Ægtefæller figurer dobbelt, kan ikke flettes

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Tinna
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 01-12-2014 12:32
Kontakt:

Ægtefæller figurer dobbelt, kan ikke flettes

Indlægaf Tinna » fre 02-01-2015 14:07

Jeg har et par familier i København der gifter sig på kryds og tværs, og nu er jeg kommet i den situation at jeg har et ægtepar der figurerer som gift 2 gange.
Dvs. at hos begge parter forekommer der 2 ægtefæller, der er ens. Disse kan ikke flettes. Hvordan får jeg rettet det nemmest, og uden at miste eventuelle forbindelser?

Skærmprint vedhæftet
Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
(345.33 KiB) Downloadet 109 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-01-2015 15:28

Umiddelbart viser dit billede jo ikke, mere end et ægteskab, men jeg kan se, at begge personer står anført med 2 ægtefæller.

Hvis du klikker på Ægteskabsikonet, så får du vist de to ægteskaber/ægtefæller, som hver person er knyttet til. Marker den ene ægtefælle og klik derefter på knappen Fjern tilknytning. Du skal være opmærksom på, om børnene er tilknyttet begge ægteskaber eller kun det ene. Hvis de kun er knyttet til det ene ægteskab, så skal du fjerne tilknytningen for det ægteskab, hvor der ikke er børn. Du får vist en liste over børn, når du klikke på knappen Fjern tilknytning, så du er ikke i tvivl.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Thorkild Overgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 23-03-2015 12:13
Kontakt:

Dobbelt ukendt ægtefælle

Indlægaf Thorkild Overgaard » man 23-03-2015 12:24

Jeg har et beslægtet, men uløseligt problem:
En gammel ane uden ægtefælle har (måske ved fletning af kilder) fået 2 ukendte ægtefæller. Jeg kan ikke fjerne dem, og jeg kan ikke flette dem. Jeg kan heller ikke løsne børnene fra dem, hvilket betyder, at nogle af børnene er blevet ½.
Med venlig hilsen
Thorkild Overgaard

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Dobbelt ukendt ægtefælle

Indlægaf Anne Marie H » man 23-03-2015 12:42

Thorkild Overgaard skrev:Jeg har et beslægtet, men uløseligt problem:
En gammel ane uden ægtefælle har (måske ved fletning af kilder) fået 2 ukendte ægtefæller. Jeg kan ikke fjerne dem, og jeg kan ikke flette dem. Jeg kan heller ikke løsne børnene fra dem, hvilket betyder, at nogle af børnene er blevet ½.
Med venlig hilsen
Thorkild Overgaard


Jeg skal se, hvordan de ægtefæller er tastet ind. Lav et skærmprint af ægtefællelisten for den 'gamle' ane :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Thorkild Overgaard
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 23-03-2015 12:13
Kontakt:

Re: Dobbelt ukendt ægtefælle

Indlægaf Thorkild Overgaard » man 23-03-2015 21:34

[quote="amh"][quote="Thorkild Overgaard"]Jeg har et beslægtet, men uløseligt problem:
En gammel ane uden ægtefælle har (måske ved fletning af kilder) fået 2 ukendte ægtefæller. Jeg kan ikke fjerne dem, og jeg kan ikke flette dem. Jeg kan heller ikke løsne børnene fra dem, hvilket betyder, at nogle af børnene er blevet ½.
Med venlig hilsen
Thorkild Overgaard[/quote]

Jeg skal se, hvordan de ægtefæller er tastet ind. Lav et skærmprint af ægtefællelisten for den 'gamle' ane :D[/quote]
Kære Anne Marie Holck.
Tak for din lynhurtige reaktion. Tilsyneladende vill min nye computer ikke lave screen dumps. Men jeg har nu løst problemet ved simpelthen at slette personer.
Mvh Thorkild OVergaard


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster