Fejl i begivenhedshistoriegeneratoren

Få hjælp til opsætning og udskrift af rapporter.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Henning Riis Mørk
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 09-08-2012 08:04
Kontakt:

Fejl i begivenhedshistoriegeneratoren

Indlægaf Henning Riis Mørk » tirs 04-11-2014 09:34

Da jeg ikke fik noget svar på mit spørgsmål fra d. 27.10. prøver jeg igen og mere uddybet. Skal retteligen nok være her under rapporter.
Jeg oplever, at jeg nu ikke mere kan benytte historiegeneratoren ”Tilsidesæt sætning”, idet jeg ikke får overført Datofeltet.

Et ekempel
Begivenhed: Skole
Dato: 1956-1965
Notater: Grundtvigskolen, Borgerdiget og Søndre Skole


Hvis jeg bruger standard historiegeneratoren kommer der til at stå:
Han gik i skole 1956-1965.¹ Grundtvigskolen, Borgerdiget og Søndre Skole

Hvis jeg bruger ”Tilsidesæt sætning” med nedennævnte felter:
[HanHun] gik i [-BegivenhedsNavn] [fraDato].
Gik på [Notater].

Kommer der til at stå:
Han gik i skole.
Gik på Grundtvigskolen, Borgerdiget og Søndre Skole

altså ingen dato med og dette gælder også hvis jeg bruger [Dato] eller [denDato] .

Kan nogen hjælpe med denne fejl?
Mvh. Henning Riis Mørk
Henning Riis Mørk, Holbæk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 04-11-2014 10:44

Ja, det er en fejl, som jeg indberetter til de amerikanske udviklere, men jeg tænker, at du - i stedet for at rette i hver eneste sætning - da hellere skulle rette den generelle sætning ved at klikke på knappen Rediger sætningsdefinitioner for begivenhed... under notatfeltet. Det må kunne spare dig for mange timers arbejde med indtastning af en ny sætning ved hver eneste begivenhed.

Se nærmere på den mulighed og prøv dig frem. Bemærk, at du skal tilrette sætningen alt efter, hvor mange af de tre tekstfelter, du udfylder...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Henning Riis Mørk
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 09-08-2012 08:04
Kontakt:

Indlægaf Henning Riis Mørk » tirs 04-11-2014 12:28

Jeg kan selvfølgelig godt rette i standard-generatoren, men det vil alligevel betyde at jeg skal have fat i temmelig mange personer og deres forskellige begivenheder.
Fejlen er kommet i forbindelse med en af de sidste opdateringer, så for mig vil det letteste være at fejlen hurtigt bliver rettet.
mvh Henning Riis Mørk
Henning Riis Mørk, Holbæk

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 04-11-2014 12:41

Henning Riis Mørk skrev:Jeg kan selvfølgelig godt rette i standard-generatoren, men det vil alligevel betyde at jeg skal have fat i temmelig mange personer og deres forskellige begivenheder.
Fejlen er kommet i forbindelse med en af de sidste opdateringer, så for mig vil det letteste være at fejlen hurtigt bliver rettet.
mvh Henning Riis Mørk


Nej, det skal du ikke, du retter samtlige sætninger for de personer, der bruger den begivenhed, når du går ind og retter ad den vej.

Du kan også vælge at gå ind via Vis > Masterlister > Begivenhedsdefinition... og gennemgå sætningsteksterne ad den vej. Der er ingen grund til at fortsætte med en uhensigtmæssig brug af programmet. Det er jo det, der er den fantastiske ide med Masterlister. Du skal kun tilrette eet sted, så rettes 'fejlen' hos samtlige personer, der bruger den aktuelle begivenhed.

Det er i øvrigt amerikanerne, der afgør, hvor hurtigt en fejl bliver rettet (og det er afgjort af, hvor alvorlig en fejl, det er), så jeg kan ikke gøre andet end at indberette, og så afvente...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Rapporter"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst