Begivenheder/fakta danner mærkelige sætninger i rapporter

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Larshau
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 22-10-2013 12:39
Kontakt:

Begivenheder/fakta danner mærkelige sætninger i rapporter

Indlægaf Larshau » tors 19-11-2015 23:34

Ved tilføjelse af en ny begivenhed for en person kan man udfylde Beskrivelse, Dato og Sted i nævnte rækkefølge.
For eksempel kan jeg ved en begivenhed "eksamen" udfylde Beskrivelse "Realeksamen", Dato "15. juni 1956" og sted "x skole".
Hvis jeg ønsker at lave en rapport, der også indeholder denne begivenhed, dannes teksten: "Han tog eksamen fra Realeksamen den 15. juni 1956 i x skole".
Noget tilsvarende fremkommer, når jeg vil beskrive en "Uddannelse". Her dannes teksten "Han blev uddannet ved læge 1962 i Aarhus Universitet".
Er det muligt at til rette udskriften af disse begivenheder, så teksterne bliver mere korrekte?

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Indlægaf Ove Steen Hansen » fre 20-11-2015 10:10

Du skal overskrive sætningen i begivenheden hos personen.
Vedhæftede filer
20-11-2015 10-08-41.gif
Tilsidesæt sætning
20-11-2015 10-08-41.gif (6.78 KiB) Vist 7988 gange
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Begivenheder/fakta danner mærkelige sætninger i rapporte

Indlægaf Anne Marie H » fre 20-11-2015 15:11

Larshau skrev:Ved tilføjelse af en ny begivenhed for en person kan man udfylde Beskrivelse, Dato og Sted i nævnte rækkefølge.
For eksempel kan jeg ved en begivenhed "eksamen" udfylde Beskrivelse "Realeksamen", Dato "15. juni 1956" og sted "x skole".
Hvis jeg ønsker at lave en rapport, der også indeholder denne begivenhed, dannes teksten: "Han tog eksamen fra Realeksamen den 15. juni 1956 i x skole".
Noget tilsvarende fremkommer, når jeg vil beskrive en "Uddannelse". Her dannes teksten "Han blev uddannet ved læge 1962 i Aarhus Universitet".
Er det muligt at til rette udskriften af disse begivenheder, så teksterne bliver mere korrekte?


Du skal ikke overskrive sætningerne som Ove foreslår, da det kun ændrer sætningsopbygningen for den enkelte person. Du skal i stedet tilrette sætningerne via Vis > Masterlister > Begivenhedsdefinitioner... Find den begivenhed, hvor teksten ikke er korrekt i henhold til dine ønsker. Marker og klik på Rediger... Du kan få nærmere beskrivelse af processen ved at klikke på knappen Hjælp, når du står i redigeringsvinduet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Larshau
Indlæg: 4
Tilmeldt: tirs 22-10-2013 12:39
Kontakt:

Re: Begivenheder/fakta danner mærkelige sætninger i rapporte

Indlægaf Larshau » lør 21-11-2015 00:58

amh skrev:
Larshau skrev:Ved tilføjelse af en ny begivenhed for en person kan man udfylde Beskrivelse, Dato og Sted i nævnte rækkefølge.
For eksempel kan jeg ved en begivenhed "eksamen" udfylde Beskrivelse "Realeksamen", Dato "15. juni 1956" og sted "x skole".
Hvis jeg ønsker at lave en rapport, der også indeholder denne begivenhed, dannes teksten: "Han tog eksamen fra Realeksamen den 15. juni 1956 i x skole".
Noget tilsvarende fremkommer, når jeg vil beskrive en "Uddannelse". Her dannes teksten "Han blev uddannet ved læge 1962 i Aarhus Universitet".
Er det muligt at til rette udskriften af disse begivenheder, så teksterne bliver mere korrekte?


Du skal ikke overskrive sætningerne som Ove foreslår, da det kun ændrer sætningsopbygningen for den enkelte person. Du skal i stedet tilrette sætningerne via Vis > Masterlister > Begivenhedsdefinitioner... Find den begivenhed, hvor teksten ikke er korrekt i henhold til dine ønsker. Marker og klik på Rediger... Du kan få nærmere beskrivelse af processen ved at klikke på knappen Hjælp, når du står i redigeringsvinduet.


AMH forklaring virker perfekt. Mange tak


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster