Fejl efter sletning

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Fejl efter sletning

Indlægaf Huguenotten » ons 14-02-2024 22:23

Hvorfor får jeg ALTID denne fejl når jeg vil tilføje en ny person efter jeg har foretaget en eller flere personfletninger.
Jeg ved godt at det hjælper at foretage filvedligeholdelse, men det tager dog en del (spildt) tid.
Jeg har valgt at Legacy skal genbruge ledige RIN numre....er det derfor??....og hvis det er derfor så må det vel være en programfejl.

Se vedhæftede
Vedhæftede filer
Fejl Legacy efter fletning Skærmbillede 2024-02-14 221651.png
(75.71 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Hans Henrik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl efter sletning

Indlægaf Anne Marie H » ons 14-02-2024 23:38

Der er kun en måde, og det er Filvedligeholdelse. Det er absolut ikke spildt tid, men en nødvendighed for at sikre at ens fil er i orden. Hvis du kører filvedligeholdelse jævnligt, så tager det ingen tid!

Jeg har omkring 28.000 personer og 3.500 billeder i min database. Jeg kører Filvedligeholdelse ca. en gang om ugen, og det tager 17-18 sekunder!

Jeg genbruger også RIN-numre, så det har intet med det at gøre.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Fejl efter sletning

Indlægaf Huguenotten » tors 15-02-2024 00:26

Jeg synes nu det tager ret lang tid, men ved også godt at min database er stor, men jeg valgte netop Legacy i sin tid fordi der ikke var begrænsning på filens størrelse.
Jeg har netop kørt fil vedligeholdelse 2 på hinanden direkte efterfølgende gange og taget tid på anden gang hvor der jo ikke burde være ting der skal rettes.

Det tog 8 minutter og 44 sekunder :roll: :(

Den går altid i stå ved trin 67, og kører derefter rigtig langsomt frem til trin 82....herefter går det igen fint hurtigt til slut ved trin 219.
Er der noget jeg gør forkert ??
Vedhæftede filer
Database Skærmbillede .png
(221.82 KiB) Ikke downloadet endnu
Kontroller og reparer fil Skærmbillede 2024-02-15 000704.png
Kontroller og reparer fil Skærmbillede 2024-02-15 000704.png (101.98 KiB) Vist 318 gange
Venlig hilsen

Hans Henrik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Fejl efter sletning

Indlægaf Anne Marie H » tors 15-02-2024 09:50

Det tager lang tid, fordi du ikke gør det ofte nok. Hvis du laver mange rettelser og fletninger, så er der meget, der skal køres igennem.
Prøv at tjekke filens størrelse INDEN, du kører filvedligeholdelse, og igen efter. Du vil se en markant forskel.

Desuden skal du tjekke den listen over rettelser, som du får mulighed for at se efter processen. Der er rettelser, som Legacy har foretaget, men der kan også være rettelser, som Legacy ikke har kunnet gennemføre. Dem skal du rette manuelt- og du skal blive ved indtil der IKKE kommer en liste med rettelser efter kørslen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 126
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Fejl efter sletning

Indlægaf Huguenotten » tors 15-02-2024 11:38

Ja.....men det ændrer jo ikke på resultatet af testen jeg beskriver her....
Jeg kørte en fil vedligeholdelse og rettede det der stod i fejlslagen.
Jeg lukkede Legacy og startede op påny og kørte igen en ny fil vedligeholdelse som tog de 8 minutter og 40 sekunder, og her kom der selvfølgelig ingen fejllog, da der ikke var tilført nye data.
Der må være et eller andet jeg gør forkert, ved blot ikke hvad.
Jeg kører ligesom dig filvedligehold 1 gang om ugen før jeg laver fuld backup på ekstern harddisk.
Venlig hilsen

Hans Henrik


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster