Legacy 8 - Mediefilmappen

Få hjælp til import og eksport af data fra GEDCOM og andre filer.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Christian Sørensen
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 15-09-2006 23:31
Geografisk sted: Kongens Lyngby
Kontakt:

Legacy 8 - Mediefilmappen

Indlægaf Christian Sørensen » tors 03-03-2016 14:36

Jeg har netop opgraderet til Legacy 8 og har et enkelt spørgsmål omkring den nye medie mappe hvori mediefiler nu gemmes, nemlig:

Såfremt man har flere forskellige slægtsfiler vil mediefilerne tilskyttet disse efter indsamling så alle automatisk lagres i en stor fælles mediemappe, eller oprettes der adskilte medie mapper for hver slægtsfil?

Mvh.
Christian Sørensen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Legacy 8 - Mediefilmappen

Indlægaf Anne Marie H » tors 03-03-2016 19:18

csobooks skrev:Jeg har netop opgraderet til Legacy 8 og har et enkelt spørgsmål omkring den nye medie mappe hvori mediefiler nu gemmes, nemlig:

Såfremt man har flere forskellige slægtsfiler vil mediefilerne tilskyttet disse efter indsamling så alle automatisk lagres i en stor fælles mediemappe, eller oprettes der adskilte medie mapper for hver slægtsfil?

Mvh.
Christian Sørensen


Hvis du har dine billeder i flere forskellige undermapper, så skal du sørge for, at Mediemappen under C:\Documents\Legacy Family Tree\Media indeholder fuldstændig de samme mapper. Du kan evt. blot trække mapperne med indhold over i Mediemappen fra deres nuværende placering, så tilknytter Legacy dem helt automatisk igen, når du bruger funktionen Legacy billedfinder. Du skal så ikke bruge Saml mediefiler, da den funktion samler alle dine medier i én mappe.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Christian Sørensen
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 15-09-2006 23:31
Geografisk sted: Kongens Lyngby
Kontakt:

Re: Legacy 8 - Mediefilmappen

Indlægaf Christian Sørensen » fre 04-03-2016 09:03

amh skrev:
csobooks skrev:Jeg har netop opgraderet til Legacy 8 og har et enkelt spørgsmål omkring den nye medie mappe hvori mediefiler nu gemmes, nemlig:

Såfremt man har flere forskellige slægtsfiler vil mediefilerne tilskyttet disse efter indsamling så alle automatisk lagres i en stor fælles mediemappe, eller oprettes der adskilte medie mapper for hver slægtsfil?

Mvh.
Christian Sørensen


Hvis du har dine billeder i flere forskellige undermapper, så skal du sørge for, at Mediemappen under C:\Documents\Legacy Family Tree\Media indeholder fuldstændig de samme mapper. Du kan evt. blot trække mapperne med indhold over i Mediemappen fra deres nuværende placering, så tilknytter Legacy dem helt automatisk igen, når du bruger funktionen Legacy billedfinder. Du skal så ikke bruge Saml mediefiler, da den funktion samler alle dine medier i én mappe.


Anne Marie.
Mange tak for dit hurtige og klare svar. Jeg vil følge dit råd givet heri.
Mvh.
Christian Sørensen


Tilbage til "Import og eksport af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster