Sæt slægtsskab

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Jokrimi
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 18-04-2016 16:39
Kontakt:

Sæt slægtsskab

Indlægaf Jokrimi » man 18-04-2016 16:49

Når jeg sætter slægtsskab fungerer det fint med mig som proband og jeg får mine svigerforældre og alle de andre generationer af mine egne linier med - men jeg kan ikke finde ud af at få mine svigerforældres forældre m.v. med. Kan systemet ikke det?

Er der nogen der har en løsning på det?
Venlig hilsen
Jonna

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 18-04-2016 17:19

Dine svigerforældres forældre er jo ikke din slægt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Jokrimi
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 18-04-2016 16:39
Kontakt:

Indlægaf Jokrimi » man 18-04-2016 17:33

Nej - det er jeg helt med på, men derfor skal de med alligevel, hvis man vil have min mands slægt med. Jeg er også med på, at man kan lave en fil, der kun dækker min mands slægt, eller jeg kan ændre til, at min mand er proband, - alle muligheder i den retning er undersøgt. Spørgsmåler er bare, om man strander ved svigerforældrene, når de ikke er blodsbeslægtede. Der er jo mulighed for at gå op til de 10 nærmeste, men der kommer så ikke de ti med alligevel.

Tak for tilbagemeldingen. Jeg kan nok ikke komme det nærmere.
Venlig hilsen

Jonna

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 18-04-2016 17:58

Hej Jonna,

Allerførst velkommen i forum.

Jeg skal lige uddybe mit ovenstående svar. Som du korrekt skriver, så er det muligt at beregne slægtskab for ikke-blodsbeslægtede, men disse slægtskaber vises ikke i Familievisningen.

Ref. Hjælp:

Ikke-blodbeslægtede

Dette er personer, du er knyttet til gennem ægteskaber. F.eks. tiptipoldefars kones bror. Sæt værdien Begræns til nærmeste xx stier.

Bemærk: Slægtsbetegnelser for ikke-blodbeslægtede vises ikke i Familievisningen. For at se disse betegnelser skal du bruge Slægtskabsberegner.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 2 gæster