Masterliste for steder

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Rita Thomsen
Indlæg: 17
Tilmeldt: tirs 30-07-2019 12:44
Kontakt:

Masterliste for steder

Indlægaf Rita Thomsen » tors 10-10-2019 10:33

Jeg har lige opdateret mit Legacy og købt Legacy Deluxe. Jeg vil gerne kunne se stederne på kort, og iflg vejledning skal jeg sætte flueben i feltet vis kort. Det felt er desværre blindt, og jeg kan heller vælge feltet vælg - det er også blindt.
Jeg har downloadet filen GeoDB med de gamle sogne mm.
Der står i vejledningen:
Placer sted:
Geografisk placering af de steder, du indtaster, er en proces, hvor Legacy gennemgår alle dine steder
og prøver at finde sammenfald i steddatabasen i Bing Maps, som er den kortapplikation, som Legacy
bruger. Når der findes sammenfald mellem din indtastede stedangivelse og Bing Maps, bliver bredde- og
længdegradskoordinaterne automatisk skrevet ind i Legacy. Når du markerer et sted i din Masterliste for
steder, bliver stedplacering automatisk forsøgt. Du kan få Legacy til at gennemgå dine steder og
automatisk placere dem ved at klikke på knappen Placér sted på kort og derpå vælge Indsæt længdeog
breddegrad med Bing Maps i stedet for eksisterende. Når stedet er genkendt vises et V i Br.-
kolonnen. Til sidst i processen, kan der klikkes på steder uden V for at se, om du selv kan finde de
steder, der refereres til.
Bemærk! De steder, som Bing Maps kan finde, er steder med navne, som de kendes i dag, dvs., at du
ikke automatisk vil kunne indsætte længde- og breddegrader fra Bing Maps, hvis der er tale om ældre
stednavne.

Hvordan får jeg Legacy til at gøre dette?

Venlig hilsen
Rita Thomsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste for steder

Indlægaf Anne Marie H » tors 10-10-2019 11:12

Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Rita Thomsen
Indlæg: 17
Tilmeldt: tirs 30-07-2019 12:44
Kontakt:

Re: Masterliste for steder

Indlægaf Rita Thomsen » tors 07-11-2019 09:34

Hej
Er der ikke sket mere i sagen - udover at man selv kan sætte koordinater på?

vh
Rita Thomsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste for steder

Indlægaf Anne Marie H » tors 07-11-2019 10:47

Nej, og vi har ingen anelse om, hvad og hvornår. Jeg kan garantere, at Legacy-brugerne vil høre det, når der er nyt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster