Jeg har i en folketælling fra 1925 fundet disse 4 oplysninger:
1. Han findes i en folketælling (Begivenhed:Folketælling)
2. Han er smedelærling (Begivenhed: Uddannelse)
3. Han bor hos smeden (Begivenhed: Bopæl?)
4. I den pågældende folketælling ses, at han har bopæl der fra året før(begivenhed: bopæl?)
Han er flyttet hjemmefra mellem folketælling 1921 og 1925. (Kan evt. skrives som et notat under 4)?
Er der en smart måde at slå disse 4 begivenheder sammen, eller skal jeg oprette en begivenhed for hver af disse 4?
Venlig hilsen, John
4 i 1 begivenhed
Redaktører: Testere, Oversættergruppe
- John Steffensen
- Indlæg: 271
- Tilmeldt: ons 25-03-2009 13:55
- Geografisk sted: 6780 Skærbæk
- Kontakt:
4 i 1 begivenhed
John Lund Steffensen
Legacy de Luxe 9.0.0.443, Windows 10
Legacy de Luxe 9.0.0.443, Windows 10
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Re: 4 i 1 begivenhed
John Steffensen skrev:Jeg har i en folketælling fra 1925 fundet disse 4 oplysninger:
1. Han findes i en folketælling (Begivenhed:Folketælling)
2. Han er smedelærling (Begivenhed: Uddannelse)
3. Han bor hos smeden (Begivenhed: Bopæl?)
4. I den pågældende folketælling ses, at han har bopæl der fra året før(begivenhed: bopæl?)
Han er flyttet hjemmefra mellem folketælling 1921 og 1925. (Kan evt. skrives som et notat under 4)?
Er der en smart måde at slå disse 4 begivenheder sammen, eller skal jeg oprette en begivenhed for hver af disse 4?
Venlig hilsen, John
Jeg ville gøre som følger:
Undlade at skrive folketællingen, fordi
Han bliver registreret med beskæftigelse, og der bruger du folketællingen som kilde.
Det samme gør du, når du skriver hans bopæl og i datofeltet, skriver du perioden har boede på adressen <Dato> - <Dato>
Så er registreringerne nedsat til to + en kildehenvisning.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Jeg gør det, at jeg kun opretter begivenheden folketælling. Det er jo den begivenhed som kilden beskriver. Hans erhverv og andre oplysninger, som jeg synes er relevante at medtage skriver jeg så ind i notatfeltet. På denne måde synes jeg at jeg bedre kan skrive nogle sætninger, som bliver læsevenlige, når der skal udskrives rapporter.
Jo, flere begivenheder man bruger, synes jeg tit gør rapporterne til en lang opremsning af begivenheder, som ikke er særligt læsevenligt.
Jo, flere begivenheder man bruger, synes jeg tit gør rapporterne til en lang opremsning af begivenheder, som ikke er særligt læsevenligt.
- John Steffensen
- Indlæg: 271
- Tilmeldt: ons 25-03-2009 13:55
- Geografisk sted: 6780 Skærbæk
- Kontakt:
- Anne Marie H
- Teamleder
- Indlæg: 5155
- Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Jeg vil godt tilføje, at jeg faktisk gør begge dele, fordi nogle gange er det praktisk blot at remse begivenheder op, andre gange udelader jeg begivenhederne, men medtager så notaterne - helt afhængigt af, hvem modtageren af informationerne er - og så har jeg begge 'døre' åbne og kan gøre med mine bøger og rapporter, som det passer mig
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)
- John Steffensen
- Indlæg: 271
- Tilmeldt: ons 25-03-2009 13:55
- Geografisk sted: 6780 Skærbæk
- Kontakt:
Tilbage til "Indtastning og registrering af data"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster