-2016 21:42

Ok, det var bedre :D

Så kildeinformationen vises korrekt i rapporterne. den manglende visning er kun at finde i masterliste for kilder > Tilknyttede.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

pepe
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn 15-11-2015 11:17
Kontakt:

Masterliste for kilder

Indlægaf pepe » tirs 19-07-2016 22:52

Ja, det er rigtigt.
- og nu har jeg fundet en mere, hvor den samme fejl optræder, og jeg kan ikke gennemskue, hvad der skulle være særligt for disse 2. Der er så formentlig flere !?
Men hvis jeg finder et eller andet mønster i det, vender jeg tilbage.
Poul-Erik Pedersen


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster