Liste over kilder knyttet til person

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

GertLidsmoes
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 13-02-2014 17:54
Kontakt:

Liste over kilder knyttet til person

Indlægaf GertLidsmoes » fre 23-06-2017 07:22

I Legacy er det muligt at se hvilke personer, der er knyttet til hver kilde.
Men er det også muligt at se en liste over de kilder, kildehenvisninger og også gerne deres arkivkoder, der knyttet til en bestemt person?

Med venlig hilsen
Gert Lidsmoes

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Liste over kilder knyttet til person

Indlægaf Anne Marie H » fre 23-06-2017 10:06

Ja, du skal blot klikke på personens kildeikon, samme som du klikker på, når du indtaster kilder for de informationer, du har fundet om personen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

GertLidsmoes
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 13-02-2014 17:54
Kontakt:

Re: Liste over kilder knyttet til person

Indlægaf GertLidsmoes » fre 23-06-2017 13:12

Ja, det er jo rigtigt nok. Jeg kunne blot tænke mig, at det også er muligt at udskrive listen, og at der også var mulighed for at kunne se arkivkoden uden at skulle klikke på hver enkelt kilde. Mvh. Gert

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Liste over kilder knyttet til person

Indlægaf Anne Marie H » fre 23-06-2017 13:34

Arkivkoden? Hvilken arkivkode mener du? Taler du om linket til en specifik side i Arkivalieronline? Eller...?

Jeg mener ikke, at det kan lade sig gøre uden at klikke på hver linje, men jeg er ikke ved min PC, så jeg tjekker lige, når jeg kommer hjem, hvis det er muligt. Du vil jo altid kunne udskrive en personrapport inkl. kilder.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

GertLidsmoes
Indlæg: 5
Tilmeldt: tors 13-02-2014 17:54
Kontakt:

Re: Liste over kilder knyttet til person

Indlægaf GertLidsmoes » lør 24-06-2017 06:52

Jamen, du har jo ret. Det er personrapporten, jeg skal have fat i - og her har jeg ganske rigtigt muligheden for at få vist arkivkoden for hver kilde. Jeg er blevet opmærksom på funktionen arkivkode ved oprettelse af fx kilder. Det er en god hjælp til hurtigt at finde en kildes fysiske placering i mit eget arkiv. Personrapporten giver for så vidt et overblik over hvilke kilder jeg har forsynet med arkivkode.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Liste over kilder knyttet til person

Indlægaf Anne Marie H » lør 24-06-2017 07:47

GertLidsmoes skrev:Jamen, du har jo ret. Det er personrapporten, jeg skal have fat i - og her har jeg ganske rigtigt muligheden for at få vist arkivkoden for hver kilde. Jeg er blevet opmærksom på funktionen arkivkode ved oprettelse af fx kilder. Det er en god hjælp til hurtigt at finde en kildes fysiske placering i mit eget arkiv. Personrapporten giver for så vidt et overblik over hvilke kilder jeg har forsynet med arkivkode.


Så det var 'den' arkivkode, du mente. Du er nok den første, jeg har hørt om i alle mine mange år med Legacy, der vitterligt bruger funktionen, som den er tænkt :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

halmholt
Indlæg: 135
Tilmeldt: tirs 04-10-2005 21:58
Geografisk sted: Sæby
Kontakt:

Re: Liste over kilder knyttet til person

Indlægaf halmholt » tors 03-08-2017 23:16

Hej Annemarie

Jeg bruger arkivkode på samme måde som Gert. Jeg har som regel et papir som bilag til kilden f.ex. udskrift af email, folketællinger, breve, attester m.m.. Disse papirer har jeg fortløbende arkiveret i ringbind med arkivkoden påført. Det er meget nyttigt når jeg vurderer og sammenligner kilder. Men Legacy har mange muligheder for registrere på forskellige måder.
halmholt


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster