Spredning af hjælp til Legacy

Få hjælp til det som ikke lige passer andre steder

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Ove Steen Hansen » man 03-04-2017 09:21

Som bruger af Legacy kan man søge hjælp til problemer i både dette forum, men også på FaceBook. Jeg synes, det er synd, at løsninger på problemer og tips til brug af programmet spredes over flere forums. Det er alt andet lige nemmere at søge løsninger i ét forum, hvor alle relevante oplysninger er samlet. Brugere, der ikke er på Facebook, får jo heller ikke del i de tips og løsningsforslag, der måtte blive beskrevet der. Hvis en bruger stiller et spørgsmål på FaceBook, bør han eller hun henvises til Legacy Dansk - Forum for brugere af Legacy på dansk, hvor spørgsmålet kan besvares. Alternativt bør FaceBook-gruppen nedlægges.
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » man 03-04-2017 09:38

Jeg er 100% enig med dig, og jeg kan love dig, at jeg kæmpede imod med alt, hvad jeg havde, men desværre forgæves...

Facebook er det mest elendige medie til den slags grupper, fordi svar på spørgsmål bare forsvinder ned i det sorte Facebook-hul...

Jeg vil overveje, hvordan vi kan trække flere spørgsmål her til forum.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Ove Steen Hansen » man 03-04-2017 10:12

Et første skridt kunne være at undlade besvarelser på FaceBook :) Når du svarer under navnet Legacy Dansk, giver det FaceBook-gruppen et legitimt indtryk - altså at gruppen støttes af Legacy.
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » man 03-04-2017 10:27

Ove Steen Hansen skrev:Et første skridt kunne være at undlade besvarelser på FaceBook :) Når du svarer under navnet Legacy Dansk, giver det FaceBook-gruppen et legitimt indtryk - altså at gruppen støttes af Legacy.


Ja, men det gør den jo - og jeg vil helst ikke have min private Facebook-profil i spil i den gruppe. At jeg så af og til glemmer, hvilken profil, jeg har gang i, er en anden sag :D

Det er dog en kendsgerning, at vi her i Forum har fået ca. 250 nye medlemmer, siden opstarten af Facebook-gruppen, og hvis den er vejen hertil, så er det jo godt...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf BLS » man 03-04-2017 11:53

Så må du disciplinere dig selv noget mere Anne Marie :D

Altså: ikke svare på Legacy- spørgsmål på Fjæset, eller måske bare nøjes med en link-henvisning til forum!
På den måde skulle spørgsmål/svarene samles herinde.

Bo

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » man 03-04-2017 11:57

BLS skrev:Så må du disciplinere dig selv noget mere Anne Marie :D

Altså: ikke svare på Legacy- spørgsmål på Fjæset, eller måske bare nøjes med en link-henvisning til forum!
På den måde skulle spørgsmål/svarene samles herinde.

Bo


Ja, det der disciplin er noget svært noget :D Jeg vil prøve at dirigere spørgsmål og svar her til forum...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf BLS » man 03-04-2017 15:42

Du kunne jo eventuelt nøjes med at lave et link til forum så de selv må stille spørgsmålet herinde...

Bolander
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 16-03-2006 12:24
Geografisk sted: Frejlev, Aalborg SV
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Bolander » tirs 04-04-2017 06:51

Spørgsmål angående Legacy skal naturligvis stilles i Legacy-forum, som er en enorm videnbank om vort Legacy. Hvor spørgsmål besvares,fagligt og godt af, blandt mange af en flittig, Anne Marie H.
Og så ingen Personfnidder her. Tak.
Mvh
Jørn Bolander
bolander@gvdnet.dk

(Legacy Deluxe 9.0.0.189 + Windows 10)

Brugeravatar
Ove Steen Hansen
Indlæg: 284
Tilmeldt: fre 07-05-2010 17:39
Geografisk sted: Odense SØ
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Ove Steen Hansen » tirs 04-04-2017 09:10

Bolander skrev:Og så ingen Personfnidder her. Tak.

Hørt :) Dette indlæg er ikke et angreb på eller kritik af Anne Marie, som gør et fantastisk stykke arbejde til gavn for alle vi Legacy-brugere.
Ove Steen Hansen

Legacy Deluxe 9 (sidste opdatering) og Windows 10.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » tirs 04-04-2017 12:15

Tak for det :D Sådan opfattede jeg det nu heller ikke.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf BLS » tirs 04-04-2017 12:45

Ja ja - den humoristiske tilgang har trange kår på nettet, men tak Anne Marie, for at du opfattede det som det var tænkt!

jorn
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør 24-06-2017 06:49
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf jorn » fre 07-07-2017 11:01

Som ret ny medlem der ikke har henvendt sig før er dette overordentlig kompliceret.
Mit spørgsmål er fuldstændig grundlæggende: hvordan får jeg en sikkerhedskopi i skyen. Når jeg har indskrevet noget får jeg spørgsmålet om jeg vil gemme det. Og det vil jeg gerne. Men hvordan? Er der et rart menneske derude der kan hjælpe? Jeg er vel ikke det eneste menneske med det problem?
Jørn Benderfeldt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » fre 07-07-2017 18:42

jorn skrev:Som ret ny medlem der ikke har henvendt sig før er dette overordentlig kompliceret.
Mit spørgsmål er fuldstændig grundlæggende: hvordan får jeg en sikkerhedskopi i skyen. Når jeg har indskrevet noget får jeg spørgsmålet om jeg vil gemme det. Og det vil jeg gerne. Men hvordan? Er der et rart menneske derude der kan hjælpe? Jeg er vel ikke det eneste menneske med det problem?
Jørn Benderfeldt


Når Legacy spørger, om du vil gemme en sikkerhedskopi, så svar bekræftende, og i det vindue, der åbnes, kan du klikke på knappen Hjælp, der finder du forklaringen :)
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

erikdam
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 16-11-2016 21:34
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf erikdam » lør 05-08-2017 09:45

Som konsekvens af min egen aversion mod facebook til grupper har jeg nu meldt mig ud af den om legacy.
Så forledes jeg ikke til at støtte brugen af facebook vedrørende legacy.
Desværre er der enkelte andre grupper der ikke er helt så oplagt at melde sig ud af, hvis nogen har lukket velfungerende hjemmesidegrupper ( bl.a. om metaldetektorsøgning) og jeg ikke selv har energi til at oprette og vedligeholde en sådan hjemmeside. Og som politisk aktiv er det også svært at ignorere de sociale medier.
Og jeg accepterer at det er noget sværere for Anne Marie at melde sig ud. Der kræves de andre strategier som er nævnt i denne diskussion.
Heldigvis er det dog sådan at googlesøgninger angående legacy giver resultater som i høj grad tilgodeser legacy dansk forum. Jeg forsøgte f.eks. med legacy kildehenvisning, legacy udskriv slægtstræ og begge søgninger gav efter min opfattelse gode resultater.
v h Erik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Spredning af hjælp til Legacy

Indlægaf Anne Marie H » lør 05-08-2017 10:05

erikdam skrev:Som konsekvens af min egen aversion mod facebook til grupper har jeg nu meldt mig ud af den om legacy.
Så forledes jeg ikke til at støtte brugen af facebook vedrørende legacy.
Desværre er der enkelte andre grupper der ikke er helt så oplagt at melde sig ud af, hvis nogen har lukket velfungerende hjemmesidegrupper ( bl.a. om metaldetektorsøgning) og jeg ikke selv har energi til at oprette og vedligeholde en sådan hjemmeside. Og som politisk aktiv er det også svært at ignorere de sociale medier.
Og jeg accepterer at det er noget sværere for Anne Marie at melde sig ud. Der kræves de andre strategier som er nævnt i denne diskussion.
Heldigvis er det dog sådan at googlesøgninger angående legacy giver resultater som i høj grad tilgodeser legacy dansk forum. Jeg forsøgte f.eks. med legacy kildehenvisning, legacy udskriv slægtstræ og begge søgninger gav efter min opfattelse gode resultater.
v h Erik


Desværre leder søgningen om kildehenvisning hen til flojborg.dk, som absolut ikke kan anbefales, når det drejer sig om registrering af kilder. Der bør man kigge i brugermanualen, i online-hjælpen i programmet eller i Nyhedsbrev nr. 3, 2016. http://legacydansk.dk/onewebmedia/Nyhedsbrev_3-2017.pdf
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Diverse"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster