Privatindstillinger i rapporter og hjemmesider

Få hjælp til opsætning af skærmvisning og andre generelle indstillinger i Legacy

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 116
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Privatindstillinger i rapporter og hjemmesider

Indlægaf Huguenotten » man 13-01-2020 15:51

Udklip.JPG
(75.1 KiB) Ikke downloadet endnu
Hej.
Selv om jeg sætter "flueben" i "Behold indstillingen til den ændres" og gemmer, ....så beholder den kun indstillingen så længe Legacy kører.
Når der har været lukket ned for programmet, så er indstillingen igen sat til "Fra" næste gang man f.eks. vil lave hjemmesider og tjekker indstillingen,
Venlig hilsen
Hans Henrik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Privatindstillinger i rapporter og hjemmesider

Indlægaf Anne Marie H » man 13-01-2020 21:16

Ja, det er sådan den funktion er designet. Simpelthen fordi man ikke skal kunne komme til at udlevere privatiserede oplysninger til uvedkommende pga. en forglemmelse. Så når du vælger at beholde indstillingen, så gælder det kun, så længe du har Legacy åbent.

Og så kan man jo sige, at hvis man ønsker at beholde indstillingen, så er det vel fordi, at man ikke har noget i sin fil, som andre ikke må få oplysning om, så hvorfor så i det hele taget markere noget som Privat?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 116
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Privatindstillinger i rapporter og hjemmesider

Indlægaf Huguenotten » tirs 14-01-2020 01:41

Hej Anne Marie.

Så er der noget jeg ikke forstår......når jeg laver hjemmesider, så sætter jeg flueben i "udelad detaljer om nulevende" og markerer at indstillingen skal beholdes indtil den ændres.....så vidt så godt, hjemmesiden indholder ingen detaljer om nulevende, nøjagtig som jeg ønsker.
Når jeg så næste gang, efter at Legacy har været lukket ned, laver hjemmesider, og jeg lige "glemmer" at sætte flueben i privatindstillinger, så kommer alle detaljer med....og det var det jeg troede den kunne huske når jeg markerer at indstillinger ikke skal ændres.
Venlig hilsen

Hans Henrik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Privatindstillinger i rapporter og hjemmesider

Indlægaf Anne Marie H » tirs 14-01-2020 12:25

Tja, det kan du jo sige, men når der tages et valg, så er der også fravalg, og fordelene har nok i sin tid været vejet op mod ulemperne. Hvad der har ligget til grund for, at det er blevet, som det er, kan jeg desværre ikke svare på.

Jeg tjekkede lige for en sikkerheds skyld, hvordan valget er formuleret på engelsk, og der står "Retain the settings until changed during the current session". Den sidste del er faldet ud i vores danske oversættelse. Det vil jeg straks rette op, så der ikke er tvivl om, hvad der gælder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 116
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Privatindstillinger i rapporter og hjemmesider

Indlægaf Huguenotten » ons 15-01-2020 16:50

Ok....så giver det mening trods alt :D
Venlig hilsen

Hans Henrik


Tilbage til "Skærmvisning og opsætning"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster