Legacy - Family Search
Redaktører: Testere, Oversættergruppe
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: tors 04-02-2016 08:45
- Kontakt:
Legacy - Family Search
Jeg har nu i snart en uge haft problemer i Legacy9. Når jeg er inde i et træ, og derfra går i Family Search (jeg har Lux), kommer der forskellige fejlmeddelelser.
Jeg har haft problemet oppe i Facebookgruppen: Legacy, brug af programmet; jeg har fået forskellige kommentarer, men ikke nogen, der har givet mig en løsning.
Det har ikke været en helt "konsekvent" fejl. Det underlige er, at i søndags prøvede jeg igen, og det lykkedes, men kun den ene gang, og siden har det ikke været muligt.
Jeg har haft problemet oppe i Facebookgruppen: Legacy, brug af programmet; jeg har fået forskellige kommentarer, men ikke nogen, der har givet mig en løsning.
Det har ikke været en helt "konsekvent" fejl. Det underlige er, at i søndags prøvede jeg igen, og det lykkedes, men kun den ene gang, og siden har det ikke været muligt.
- Vedhæftede filer
-
- fejlmeddelelse
- 2017-07-03.png (9.86 KiB) Vist 23711 gange
-
- fejlmeddelelse
- 2017-07-02 (1).png (6.57 KiB) Vist 23711 gange
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Det lyder som den fejl, der opstod, da FS opdaterede for et stykke tid side.
Legacy har udsendt en opdatering, der har rettet det. Har du opdateret programmet? Tjek Startside-fanen og tjek, om du har seneste opdatering? Hvis ikke, så opdater...
Legacy har udsendt en opdatering, der har rettet det. Har du opdateret programmet? Tjek Startside-fanen og tjek, om du har seneste opdatering? Hvis ikke, så opdater...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: tors 04-02-2016 08:45
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Til Anne Marie,
Legacy 9 siger, at jeg har den seneste opdatering, så det er ikke derfor.
Legacy 9 siger, at jeg har den seneste opdatering, så det er ikke derfor.
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
OK, jeg spørger programmørerne, hvad det kan skyldes. Du hører nærmere.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Så har jeg allerede fået svar fra USA - desværre er det en længere smøre på engelsk, så jeg håber, at du kan klare dig med det http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00530
Desværre er der jo ikke en løsning umiddelbart på problemet, og fejlen ligger tilsyneladende i FamilySearch, og Legacys programmører kan ikke gøre noget på nuværende tidspunkt.
Desværre er der jo ikke en løsning umiddelbart på problemet, og fejlen ligger tilsyneladende i FamilySearch, og Legacys programmører kan ikke gøre noget på nuværende tidspunkt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Jeg har fået yderligere forslag fra supporten i USA:
1) Luk Legacy og genstart din PC. Dette sikrer, at alle Legaca funktioner reelt er lukkede. Åbn IKKE Legacy efter genstart, men
2) Gå via Stifinder til C:\Program Files(x86)\Legacy9. Hvis du har en 32 bit computer gå til C:\Program Files\Legacy9. Der finder du den mappe, der hedder FamilySearch. Slet hele mappen.
3) Gå så til mappen i \Dokumenter\Legacy Family Tree\ og åbn den. Slet mappen Legacy FS.
4) Nu skal du så downloade Legacy igen fra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy
Denne download gør ikke andet end, at du får gendannet de mapper, du netop har slettet.
5) Ovennævnte proces medfører, at du skal indtaste din login i FamilySearch igen, men så skulle alt gerne virke derefter.
Jeg håber, at det løser problemet, som dog i de fleste tilfælde skyldes serverproblemer hos FamilySearch.org, og så hjælper ovenstående desværre ikke. Men det er da et forsøg værd
1) Luk Legacy og genstart din PC. Dette sikrer, at alle Legaca funktioner reelt er lukkede. Åbn IKKE Legacy efter genstart, men
2) Gå via Stifinder til C:\Program Files(x86)\Legacy9. Hvis du har en 32 bit computer gå til C:\Program Files\Legacy9. Der finder du den mappe, der hedder FamilySearch. Slet hele mappen.
3) Gå så til mappen i \Dokumenter\Legacy Family Tree\ og åbn den. Slet mappen Legacy FS.
4) Nu skal du så downloade Legacy igen fra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy
Denne download gør ikke andet end, at du får gendannet de mapper, du netop har slettet.
5) Ovennævnte proces medfører, at du skal indtaste din login i FamilySearch igen, men så skulle alt gerne virke derefter.
Jeg håber, at det løser problemet, som dog i de fleste tilfælde skyldes serverproblemer hos FamilySearch.org, og så hjælper ovenstående desværre ikke. Men det er da et forsøg værd
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: tors 04-02-2016 08:45
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Til Anne Marie,
tak for dine svar.
Desværre er der ikke noget, der har hjulpet; og lige nu synes jeg, at jeg har rodet så meget rundt, at jeg er mest stemt for at slette + geninstallere?
Jeg vil også gerne starte så meget på en frisk at det også gælder password - jeg kan snart ikke finde ud af, hvad der er hvad ((
Som du nok kan fornemme, så føler jeg mig lidt ØV lige nu. Og jeg føler mig lidt fortabt ved udsigten til, at det er serverproblemer hos FamilySearch.org. Så må der da være andre, der kan mærke til det?
Der er kun 1 ting jeg ikke har prøvet, og det er det nederste punkt på den engelske vejledning, så måske skal jeg gøre det, inden jeg gør noget andet.
Venlig hilsen
Sara Lone Cecillie Mørch
tak for dine svar.
Desværre er der ikke noget, der har hjulpet; og lige nu synes jeg, at jeg har rodet så meget rundt, at jeg er mest stemt for at slette + geninstallere?
Jeg vil også gerne starte så meget på en frisk at det også gælder password - jeg kan snart ikke finde ud af, hvad der er hvad ((
Som du nok kan fornemme, så føler jeg mig lidt ØV lige nu. Og jeg føler mig lidt fortabt ved udsigten til, at det er serverproblemer hos FamilySearch.org. Så må der da være andre, der kan mærke til det?
Der er kun 1 ting jeg ikke har prøvet, og det er det nederste punkt på den engelske vejledning, så måske skal jeg gøre det, inden jeg gør noget andet.
Venlig hilsen
Sara Lone Cecillie Mørch
-
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: tors 04-02-2016 08:45
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Til Anne Marie,
nu har jeg udført det sidste punkt på den engelske vejledning - men nej! Heller ikke dette hjalp. Jeg er ganske frustreret!
Så nu bliver det afinstallere + geninstallere.
Venlig hilsen Lone Cecillie Mørch
nu har jeg udført det sidste punkt på den engelske vejledning - men nej! Heller ikke dette hjalp. Jeg er ganske frustreret!
Så nu bliver det afinstallere + geninstallere.
Venlig hilsen Lone Cecillie Mørch
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Ja, du må prøve det, men husk at lave en backup af din(e) slægtsfil(er). Jeg håber, at det hjælper.
Passwords er jo helt og holdent noget, som ligger i FamilySearch, så måske skal du prøve der først. Hvad siger i øvrigt Test login i Legacy Hints, når du tester din forbindelse til FamilySearch, se Valg > Tilpas > 8. Vis > 8.13 Legacy hints?
Jeg har i øvrigt ingen problemer overhovedet med at komme ind i FS, så der må ligge en blokering hos dig på en eller anden måde.
Passwords er jo helt og holdent noget, som ligger i FamilySearch, så måske skal du prøve der først. Hvad siger i øvrigt Test login i Legacy Hints, når du tester din forbindelse til FamilySearch, se Valg > Tilpas > 8. Vis > 8.13 Legacy hints?
Jeg har i øvrigt ingen problemer overhovedet med at komme ind i FS, så der må ligge en blokering hos dig på en eller anden måde.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Re: Legacy - Family Search
Hej Cecilie og Anne Marie.
Sidder lige og læser tråden, da jeg har nøjagtig de samme problemer og de samme pop-ups.
Jeg har testet login på Tilpas 8.13, der er ingen problemer.
Er problemet løst - og hvordan?
Venlig hilsen Frede Hansen
Sidder lige og læser tråden, da jeg har nøjagtig de samme problemer og de samme pop-ups.
Jeg har testet login på Tilpas 8.13, der er ingen problemer.
Er problemet løst - og hvordan?
Venlig hilsen Frede Hansen
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Messi skrev:Hej Cecilie og Anne Marie.
Sidder lige og læser tråden, da jeg har nøjagtig de samme problemer og de samme pop-ups.
Jeg har testet login på Tilpas 8.13, der er ingen problemer.
Er problemet løst - og hvordan?
Venlig hilsen Frede Hansen
Hvis der ikke er problemer med login, når du tester i 8.13, så må problemet ligge i FamilySearch, og så kan jeg ikke hjælpe.
Prøv at logge ud og derefter logge ind igen, enten her
eller her
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Re: Legacy - Family Search
Hej Anne Marie.
Jeg har kontaktet FamilySearch om mit problem, de har givet følgende svar:
If you cannot, however, access FamilySearch/Family Tree from Legacy using the same credentials, that would indicate a problem with the Legacy interface. While FamilySearch provides the access interface, it is the responsibility of third party products, such as Legacy, to program their interaction with the interface. You will need to contact Legacy support for a resolution to the sign in problem you are experiencing.
Altså "skydes" problemet tilbage til Legacy.....hmm.
Jeg har forsøgt de forslag du sendte (tak for dem) men desværre uden resultat.
Vh Frede
Jeg har kontaktet FamilySearch om mit problem, de har givet følgende svar:
If you cannot, however, access FamilySearch/Family Tree from Legacy using the same credentials, that would indicate a problem with the Legacy interface. While FamilySearch provides the access interface, it is the responsibility of third party products, such as Legacy, to program their interaction with the interface. You will need to contact Legacy support for a resolution to the sign in problem you are experiencing.
Altså "skydes" problemet tilbage til Legacy.....hmm.
Jeg har forsøgt de forslag du sendte (tak for dem) men desværre uden resultat.
Vh Frede
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Ja, det er jo en værre 'køren rundt' - jeg kan desværre ikke hjælpe mere, jeg har heller ikke problemet, så du bliver nødt til at kontakte Legacy support i USA support@legacyfamilytree.com
Medsend det svar, du har modtaget fra FamilySearch, så de er klar over, at der har været kontakt.
Medsend det svar, du har modtaget fra FamilySearch, så de er klar over, at der har været kontakt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Re: Legacy - Family Search
Hej Anne Marie.
Jeg har været i kontakt med support et par dage, hvor vi har prøvet en masse uden resultat.
MEN - problemet var såre enkelt. I Brugernavnet hos FS var der et å, som ikke kunne harmonere med Legacy. Er ændret til aa,
Iøvrigt synes jeg de er meget flinke og hjælpsomme i support (Jaimie) som virkelig har gjort hvad der var muligt (og umuligt).
Også tak til din support, nu er der en løsning, hvis andre får problemet.
Hilsen Frede
Jeg har været i kontakt med support et par dage, hvor vi har prøvet en masse uden resultat.
MEN - problemet var såre enkelt. I Brugernavnet hos FS var der et å, som ikke kunne harmonere med Legacy. Er ændret til aa,
Iøvrigt synes jeg de er meget flinke og hjælpsomme i support (Jaimie) som virkelig har gjort hvad der var muligt (og umuligt).
Også tak til din support, nu er der en løsning, hvis andre får problemet.
Hilsen Frede
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: Legacy - Family Search
Godt det blev løst. Ja, æ, ø og å skal man ikke bruge i brugernavne og passwords, men det var slet ikke i mine tanker, at det kunne være problemet. Nu vil jeg prøve at huske at spørge om det er tilfældet i fremtiden.
Tak for din tilbagemelding
Tak for din tilbagemelding
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster