Flere billeder af samme person i slægtsbog

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Flere billeder af samme person i slægtsbog

Indlægaf Stegemüller » tirs 06-01-2015 19:16

Hej

Jeg har kontakt til en ny bruger af Legacy, og hun har spurgt mig, om man kan udskrive flere billeder af samme person i en slægtsbog.

Jeg har så eksperimenteret lidt med min egen fil, og selv om jeg har det lille flueben ved begge billeder i mediegalleriet (se vedhæftede dump), kan jeg ikke få udskrevet mere end det første billede. Jeg har også prøvet at søge her i forum på termen "flere billeder", men det gav ikke rigtig noget.

Jeg er overbevist om, at det er mig, der gør et eller andet forkert! :x Kan nogen hjælpe?

Bedste hilsner
Vedhæftede filer
Legacy images.jpg
Billeder af Andreas Laurits Sørensen
Legacy images.jpg (28.32 KiB) Vist 7437 gange
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 06-01-2015 19:50

Nej, Hanne, du gør ikke noget forkert.

Det er et bevidst valg, at man kun kan medtage et personbillede i rapporter, og det er gjort ud fra, at billederne for det første er forholdsvis små og derfor er bedst egnet til et enkelt portrætbillede. For det andet kan en rapport gå hen at blive totalt uoverskuelig og ikke-læsevenlig, hvis man til knytte mange billeder til. Jeg har f.eks. 35 billeder af hver af mine børn. Prøv lige at forestille dig, hvordan en rapport med 2*35 billeder i thumbnail-størrelse vil se ud.

Derfor skal man bruge fotoalbum-funktionen og sætte det på som bilag, hvis man har mange billeder, man gerne vil formidle.

Og så skal det da tilføjes, at man kan oprette en begivenhed og tilknytte et billede, men det er stadig kun et billede, man kan få med.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » tirs 06-01-2015 20:00

Hej Anne Marie

Tusind tak for svar. Argumentet om de 2*35 køber jeg lige på stedet. Det ville blive fuldstændig uoverskueligt.

Og mange tak for at formidle det med fotoalbum - tænk jeg vidste ikke at der fandtes sådan en mulighed. Legacy kan alt , selv efter otte år lærer jeg stadig nyt :)
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster