Legacy 8 kan ikke finde mine billedfiler...

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Legacy 8 kan ikke finde mine billedfiler...

Indlægaf Mette » tors 27-02-2014 12:16

Jeg har for længst downloaded Legacy 8 og åbnet min gamle Legacy 7.5 fil, der derved er blevet 'trans-mo-griffet' om til Legacy 8. Alt er fint og jeg fryder mig over de mange gode funktoner PÅNÆR mine billedtilknytninger.

Legacy kan ikke finde mine billeder. Når jeg klikker på et sort billede med spørgsmålstegn i Mediegalleri på en person, har jeg valgt knappen 'Sæt gendannelse af billedtilknytning i gang'. Det hjælper ikke.

Jeg har også prøvet knappen 'Bed Legacy søge efter filen', som virkede så fint førhen. Også uden held.

Når jeg er i billedet 'Gendan billedtilknytning' kan jeg godt se, at der er en fane, der hedder 'Saml mediefiler'. Jeg end ikke overvejer at lade Legacy flytte rundt på mine billedfiler, det nægter jeg - mine nakkehår stritter ved tanken… Men selv et lille forsigtigt prøvetryk på knappen giver en flygtig tekst om problemet med billedtilknytning (dette forsvinder dog igen).

Hvordan får jeg mine (mange) billeder på plads i Legacy 8?
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
frendsen
Indlæg: 43
Tilmeldt: lør 06-01-2007 21:46
Geografisk sted: 9690 Jammerbugt
Kontakt:

Indlægaf frendsen » tors 27-02-2014 12:26

C:\Documents\Legacy Family Tree\Media

De skal ligge her.
:)
Mads Godiksen
De luxe 8.0.0.524 Windows 7, 64 bit
IE11 og V. 7.5.0.278

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » tors 27-02-2014 12:39

Hej Frendsen.

Mange tak for dit svar. Hvorfor SKAL billedfilerne ligge dér? Det kan da ikke passe at Legacy skal til at bestemme hvor mine billeder skal ligge?
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
frendsen
Indlæg: 43
Tilmeldt: lør 06-01-2007 21:46
Geografisk sted: 9690 Jammerbugt
Kontakt:

Indlægaf frendsen » tors 27-02-2014 12:43

Det vil de åbenbart, jeg blev ikke spurgt.
:lol:
Mads Godiksen

De luxe 8.0.0.524 Windows 7, 64 bit

IE11 og V. 7.5.0.278

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 27-02-2014 13:01

Mette, er du ikke stadig officiel tester af Legacy :wink:

Legacy bestemmer ikke, hvor dine billeder skal ligge, det ved du da :shock:
Så nu får du et lille hint - Filplaceringer!

Det er i princippet fuldstændig det samme som i Legacy 7.5

Det Frendsen angiver er Legacys standardindstilling, det er ikke et krav at bruge den...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » tors 27-02-2014 21:50

Ja, jeg er Legacy tester med meget røde ører, fordi jeg ikke har haft tid til at yde et bidrag på den front. Men en stor tak til alle jer, der har arbejdet flittigt med det.

I menuen Valg, Tilpas, 6.2 viser at min standardplacering for mediefiler er
Z:\Pictures\Foto\Slaegt_FOTO\
og det er lige præcis dér mine billedfiler ligger.

Så jeg synes jo, at det burde virke...
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Ole Hjorth
Indlæg: 22
Tilmeldt: tors 03-11-2005 15:18
Geografisk sted: Salling
Kontakt:

Indlægaf Ole Hjorth » tors 27-02-2014 22:36

Selvfølgelig er man da selv herre over, hvor man vil have ens medie mappe liggende, men det undre mig, at Legacy bruger denne som standart C:\Documents\Legacy Family Tree\Media, når denne her sti C:\Program Files (x86)\Legacy8\_MyDocs\Media ligger i selve programmappen

Mvh.

Ole Hjorth

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » ons 05-03-2014 14:50

Jeg har stadig brug for hjælp til at komme videre med mit billedproblem, er der mon nogen, der kan hjælpe?

Problemet er:
Legacy kan ikke finde mine billeder efter konvertering til Legacy 8. Når jeg klikker på et sort billede med spørgsmålstegn i Mediegalleri på en person, har jeg valgt knappen 'Sæt gendannelse af billedtilknytning i gang'. Det virker ikke.

Jeg har også prøvet knappen 'Bed Legacy søge efter filen', som virkede så fint førhen. Også uden held.
I menuen Valg, Tilpas, 6.2 viser at min standardplacering for mediefiler er
Z:\Pictures\Foto\Slaegt_FOTO\
og det er lige præcis dér mine billedfiler ligger...
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 05-03-2014 14:56

Mette, jeg synes, at du som tester skal melde dit problem ind til testlisten. Du kan givetvis få testet problemet af Millennias folk, som så lægger det ind i Mantis, hvis der er fejl.

Jeg har ingen problemer, men det har muligvis noget at gøre med det drev, du bruger, og der kunne være andre testere, der er stødt på problemet, som selvfølgelig skal løses, hvis der ligger en programfejl bag.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » ons 05-03-2014 19:47

Hej Anne Marie!

Som jeg tidligere har skrevet, så har jeg overhovedet ikke været aktiv som tester, ej heller brugt et særligt drev. Jeg skriver som helt almindelig bruger i denne sag.

I dag har jeg hørt fra en anden bruger, der også har problemer med tusindvis af mediefiler ligesom mig.

Jeg skriver til USA og beder om hjælp til problemet - det er jo en katastrofe, hvis der er mange, der døjer med dette. Den anden jeg har hørt om er godt gal i skralden og overvejer kraftigt at gå tilbage til Legacy 7.5.

Men jeg giver ikke op - de må jo kunne løse det 'over there'

Jeg skal nok skrive her i forum hvad det ender med - for jeg er jo åbenbart ikke alene om problemet.
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Lars Pedersen
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 04-03-2014 09:44
Geografisk sted: Hørsholm, København
Kontakt:

Legacy 8

Indlægaf Lars Pedersen » tors 06-03-2014 15:05

Jeg har præcis samme problemer, som Mette giver udtryk for, nemlig at en hel del af personbillederne ikke vises i Legacy 8. Enkelte manglende billeder er det lykkedes mig at få "presset" på plads, men de fleste er det ikke lykkedes med.

Imidlertid er det langt værre med de billeder, som jeg har knyttet til kildehenvisningerne. Det drejer sig om TIF-billeder fra SA samt scannede billeder af historisk materiale som soldaterbøger, skudsmålsbøger, dåbsattester, vielses-attester og dødsattester. Det har altid været væsentligt for mig, at jeg havde dokumentationen intakt og har derfor brugt megen tid tidligere på disse henvisninger.

For mig ser det ud som om, at det er lidt tilfældigt hvilke henvisninger, der medtages og hvilke henvisninger, der havner på fejllisten. Jeg har kontrolleret mine registreringer i Legacy 7 og der synes absolut ingen forskelle på medtagne henvisninger og afviste henvisninger.

Fejlisten er så omfattende, at jeg på forhånd har opgivet at spilde tid på reparation af filen i Legacy 8. Jeg har nu anvendt 5 timer (igår 3 timer og i dag 2 timer) på, at lade programmet genoprette henvisningerne uden nogen succes. Det er flere timer end jeg har afsat ugentlig til slægtsforskning.

Min anbefaling til dem, der måtte give sig i kast med Legacy 8 er, at der anvendes en kopi af filen fra Legacy 7 til opdateringen for at forhindre ødelæggelse af en velfungerende fil. Heldigvis var jeg netop forsigtig på dette punkt.

Jeg har netop i skrivende stund slettet programmet Legacy 8, fordi jeg ikke finder det brugbart til mit formål med omhyggelig registrering af dokumentation for gennemførte indtastninger, uden at jeg på skal anvende mange timer på fornyet indtastning.

Årsagen til nærværende meddelelse er alene, fordi jeg via Ældresagen i Hørsholm blev opfordret til at skrive til Legacy Forum om mine oplevelser. Jeg forventer derfor ikke svar på indlægget, idet 8 for mit vedkommende er skrottet.

Med venlig hilsen

Lars Pedersen
Hørsholm

Brugeravatar
John Mich
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 22-05-2005 16:53
Geografisk sted: Tikøb
Kontakt:

Indlægaf John Mich » tors 06-03-2014 18:31

Hej Mette og Anne Marie.
Jeg havde lidt problemer med multimedie filerne, da jeg kører med en anden opsætning.
Jeg har Legacy6, Legacy7,5 og legacy8 ver.8.0.0.414 installeret på flere maskiner, der kører henholdvis windows xp, windows 7 og windows 8,1.
Alle steder er programmerne indstalleret på drev d:\
Derefter er billederne placeret D:\Pictures.
Lydfiler D:\Sound
Videofiler D:\videos
Et enkelt billede måtte jeg på grund af egen fejl hente selv, men til gengæld havde Legacy fundet fidusen, og alle mine ca. 6000 billeder kom fint frem.
Videofilerne måtte jeg lægge ind med hånd og magt, men nu virker det.
Kære Mette, det virker som i 7eren. Valg, 6,2 vis multimedie stier.
Med venlig hilsen
John Mich.

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » tors 06-03-2014 19:36

Legacy – problem med tilknytning af billedfiler i Legacy 8. Her er løsningen fra supporterne i USA. De svarede på mindre end et døgn, og det virker!

Har du dine billeder i flere mapper (f.eks. undermapper eller en mappe for hver familie) kan denne metode bruges:

Åbn Legacy
Vælg Funktioner
Vælg Legacy billedfinder
Svar nej til at du ikke vil se listen over katastrofen ;-)
Knap: Drev hvor der skal søges. Sørg for at der kun er hak ved det drev, som dine billeder ligger på.
(derved mindre risiko for Time Out)
Knap: Gendan billedtilknytning

Når den er færdig kommer en række billeder frem i boksen Vælg mediefil.
Hvis det ser rigtigt ud vælges
’Dette er den korrekte fil. Link til denne og enhver anden, der findes i samme mappe struktur’
Dette skal gøres nogle gange – nok cirka så mange gange som svarer til antallet af billedmapper.

Da jeg var færdig var der 87 billeder, som Legacy ikke kunne finde – ikke så slemt, når vi startede med 5.816 :lol: .

Nu er jeg glad igen :D
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 07-03-2014 00:19

:D
Ja, man kan altid regne med Legacy - Heraf kan man lære, at man ikke skal give op, før der er søgt hjælp enten her eller der :wink:

Det er lidt ligesom dem, der ikke vil spørge om vej, men hellere vil køre rundt i timevis og brænde benzin af 8)

... og så har jeg skyndt mig at tilføje 'opskriften' i manualen, som er meget tæt på at være klar til alle de mange, der har bestilt den siden Legacy 8 kom på markedet :o
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » søn 09-03-2014 17:26

God idé :-)
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster