2 x Legacy på samme PC?

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

2 x Legacy på samme PC?

Indlægaf Anne Messmann » tirs 05-11-2019 17:36

Hej,
Jeg har Legacy (stadig version 7.5) liggende på min PC med godt 2.000 personer.
Nu vil jeg hjælpe en anden person med at indtaste en del af dennes slægt, der findes i en gammel håndskreven slægtsbog (på min PC), og vil derfor downloade endnu et Legacy-program på min PC. Via backup på USB-stik, kan hun derefter downloade Legacy på sin PC og importere dataene fra USB.

Spørgsmålet er, om jeg kan downloade endnu et Legacy-program (7.5 eller nyere) på min PC - uden at det kolliderer med min egen? Altså bliver overskrevet f.eks.? Og er der noget, jeg skal være opmærksom på i download-processen?

Vh,
Anne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: 2 x Legacy på samme PC?

Indlægaf Anne Marie H » tirs 05-11-2019 18:41

Du kan downloade Legacy 9, det vil ikke berøre Legacy 7.5, men du kan også bare oprette en ny fil i din eksisterende 7.5 på din PC, og derefter overlade filen til hende. Du skal ikke lave en backup, men blot flytte filen, som den er.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: 2 x Legacy på samme PC?

Indlægaf Anne Messmann » tirs 05-11-2019 19:45

Tak, Anne Marie, - så vil jeg helst oprette en ny fil i min eksisterende.
Gør jeg blot det øverst, inde i mit program/database: Filer - Ny fil? - Og fremkommer der så et nyt, tomt program, hvor jeg opretter hende som Proband?

Og hvad mener du med "og derefter overlade filen til hende. Du skal ikke lave en backup, men blot flytte filen, som den er"?

Backup på USB tager jeg hver gang, jeg har været inde og tilføje noget. Skal jeg ikke tage backup af den nye? Det er ikke et arbejde, jeg bliver færdig med på en dag - det kan tage mange uger.

Jeg véd ikke, hvordan jeg "flytter filen", hvis ikke jeg må e-maile den fra backuppen, der liger på mit I-drev.

Vh, Anne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: 2 x Legacy på samme PC?

Indlægaf Anne Marie H » ons 06-11-2019 02:51

Anne Messmann skrev:Tak, Anne Marie, - så vil jeg helst oprette en ny fil i min eksisterende.
Gør jeg blot det øverst, inde i mit program/database: Filer - Ny fil? - Og fremkommer der så et nyt, tomt program, hvor jeg opretter hende som Proband? Ja, du skal oprette en ny fil. Når du klikker på ikonet for Ny fil, så skal du følge vejledningen, og så åbnes en ny tom fil med det navn, du nu har givet den. Jeg kan desværre ikke komme processen nærmere, da jeg ikke har brugt Legacy 7.5 i mange år.

Og hvad mener du med "og derefter overlade filen til hende. Du skal ikke lave en backup, men blot flytte filen, som den er"?

Backup på USB tager jeg hver gang, jeg har været inde og tilføje noget. Skal jeg ikke tage backup af den nye? Det er ikke et arbejde, jeg bliver færdig med på en dag - det kan tage mange uger. Jo, du skal selvfølgelig tage backup, som du plejer.

Jeg véd ikke, hvordan jeg "flytter filen", hvis ikke jeg må e-maile den fra backuppen, der liger på mit I-drev. Du flytter filen på samme måde som din backup, nemlig ved at vedhæfte den på fuldstændig samme måde som din backup, bare fra det drev/mappe, hvor du har din .fdb-fil liggende

Vh, Anne
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: 2 x Legacy på samme PC?

Indlægaf Anne Messmann » ons 06-11-2019 11:14

Mange tak for uddybningen! - Jeg forsøger.
VH, Anne


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster