Jeg bruger Legacy hver dag i mit slægtsforskning og har gjort det i flere år
Pludselig får jeg et problem med Legacy som vist vedhæftet
Efterfølgende har jeg prøvet at opdatere Legacy og det kan jeg ikke
Når jeg trykker på download sker der ingenting
Og jeg har downloadet en fil forleden dag og efter installation kommer samme besked som billedet jeg sender og sidst at der ikke er mere hukommelse
Hvad skal jeg gøre for at få Legacy til at virke igen
Med venlig hilsen
Gerda Jensen
Problem med Legacy
Redaktører: Testere, Oversættergruppe
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 20-01-2014 21:12
- Kontakt:
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5172
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Problem med Legacy
Der står i beskeden, at du skal køre en filvedligeholdelde. Har du gjort det?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 20-01-2014 21:12
- Kontakt:
Re: Problem med Legacy
Jeg kunne ikke komme til at bruge den funktion fordi Legacy gik ned før det kunne lade sig gøre.
Jeg lukkede computeren og tændte den først et par timer efter-
Da virkede Legacy - så hvad årsagen til problemet har været ved jeg ikke.
Men jeg vil lige her sige at programmet ofte kommer med beskeden at der er "Time out" og lukker ned
Det sker ofte når jeg bruger Legacy og Familysearch sammen.
Og det sker oftere efter den nye opdatering af Legacy.
Så er det nødvendigt at starte Legacy igen og køre sikkerhedskopi og filvedligeholdelse.
med venlig hilsen
Gerda Jensen
Vrå
Jeg lukkede computeren og tændte den først et par timer efter-
Da virkede Legacy - så hvad årsagen til problemet har været ved jeg ikke.
Men jeg vil lige her sige at programmet ofte kommer med beskeden at der er "Time out" og lukker ned
Det sker ofte når jeg bruger Legacy og Familysearch sammen.
Og det sker oftere efter den nye opdatering af Legacy.
Så er det nødvendigt at starte Legacy igen og køre sikkerhedskopi og filvedligeholdelse.
med venlig hilsen
Gerda Jensen
Vrå
gerdajensen
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5172
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Problem med Legacy
Hej, godt at det virker, men det er faktisk en rigtig god ide, at køre filvedligeholdelse jævnligt, især hvis man bruger Legacy meget. Jeg kører filvedligeholde mindst een gang ugentligt, da det holder ens datafil i god 'stand'.
Jeg undrede mig lidt over, at du skrev, at du downloadede en fil, som gjorde, at du fik fejlmeddelelsen.
Hvor mange filer kører du med? Du er forhåbentlig klar over, at du ikke skal gemme og genåbne filer, når du arbejder i Legacy.
Medmindre, at du arbejder med andres familiers slægtstræer, så behøver du kun een fil.
Jeg undrede mig lidt over, at du skrev, at du downloadede en fil, som gjorde, at du fik fejlmeddelelsen.
Hvor mange filer kører du med? Du er forhåbentlig klar over, at du ikke skal gemme og genåbne filer, når du arbejder i Legacy.
Medmindre, at du arbejder med andres familiers slægtstræer, så behøver du kun een fil.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 20-01-2014 21:12
- Kontakt:
Re: Problem med Legacy
Hej
Tror du misforstod mig
Den fil jeg downloadede var Legacy.exe fordi min Legacy var gået ned, og ikke kunne bruges.
Jeg laver kontrol af min database mange gange og mindst to gange hver dag. Det skyldes at jeg deler databasen med en anden slægtsforsker. Og vi skiftes til at bruge databasen.
For vi kan jo ikke bruge databasen på samme tid. Det havde da ellers været dejligt, hvis I kan finde ud af det.
Der hvor der er problem er, når jeg deler oplysninger med Familysearch og Legacy. Så kan der komme en besked på "timeout" og Familyseach lukker ned og jeg er nødt til at lave kontrol af databasen for at køre videre.
hilsen
Gerda Jensen
Tror du misforstod mig
Den fil jeg downloadede var Legacy.exe fordi min Legacy var gået ned, og ikke kunne bruges.
Jeg laver kontrol af min database mange gange og mindst to gange hver dag. Det skyldes at jeg deler databasen med en anden slægtsforsker. Og vi skiftes til at bruge databasen.
For vi kan jo ikke bruge databasen på samme tid. Det havde da ellers været dejligt, hvis I kan finde ud af det.
Der hvor der er problem er, når jeg deler oplysninger med Familysearch og Legacy. Så kan der komme en besked på "timeout" og Familyseach lukker ned og jeg er nødt til at lave kontrol af databasen for at køre videre.
hilsen
Gerda Jensen
gerdajensen
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5172
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Problem med Legacy
Ja, så misforstod jeg - når I er to, der arbejder sammen, så brug i stedet IntelliShare, og så behøver I ikke tænke på, hvornår I arbejder i filen.
Læs mere her viewtopic.php?f=8&t=2497&p=11633&hilit=intellishare#p11633
Det er faktisk ganske enkelt at bruge. Følg anvisningerne, så kører det så fint
Læs mere her viewtopic.php?f=8&t=2497&p=11633&hilit=intellishare#p11633
Det er faktisk ganske enkelt at bruge. Følg anvisningerne, så kører det så fint
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 20-01-2014 21:12
- Kontakt:
Re: Problem med Legacy
Det er måske godt nok at bruge Intellishare ved mindre databaser
Men ved den database som vi har, duer det ikke, vi har prøvet det for et par år siden.
Så vi deler på den måde at vi skiftes til at have databasen.
med venlig hilsen
Gerda Jensen
Men ved den database som vi har, duer det ikke, vi har prøvet det for et par år siden.
Så vi deler på den måde at vi skiftes til at have databasen.
med venlig hilsen
Gerda Jensen
gerdajensen
Tilbage til "Download og installation"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster