Problemmer med geo-database

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Indlægaf BLS » fre 04-07-2014 20:50

Jeg ville meget gerne give dig ret Leif for jeg er utilfreds med min forbindelse i forvejen, men jeg henter ofte filer på flere hundrede MB uden problemer, så jeg tror ikke på det er hele forklaringen - hvad diverse mennesker end har indset for flere år siden :wink:

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » fre 04-07-2014 21:42

Som du sikkert ved, består internettet af mange veje, og en forbindelse sker ikke via de samme servere hver gang. Nogle af disse servere fungerer bedre eller dårligere end andre. Nogle understøtter handshake, andre gør ikke.
Så for at imødegå tilfældigheder er det en god idé at have en manager som kan sørge for at man altid har en stabil download. Desuden kan en manager udnytte den båndbredde man betaler for, ved flere samtidige downloads af den samme fil og forøge download-hastigheden med op til 10 gange.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

stedbasen

Indlægaf Lone Wredstrøm » søn 13-07-2014 16:30

Tusind tak for tippet med "Download manager" - jamen så gled det som i smør :P :lol: :) :D :wink: så mon ikke disse tilsammen viser en jubelsmiley
Lone

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » søn 13-07-2014 22:55

Godt du er glad for det.

Håber du kan mærke forskel, også i hastighed (.. det er der noget der tyder på :D )
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

download manager

Indlægaf Lone Wredstrøm » søn 10-08-2014 11:06

Det er måske ikke helt det rette forum, men. Jeg downloadede efter forslag her i Forummet en download Manager og fik så flot stednavnebasen ned.
Nu er mit problem, at jeg ikke kan åbne filerne fra Arkivalieronline med kirkebøger. Der kommer en firkant fra Download Manager, som enten gemmer eller blot åbner en enkelt lille fil på 7 KB og som jeg ikke ikke båne kirkebogen fra.
Hvad skal jeg gøre?
Lone

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: download manager

Indlægaf Anne Marie H » søn 10-08-2014 11:17

Lone Wredstrøm skrev:Det er måske ikke helt det rette forum, men. Jeg downloadede efter forslag her i Forummet en download Manager og fik så flot stednavnebasen ned.
Nu er mit problem, at jeg ikke kan åbne filerne fra Arkivalieronline med kirkebøger. Der kommer en firkant fra Download Manager, som enten gemmer eller blot åbner en enkelt lille fil på 7 KB og som jeg ikke ikke båne kirkebogen fra.
Hvad skal jeg gøre?


Hej Lone,

Det har sandsynligvis noget at gøre med din Java-installation. Der er skrevet en del om det i Dis-Danmarks Forum, f.eks. her https://www.slaegtogdata.dk/forum/index ... 840.0.html
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster