For mange ægteskaber

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Niels Conradsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 30-01-2015 10:28
Kontakt:

For mange ægteskaber

Indlægaf Niels Conradsen » man 16-04-2018 14:53

Har I et godt råd til redigering af ægteskaber. Miseren er opstået i forbindelse med, at en mand havde indgået flere ægteskaber, end jeg først havde troet. I forbindelse med at tilknytte børn til de rigtige ægteskaber er jeg nu endt med, at jeg har registreret, at manden er gift med den samme kone to gange, og hver kone er gift med den samme mand to gange. Dvs jeg har to registreringer af hver kone (men kun en af manden), men med samme RIN nummer, så vidt jeg kan se. Jeg har prøvet at slette eller fjerne en kones ene tilknytning til manden, men så forsvinder hun fuldstændigt - og det er jo ikke meningen.
Et godt råd?

Vh
Niels

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: For mange ægteskaber

Indlægaf Anne Marie H » man 16-04-2018 18:16

Du skal midlertidigt skille manden og konen - også fra deres børn - ved at bruge 'Fjern tilknytning til ...'

Derefter skal du genetablere mandens ægteskab med den første kone og tilknytte de børn, der hører til det ægteskab. Derefter går du videre med genetablering af mandens ægteskab med kone nr. 2 ved at højreklikke i mandens felt og vælge Tilføj > Kvinde/partner > Tilføj EKSISTERENDE person. Find den rigtige kvinde i navnelisten, markér og klik på knappen Vælg. Tilknyt de børn, der hører til andet ægteskab. Osv.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Niels Conradsen
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 30-01-2015 10:28
Kontakt:

Re: For mange ægteskaber

Indlægaf Niels Conradsen » ons 18-04-2018 12:25

Tak for din gode løsning. Ændringen gik fint :D


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster