Afsnitsindrykning og Rapportmellemrum

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

jfh
Indlæg: 67
Tilmeldt: tors 02-03-2006 14:26
Geografisk sted: 2000
Kontakt:

Afsnitsindrykning og Rapportmellemrum

Indlægaf jfh » lør 29-11-2014 20:14

Legacy ver 8.0.0.454 deluxe & Windows 7
Efterslægtsrapport (slægtsbogscenter) men også efterslægsbog

Inden jeg træffer beslutning om at overføres mine slægtsdata fra ver. 7.5 til ver. 8, har jeg som forsøg oprettet en rapport i ver. 8 for at finde den for mig rette struktur. Men jeg undrer mig meget.

Punkt 1
Hvorfor holdes afstanden til venstre margin ikke?. Se filen Niels Hansen og 4. generation heri. Fejlen ligger i, at sætningen "barn af dette ægteskab" følger +tegnet i + 13 (+tegnet vises ikke, men der er gjort plads til det) i stedet for at følge sætningen "August blev gift med Sidsel Jensen". Det besynderlige er tillige, at sættes afstandsindrykningen for "ægteskabsinformation" og "liste over børn" til 0, rykker disse to afsnit ud over venstre margin.

Punkt 2
Hvorfor skal "Rapportmellemrum, undertitler for børn" sættes til værdien "ingen" for at få 1 cm afstand mellem teksten "notater" og "børn af dette ægteskab"?. Værdien burde være "1"

Punkt 3
Hvorfor bliver notater for Søren Andersen (se filen Niels Hansen, 4. generation) ikke indrykket 2 cm som angivet i "afsnitsindrykning"?

Punkt 4
Hvorfor bliver notater for Lise Jensen (se filen Niels Hansen, 4. generation) venstrestillet?.
Den fejl har jeg kun opserveret ved et barns ægtefælle, altså ved den sidste generation i et udskrift, hvor ægteparret iflg. udskriften ikke har barn/børn.
Den samme fejl har jeg observeret i en tidligere version af 7.5, men fejlen forsvandt efter et par efterfølgende opdateringer. Den er nu genopstået i ver. 8.
Om fejlen er opstået under mine test eller har været der hele tiden, skal være usagt. Jeg hælder nok mest til det første. Problemet er nu, at uanset hvilken person i databasen, jeg benytter, fremkommer fejlen.

Jeg har selvfølgelig anvendt filvedligeholdelse og hvad jeg ellers kunne finde på. Det kan være, at problemet løses ved at slette een eller anden fil. Det løser måske problemet lige nu, men ikke det fundamentale, at der må være elementer i programmet, der ikke "taler sammen".

Punkt 1-3 er nok til at leve med, selvom det ikke er noget kønt syn. Rapportstrukturen lever ikke - efter min overbevisning - op til standarden for et alm. tekstbehandlingsprogram. Punkt 4 er derimod ikke til at leve med.

Mine slægtsdata forbliver i ver. 7.5, indtil jeg er overbevist om, at ver. 8 fungerer stabilt.

Er der nogen i dette forum, der har forslag eller kommentarer?

Mvh/Jørgen
Vedhæftede filer
Niels Hansen.pdf
(7.31 KiB) Downloadet 530 gange
Afsnitsindrykning.JPG
Afsnitsindrykning.JPG (27.26 KiB) Vist 6415 gange
Rapportmellemrum.JPG
(72.94 KiB) Downloadet 94 gange

Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster