Problemmer med geo-database

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

larsfreiesleben@gmail.com
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons 14-05-2014 17:03
Kontakt:

Problemmer med geo-database

Indlægaf larsfreiesleben@gmail.com » ons 14-05-2014 21:13

Jeg har Legacy 8, og jeg har et lille problem når jeg går ind i Personinformation, vis geo-database så får jeg en besked geo-databasen kunne ikke findes. den ville have jeg går til den amerikanske hjemme side og henter geo datafilerne der, hvad gør jeg forkert?.

mvh.

L. Freiesleben

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 14-05-2014 23:06

Du skal downloade geodatabasen fra den amerikanske hjemmeside, og du må ikke ændre standardplaceringen, som filen lægges på, da geodatabasen så ikke fungerer korrekt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

erling agesen
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 28-06-2005 18:39
Kontakt:

Geo Databasen

Indlægaf erling agesen » man 16-06-2014 23:01

[b]Gentagne forsøg på download og installation af Geo-databasen mislykkes. [/b]

Fra den amerikanske side,
http://www.legacyfamilytree.com/GeoDBDownload.asp,
downloader jeg Geo Database Installer, som oplyses at være på 67 mb.

Den hentede fil er dog mindre - ved seneste forsøg på 55,9 mb.

Efter "Kør som administrator" får jeg fejlmeddelelsen:
"LegacyGeoDBsetup.exe er ikke et gyldigt win32-program"

Jeg har Legacy 8.0.0.427 og WIN7 Home Premium 64 bit.

Erling Agesen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 17-06-2014 00:14

Har du ændret på installationsstien, når du downloader? I så fald er det forkert. GeoDB skal ligge i mappen C:\ProgramData\Legacy Family Tree\GeoDB - IKKE under programmer, som resten af programmet!
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

erling agesen
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 28-06-2005 18:39
Kontakt:

Indlægaf erling agesen » tirs 17-06-2014 07:44

Jeg har ikke ændret på noget som helst, hverken da jeg installerede Legacy eller ved download af Geo Database Installer.

Legacy er installeret i
C:\Programmer (x86)\Legacy8
- det er den placering, Win7-64 bit, har valgt til et 32-bit programmer.

Som nævnt er den downloadede fil mindre end den angives at skulle være ! Bemærk også fejlteksten:
"LegacyGeoDBsetup.exe er ikke et gyldigt win32-program"
Kan det ikke indikere, at den hentede installer-fil er ukomplet/fejlbehæftet ?

Erling Agesen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 17-06-2014 10:27

Jeg har lige testet og fundet ud af, at hvis jeg rydder mappen med filhentninger, så kører det - du har givetvis forsøgt flere gange, og det giver i hvert fald her hos mig samme fejlmelding, men ikke hvis jeg rydder filhentninger.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

erling agesen
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 28-06-2005 18:39
Kontakt:

Indlægaf erling agesen » tirs 17-06-2014 21:02

Jeg har slettet seneste downloadede Installer-fil (55,9 MB)
og foretaget ny download - denne gang på 64,6 MB.

Den kunne køres uden problemer (ser det ud til);
min valgte placering er C:\Programmer (x86)\Legacy 8\GeoDB.

Nu skal jeg til at arbejde med Geo Databasen.

Som nævnt prøvede jeg adskillige gange i går, men fik hver gang en mindre fil end de 64,6 MB; jeg synes, det ser ud som om tidligere downloadede fil har været ukomplet / fejlbehæftet.
Kunne det evt. være Millennia's server,der har været overbelastet ?

Erling Agesen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 17-06-2014 21:37

Som jeg skrev tidligere, skal GeoDB placeres i mappen Programdata. Det sker helt automatisk og bør ikke ændres. Du vil sandsynligvis få problemer med funktionerne, når du har ændret placeringen...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

erling agesen
Indlæg: 98
Tilmeldt: tirs 28-06-2005 18:39
Kontakt:

Indlægaf erling agesen » tirs 17-06-2014 22:21

Tak for seneste kommentar:

"Som jeg skrev tidligere, skal GeoDB placeres i mappen Programdata. Det sker helt automatisk og bør ikke ændres. Du vil sandsynligvis få problemer med funktionerne, når du har ændret placeringen.."

Det var ærgerligt, men så må jeg se at få det rettet.

Hvis det er et ufravigeligt krav, at databasen skal placeres, som du skriver, er det egentlig mærkeligt, at det overhovedet er muligt at vælge en anden placering !

Erling Agesen

Lone Wredstrøm
Indlæg: 66
Tilmeldt: søn 09-03-2008 21:51
Geografisk sted: København
Kontakt:

Geobasen

Indlægaf Lone Wredstrøm » tirs 01-07-2014 17:30

Jeg skrev så glad for få timer siden, at nu havde jeg downloaded Geodatabasen. Men jeg får samme besked som indlægget oven for - "ikke gyldigt Win 32-program", jeg havde også kun en fil på 29,9 MB i mappen Downloads.
Nu har jeg slettet de 4 forsøg, som jeg havde lavet. Men det 5. forsøg lykkedes heller ikke. :evil:
Når jeg downloader går det ned i en lille box i venstre nederste hjørne. Jeg har ingen mulighed for at ændre hvor filen skal gemmes.
Når jeg laver en søgning blot på C-drevet og søgeord GeoDB - får jeg flere filer med navn "GeoDB-DK" fra 20.7.2009. :?:
Lone

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Indlægaf BLS » tirs 01-07-2014 22:46

amh skrev:Som jeg skrev tidligere, skal GeoDB placeres i mappen Programdata. Det sker helt automatisk og bør ikke ændres. Du vil sandsynligvis få problemer med funktionerne, når du har ændret placeringen...


Hej Anne Marie

Denne mappe eksisterer ikke hos mig og når jeg downloader lægger den sig automatisk i downloads eller overførsler.
Hvor skal jeg så gøre af den? Kan jeg overhovedet få det til at virke når jeg ellers fra starten har lagt 8eren der hvor den selv ville lægge sig?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tirs 01-07-2014 23:04

BLS skrev:
amh skrev:Som jeg skrev tidligere, skal GeoDB placeres i mappen Programdata. Det sker helt automatisk og bør ikke ændres. Du vil sandsynligvis få problemer med funktionerne, når du har ændret placeringen...


Hej Anne Marie

Denne mappe eksisterer ikke hos mig og når jeg downloader lægger den sig automatisk i downloads eller overførsler.
Hvor skal jeg så gøre af den? Kan jeg overhovedet få det til at virke når jeg ellers fra starten har lagt 8eren der hvor den selv ville lægge sig?


Mappen er skjult, så du ikke umiddelbart kan se den. Du skal indstille Windows til at vise skjulte mapper!

Den fil, der ligger i Downloads eller overførsler er .exe-filen. Den skal du (dobbelt)klikke på, så går selve installationen af Geo-databasen i gang derefter.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Indlægaf BLS » ons 02-07-2014 12:28

amh skrev:
Mappen er skjult, så du ikke umiddelbart kan se den. Du skal indstille Windows til at vise skjulte mapper!

Den fil, der ligger i Downloads eller overførsler er .exe-filen. Den skal du (dobbelt)klikke på, så går selve installationen af Geo-databasen i gang derefter.


Det er så den der fortæller mig:
"LegacyGeoDBsetup.exe er ikke et gyldigt win32-program"

Det forvirrer mig lidt det her - hvad er det jeg ikke ser sker?
Åh jeg ser min fil fylder 60,8 MB - underligt! :roll:

Nu har jeg prøvet 3 gange, ryddet filhentninger etc - detlykkedes ikke at downloade 64,6 MB. Øv.

Jeg må indrømme amerikanerne virkelig lægger sig i selen for at vi skal smide denne version 8 a. h...... t.. ! :cry:

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » ons 02-07-2014 12:58

Gå ind på denne side http://www.legacyfamilytree.com/GeoDBDownload.asp
Klik på linket Geo Database Installer (67 MB)
Så vises det lille vindue, hvor du bliver bedt om at gemme filen. Klik på Gem fil og filen gemmes nu i Overførsler/Downloads.

Der finder du filen LegacyGeoDBSetup.exe

Dobbeltklik på filen og installationen er i gang. Følg instruktionerne undervejs. GeoDB-filen skal gemmes i mappen C:\ProgramData\Legacy Family Tree\GeoDB Den mappe er skjult for de fleste brugere, så hvis du vil se, at filen virkelig ligger der, skal du bede Windows vise skjulte filer.

Se evt. også her viewtopic.php?t=2659 eller her viewtopic.php?t=3018
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » fre 04-07-2014 19:23

BLS skrev:Søde rare Anne Marie, det er denne procedure helt og holdent jeg nu har fulgt mange gange nu med samme resultat!! Følgende størrelser fremkom:

60,4 - 29,1 - 27,5 - 28,7 - 48,9 - og sidste gang 24,1 alt i MB.

Jeg må ganske enkelt ikke downloade den rette størrelse!

Jeg giver op :cry:

Jeg hentede så lige en download manager på nettet og satte den til at hente filen - og så lykkedes det sørme at få det hele med :D :D (nu ville jeg gerne have sat en jubel-smiley)! Installationen derefter gik af sig selv.

Besynderligt man skal hente en manager for at foretage et relativt lille download - mener stadig at amerikanerne på denne måde beder om at folk forlader version 8!


Det har intet med Legacy at gøre. ! Problemet er at din netforbindelse ikke er stabil nok, og at din download ikke tillader at genoptage en afbrudt transmission. Derfor er en download-manager altid en god idé. Det er der mennesker der har indset for år siden.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster