Sammenlæg begivenheder i nyt felt

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

kurtl
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 14-07-2008 16:01
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Sammenlæg begivenheder i nyt felt

Indlægaf kurtl » fre 25-04-2014 10:27

Er det muligt at sammenlægge flere begivenheder til et nyt begivenhedsfelt, samtidig med at man beholder alle felter?

Eksempel: begivenhed1, begivenhed2, begivenhed3 ønskes samlet i et nyt felt der hedder begivenhed4="begivenhed1+begivenhed2+begivenhed3".
Såldan at jeg nu har de 3 begivenheder hver for sig, plus et fjerde med dem alle samlet.
Venlig hilsen Kurt

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 25-04-2014 11:16

Mener du uden at oprette en ny 4. Begivenhed? Men der er måske andre muligheder, hvis du beskriver lidt mere, hvad din tanke er med det!
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

kurtl
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 14-07-2008 16:01
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kurtl » fre 25-04-2014 11:30

Hvis jeg har tre forskellige begivenheder vil jeg godt oprette en 4. begivenhed, som henter de 3 første. Tænkt eksempel:
Stilling1: arbejdsmand. Stilling2: Maskinarbejder. Stlling3: Værkmester.

Jeg vil så gerne have en fjerde begivenhed, der samler de 3 stillinger i en samlet beskrivelse:
"4. Beskæftigelse=: Stilling 1 Arbejdsmand. + Stilling 2 Maskinarbejder. + Stilling 3 Værkmester."

Den skal altså hente oplysningerne fra 1-2-3 og skrive dem i fx. notatfeltet i nr. 4.

Der findes koder fx [Beskr] som kan anvendes, men de refererer kun til det konkrete begivenhedsfelt, hvori de er noteret.

Det jeg søger er det, der kendes fra andre databaser "Combine" felt1 + felt2 + felt3
Senest rettet af kurtl fre 25-04-2014 12:26, rettet i alt 1 gang.
Venlig hilsen Kurt

Brugeravatar
BLS
Indlæg: 29
Tilmeldt: ons 05-10-2011 18:56
Geografisk sted: ...i eksil
Kontakt:

Indlægaf BLS » fre 25-04-2014 11:55

Den vil jeg også gerne bruge så jeg ikke nødvendigvis skal trække 3 forskellige begivenheder hver gang jeg skal tale om min tip-tip oldefar der var henholdsvis Dragon - Premierløjtnant og Ritmester!
En ret almindelig udvikling for en militærperson i starten af 1800-tallet!

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 25-04-2014 18:20

Der er stor sandsynlighed for, at jeg misforstår jeres spørgsmål, men når I laver en rapport, der inkluderer begivenheder, er der mulighed for at skrive disse begivenheder sammen til en sætning.

Det gøres under fanen Format, hvor der er en knap, der hedder Fortællende begivenhedsformat...
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

kurtl
Indlæg: 77
Tilmeldt: man 14-07-2008 16:01
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Indlægaf kurtl » fre 25-04-2014 19:06

Jeg har brug for dette 4.felt, når jeg fx lægger slægt på nettet eksporteret via GED til database.
I Legacy har jeg registreret 3 forskellige begivenheder med hver sin titel. Det er sådan set ok.
Når jeg så lægger på nettet, ville det være hensigsmæssigt at kunne samle disse tre felter/ titler til ét felt, så de på nettet kun vises som et titelfelt. Da jeg også arbejder med adelstitler, kan der blive pladsproblemer i begivenhedsfeltet, da deres oprindelige og tillagte titler gennem tiden kan fylde mere, end pladsen tillader i et enkelt felt.
Spørgsmålet er derfor, om det i Legacy er muligt automatisk at kombinere/ sammenlægge/ kopiere flere felter i et nyt felt.
Venlig hilsen Kurt


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster