Ukente koder efter import af GEDCOM fil?

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
gittedl
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 14-06-2015 14:35
Geografisk sted: Juelsminde
Kontakt:

Ukente koder efter import af GEDCOM fil?

Indlægaf gittedl » tirs 17-07-2018 14:42

Jeg er ved at hjælpe min far til at skifte fra Family Tree Builder til Legacy. Jeg har forsøgt mig med at eksportere det som GEDCOM fil, og går så over i Legacy og sætter den til at importere den. Her melder den så at der er en række ukendte koder som f.eks. _COMPLETE , _DESCRIPTION , _DISABLED osv… :shock: Hvordan får jeg rettet disse koder til? Og måske vigtigst af alt hvad er hvad?

En anden ting jeg har bemærket er, at hvis jeg gennemføre importen af GEDCOM filen i Legacy, så er dåbsdatoen på pludseligt tomt ved dem alle. Har det forbindelse til de ukendte koder?
Gitte
Legacy 9.0.0.456 Deluxe & Windows 11

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Ukente koder efter import af GEDCOM fil?

Indlægaf Anne Marie H » ons 18-07-2018 10:02

De koder, der har en _ foran navnet, er koder, som det slægtsprogram, der har lavet GEDCOM-filen, selv har 'opfundet', derfor må du spørge dem om, hvilke informationer, der ligger under de koder. Hvis ikke du får svar, så kan du placere de ukendte koder i notatfeltet hos den person, de vedrører, og derefter enten slette dem, eller få dem lagt rigtigt i Legacy, som du falder over dem. Det er i øvrigt min erfaring, at koder, som Legacy IKKE kender, oftest er informationer, der ikke har nogen særlig betydning, men for en sikkerheds skyld så gem dem i notatfelterne.

Det gøres ved at sætte flueben ved feltet vist i vedlagte skærmprint
GED_Import.jpg
(118.99 KiB) Ikke downloadet endnu


Når det er gjort, så klik på knappen Tilpas (også vist i ovenstående skærmprint). Der kan du finde den funktion, der tilføjer dåbsdata i korrekt felt i Legacy, se vedlagte skærmprint
BAPM-CHR.jpg
(103.28 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
gittedl
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 14-06-2015 14:35
Geografisk sted: Juelsminde
Kontakt:

Re: Ukente koder efter import af GEDCOM fil?

Indlægaf gittedl » ons 18-07-2018 14:53

Super det prøver jeg - tak for hjælpen.
Gitte
Legacy 9.0.0.456 Deluxe & Windows 11

Brugeravatar
gittedl
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 14-06-2015 14:35
Geografisk sted: Juelsminde
Kontakt:

Re: Ukente koder efter import af GEDCOM fil?

Indlægaf gittedl » tors 19-07-2018 14:03

Nu har jeg været ved at arbejde med det, og har inden importen af GEDCOM filen, fluet af ved Koverter GEDCOM-kode til BAPH til CHR under importen. Men det har desværre ikke løst problemet med at dåbsdatoen ikke står i feltet Dåb, men når jeg dobbelt klikker på en person, så står dåben under Begivenheder /Fakta (se vedhæftet billede).

Jeg kan godt flytte dåben manuelt ved hver enkelt person, ved at under Personinformation at klikke på Valg, så vælge Ombyt med dåbsinformation. Men der er 1832 personer i slægtstræet, så det er jo noget nær en umulig opgave at komme igennem :roll: Håber virkelig at det er muligt at flytte dem alle på en gang?
Vedhæftede filer
Screen Shot 07-19-18 at 02.56 PM.PNG
(120.8 KiB) Ikke downloadet endnu
Gitte
Legacy 9.0.0.456 Deluxe & Windows 11

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Ukente koder efter import af GEDCOM fil?

Indlægaf Anne Marie H » tors 19-07-2018 14:15

Jeg vil gerne konvertere filen for dig, så hvis du vil det, så send gedcom-filen til mig i en privat mail.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster