Hjemmelavet begivenhed kommer ikke med eller vises forkert

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Hjemmelavet begivenhed kommer ikke med eller vises forkert

Indlægaf Mette » søn 15-02-2015 14:20

Hej i forum!

Er dette en kendt fejl eller er det mig, der klokker i det? Jeg har lavet en begivenhed, der hedder "Højde og drøjde" med et beskrivelsesfelt og et datofelt.

Begivenhedssætningen er defineret som:
[denDato] beskrives [Fornavn] som [-Beskr].

Dvs. den skal vise teksten: "I 1855 beskrives Hans som meget spinkel og 158 cm høj". Se vedlagte billede af begivenheden, fil beg_fejl_1.

Når jeg vælger rapporten "Efterslægtsbog" kommer denne begivenhed slet ikke med i rapporten. Se fil beg_fejl_2.

Når jeg vælger rapporten "Fortællende efterslægtsbog" vises min begivenhed forkert, nu står der "Højde og drøjde: meget spinkel og 158 cm høj, 1855" - og det var jo ligesom ikke meningen...
Vedhæftede filer
beg_fejl_1.png
(18.56 KiB) Downloadet 97 gange
beg_fejl_2.png
(26.13 KiB) Downloadet 98 gange
beg_fejl_3.png
(24.59 KiB) Downloadet 100 gange
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk

Mette
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 02-03-2006 18:56
Geografisk sted: Odense SV
Kontakt:

Indlægaf Mette » man 16-02-2015 13:00

Hej!

Her kommer svar på mine egne spørgsmål, leveret pr. mail fra Arne Leismann - men så kan I andre også lære af det...

Når man udfylder begivenhedsdefinitionen for en begivenhed, er det åbenbart vigtigt at alle felterne for mulige kombinationer er udfyldt, for at det virker. I dette tilfælde giver det kun mening, hvis begge felter, Beskrivelse og Dato, er udfyldt. Men pyt med det, det virker nu!

Se hvordan alle felterne skal være udfyldt i vedlagte fil beg_fejl_4 og hvordan det ser ud, når dette er gjort i filen beg_virker.

Mange tak, Arne!
Vedhæftede filer
beg_fejl_4.png
(60.99 KiB) Downloadet 101 gange
beg_virker.png
(23.84 KiB) Downloadet 103 gange
venlig hilsen Mette, Odense - www.flojborg.dk - www.gotisk.dk - www.dis-odense.dk - mette(a)flojborg.dk


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster