Opgradering fra Legacy 6.0 til 7.5 (eller nyere)

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Christian Sørensen
Geografisk sted: Kongens Lyngby
Kontakt:

Indlægaf Christian Sørensen » man 22-02-2016 15:33

Efter at have holdt pause i nogle år med min slægtsforskning står jeg nu med den gamle version 6.0 de-luxe version installeret. Den version vil jeg naturligvis gerne opdatere til enten 7.5 eller 8.0.

Skal jeg opgradere en version af gangen (og betale de-luxe prisen hver gang) eller kan det gøres i et "hug"? Noget specielt at huske på her?

Ligeledes vil jeg gerne flytte mine gamle filer samt programmet til en nyere PC. Skal jeg først downloade version 6 på denne PC og derefter opgradere programmet?

Mange tak for eventuelle gode råd til ovennævnte spørgsmål.

Christian S.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 22-02-2016 17:29

Du kan installere Legacy 8 på den nye computer.

Det, du så bør gøre, er at lave en gedcom-fil i Legacy 6 af dine data, og så importere den i Legacy 8. Brug den, der hedder Eksporter til ny Legacy-fil

Installer Legacy 8 herfra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy

Deluxe købes her https://www.legacyfamilytree.net/secure ... eDansk.htm
og huske du får rabat på prisen, hvis du opgiver dit Deluxe-kundenummer fra Legacy 6.

Endelig synes jeg, at du skal læse om Legacy 8 her viewtopic.php?t=2659

Vær opmærksom på, at der er sket meget fra Legacy 6 til Legacy 8 :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.393 + Windows 10)

Christian Sørensen
Kontakt:

Indlægaf Christian Sørensen » tirs 23-02-2016 11:51

amh skrev:Du kan installere Legacy 8 på den nye computer.

Det, du så bør gøre, er at lave en gedcom-fil i Legacy 6 af dine data, og så importere den i Legacy 8. Brug den, der hedder Eksporter til ny Legacy-fil

og huske du får rabat på prisen, hvis du opgiver dit Deluxe-kundenummer fra Legacy 6.

Hej igen Anne Marie Holck og tak for dit hurtige svar.

Jeg har ikke opgraderet endnu, men vil lige supplerende spørge dig, om jeg SKAL danne en Gedcom-fil af indholdet af min gamle version 6? Jeg spørger hertil, idet du ligeledes anbefaler at læse dit link henvisende til version 8, og hvori jeg har noteret mig, at der ikke omtales et behov for at generere og importere ens gamle fil(er) som en Gedcom-fil, men i stedet er to andre muligheder omtalt.

Er det fordi version 6 er så gammel, at en Gedcom-fil er nødvendig, og såfremt ifald svaret er ja, vil alle mine registreringer, kilder, henvisningstekst, billeder, m.v. blive medtaget 100% en sådan fil?

Håber at du lige vil uddybe ovennævnte for mig.

Mange tak og MVH
Christian Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Re: Opgradering fra Legacy 6.0 til 7.5 (eller nyere)

Indlægaf Anne Marie H » tirs 23-02-2016 11:55

csobooks skrev:

Jeg har ikke opgraderet endnu, men vil lige supplerende spørge dig, om jeg SKAL danne en Gedcom-fil af indholdet af min gamle version 6? Jeg spørger hertil, idet du ligeledes anbefaler at læse dit link henvisende til version 8, og hvori jeg har noteret mig, at der ikke omtales et behov for at generere og importere ens gamle fil(er) som en Gedcom-fil, men i stedet er to andre muligheder omtalt.

Er det fordi version 6 er så gammel, at en Gedcom-fil er nødvendig, og såfremt ifald svaret er ja, vil alle mine registreringer, kilder, henvisningstekst, billeder, m.v. blive medtaget 100% en sådan fil?

Mange tak og MVH
Christian Sørensen

Det anbefaler jeg, fordi Legacy 6 er så gammel, at jeg ikke aner, hvad der vil ske hvis du opgraderer din fil til Legacy 8 direkte. Derfor sørg for backup og gedcom-fil, og prøv så at konvertere den almindelige fil fra 6 til 8. Så er du i hvert fald sikret, så dine data kan genskabes, hvis opgraderingen ikke lykkes.

Lad mig høre, hvordan det går?
Venlig hilsen

Christian Sørensen
Kontakt:

Re: Opgradering fra Legacy 6.0 til 7.5 (eller nyere)

Indlægaf Christian Sørensen » tirs 23-02-2016 16:01

amh skrev:
csobooks skrev:

Mange tak og MVH
Christian Sørensen

Det anbefaler jeg, fordi Legacy 6 er så gammel, at jeg ikke aner, hvad der vil ske hvis du opgraderer din fil til Legacy 8 direkte. Derfor sørg for backup og gedcom-fil, og prøv så at konvertere den almindelige fil fra 6 til 8. Så er du i hvert fald sikret, så dine data kan genskabes, hvis opgraderingen ikke lykkes.

Lad mig høre, hvordan det går?

Hej igen Anne Marie.

Det gik tilsyneladende fint. Jeg downloadede først Legacy 8 Standard og indlæste/konverterede herefter den oprindelige Legacy 6 data fil. Også funktionen med at samle mediafilerne herefter ser ud som om at være lykkedes. Herudover har jeg ikke kontrolleret for andre fejl, men vil gøre det hen ad vejen. Umiddelbart ser det fint ud, når jeg som eksempel genererer en rapport.

Eneste problem nu er desværre, at jeg ikke kan opdatere til de-luxe udgaven. Jeg har fulgt dit link, og også forsøgt igen flere gange gennem jeres hjemmeside, men desværre forgæves. Jeg får følgende fejl:
"Form could not be processed due to the following errors. Email send failed :535 incorrect authentication data". Jeg ved med sikkerhed, at mit VISA kort virker, samt at mine data er indtastet korrekt, så jeg ved ikke lige, hvordan jeg kommer videre. Har du nogen ideer om, hvad der evt. kunne være galt. Jeg har indtastet mit gamle version 6 de-luxe nummer både med/og uden bindestreger. Jeg forstår at bindestregerne skal medtages.

Mvh
Christian Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 23-02-2016 16:33

Venlig hilsen

Christian Sørensen
Kontakt:

Indlægaf Christian Sørensen » tirs 23-02-2016 17:16

amh skrev:Se her viewtopic.php?t=3557

Hej igen Anne Marie.
Da jeg kan forstå på dit link at betalingsproblemet er af generel karakter afventer jeg en løsning på dette. Måske du også vil give mig en update, når det virker igen. Mange tak, og tak for din hjælp hidtil.
Jeg kan iøvrigt se, at jeg har fået markeret en del røde advarslingsprikker under de enkelte personprofiler; håber dog at jeg får mere forklaring til disse, når de-luxe udgaven er i hus?
Mvh
Christian Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 23-02-2016 18:02

csobooks skrev:

Hej igen Anne Marie.
Da jeg kan forstå på dit link at betalingsproblemet er af generel karakter afventer jeg en løsning på dette. Måske du også vil give mig en update, når det virker igen. Mange tak, og tak for din hjælp hidtil.
Jeg kan iøvrigt se, at jeg har fået markeret en del røde advarslingsprikker under de enkelte personprofiler; håber dog at jeg får mere forklaring til disse, når de-luxe udgaven er i hus?
Mvh
Christian Sørensen

De røde prikker er advarsler om 'mulige' problemer. De kan fjernes under Valg > Tilpas > 8. Vis > 8.11 Du skal blot fjerne fluebenet.
Venlig hilsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 24-02-2016 23:54

csobooks skrev:

Hej igen Anne Marie.
Mvh
Christian Sørensen

Se her viewtopic.php?t=3557 Mit seneste indlæg :)
Venlig hilsen

Christian Sørensen
Kontakt:

Indlægaf Christian Sørensen » tors 25-02-2016 16:40

amh skrev:
csobooks skrev:

Hej igen Anne Marie.
Mvh
Christian Sørensen

Se her viewtopic.php?t=3557 Mit seneste indlæg :)

Hej igen Anne Marie,

Jeg har netop igen forsøgt at opgrade til Deluxe version 8 fra dit tidligere oplyste link, altså https://www.legacyfamilytree.net/secure ... eDansk.htm ,
men desværre kan denne hjemmeside nu slet ikke åbnes mere. Skyldes det samme årsag som sidst oplyst, altså serveromlægning? Eller har siden ændret navn? Håber du kan hjælpe mig og andre.

Mvh
Christian Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 25-02-2016 17:14

Du skal bruge det link, jeg har henvist til...
Venlig hilsen

Christian Sørensen
Kontakt:

Indlægaf Christian Sørensen » tors 25-02-2016 17:50

amh skrev:Du skal bruge det link, jeg har henvist til...

Hej igen.

Den 22/2 kl. 18:29 skrev du følgende til mig:

Det er det link jeg prøver, men serveren svarer desværre ikke - det er det jeg ikke forstår. Men såfremt jeg nu skal benytte et andet link for at købe ret til deluxe udgaven, må du meget gerne oplyse mig herom. På forhånd tak.

Mvh
Christian Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 25-02-2016 18:05

csobooks skrev:
amh skrev:Du skal bruge det link, jeg har henvist til...

Hej igen.

Den 22/2 kl. 18:29 skrev du følgende til mig:

Det er det link jeg prøver, men serveren svarer desværre ikke - det er det jeg ikke forstår. Men såfremt jeg nu skal benytte et andet link for at købe ret til deluxe udgaven, må du meget gerne oplyse mig herom. På forhånd tak.

Mvh
Christian Sørensen

Det link jeg har henvist til den 24-02-2016 23:54 , men du får det her igen
http://www.legacyfamilytreestore.com/Pr ... ctCode=L8D Hvis du ruller lidt ned i billedet, så kan du se, at der står
To upgrade from Legacy 7.0 Deluxe, click here.

Klik på 'click here' og der åbnes et lille felt, hvor du skal indtaste dit kundenummer fra Legacy 7 eller tidligere...
Bemærk, som jeg også skrev i det indlæg den 24.2., at man ikke kan bestille den DANSKE brugermanual her. Det må vente til amerikanerne har fået deres nye servere op at køre på fuld kraft.
Venlig hilsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » lør 27-02-2016 12:48

Venlig hilsen

Christian Sørensen
Kontakt:

Indlægaf Christian Sørensen » lør 27-02-2016 16:59

amh skrev:http://legacydansk.com/forum/viewtopic.php?t=3565

Hej igen Anne Marie.

Det lykkedes nu endelig at få opgraderet til version 8 deluxe via det af dig anførte amerikanske link til opgradering. Mange tak for din hjælp hermed.

Jeg er nu derfor klar til igen at tage fat på min slægtsregistrering og har derfor ligeledes downloaded den steddatabasen med danske sted og sognenavne. I denne forbindelse er jeg lidt i tvivl om, hvordan steddatabasen linkes ind i programmet version 8 - og/eller hvordan denne smartest benyttes. Jeg har søgt lidt rundt i 'Legacy Dansk Forum Index' herom, men ikke rigtigt fundet noget brugbart. Kan du evt. hjælpe mig på rette vej?

Mvh
Christian Sørensen

Tilbage til "Download og installation"