Dubbleret ægteskab

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Dubbleret ægteskab

Indlægaf Anne Messmann » tors 08-02-2024 17:24

Hej - hjælp! Er ved at indskrive børn, og opdager at det sidst indskrevne barn var havnet med en mor, der var død (samme mand).
Jeg fjernede så tilknytningen og tilføjede de rigtige forældre. Men nu står forældrene dobbelt (med samme Rin-numre).
Kørte så en filvedligeholdelse, og fik denne besked:

Kontrol/reparation af Legacy fil: C:\Users\mail\Documents\Legacy Family Tree\Data\messmannfamilien[1].fdb
Dato: 02-08-2024
Kontroller venligst denne fil grundigt.
Det vil være en god ide at køre en Kontroller/reparer efter du har kontrolleret at filens indhold er rigtigt.
Der er et dubleret parforhold/ægteskab mellem mand RIN=2170, kvinde RIN=2171. Se MRIN'erne 799 og 806. Disse parforhold blev ikke slettet, fordi der er forskelle i informationerne om parforholdene/ægteskaberne.
-----------------------------------------------
Jeg ensrettede derefter ægteskabinformationerne, og kontrollerede filen igen. Så fik jeg denne besked:
------------------------------------------------
Kontrol/reparation af Legacy fil: C:\Users\mail\Documents\Legacy Family Tree\Data\messmannfamilien[1].fdb
Dato: 02-08-2024
Kontroller venligst denne fil grundigt.
Det vil være en god ide at køre en Kontroller/reparer efter du har kontrolleret at filens indhold er rigtigt.

======================================================================
Der blev fundet et dubleret ægteskab:
======================================================================
Der er et dubleret ægteskab mellem mand RIN=2170, kvinde RIN=2171. Se MRINs 799 og 806. Disse blev ikke fjernet, da der er børn.

Dubleret ægteskab blev fjernet = 0.
Dubleret ægteskab blev fjernet for Ukendt mand og Ukendt hustru = 0.
Dubleret ægteskab blev ikke fjernet, da der er børn = 1.
-----------------------------------------
Jeg véd ikke, hvilket af de to dobbelte forældre, jeg kan/skal fjerne? Og hvor finder jeg MRINs 799 og 806?
Venligst, Anne Messmann

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Dubbleret ægteskab

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-02-2024 00:24

Det mest praktiske i den situation er, at du fjerner barnets tilknytning til et forkert forældrepar, og derefter tilknytter det til de rigtige sæt forældre.

MRINs finder du ved at søge på numrene i Parlisten.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: Dubbleret ægteskab

Indlægaf Anne Messmann » fre 09-02-2024 11:54

Hej Anne Marie! - Tak for hurtigt svar. Jeg havde dog allerede fjernet barnet fra den forkerte mor, og tilføjet til den rigtige. Problemet er dog nu, at der er dobbelt parforhold (på RIN 2170 + 2171) OG at børnene i Familievisningsbilledet ikke er ens markeret med parantes (Maren/Bodil) - se vedhft. fotos og jeg derved ikke ved, hvilken af de to ens parforhold, jeg skal slette. Det ser ud til at være parforhold (ml. 2170 og 2171 uden stjerne - se foto).

Men i parforholdet med stjerne =nr. 1 i Ægtefælde-Partnerlisten, står der ved Matz (2190) Maren i parentes, hvilket der jo ikke burde - men det forsvinder måske, når Parforhold nr. 2 slettes? (- Det var vist netop Matz, jeg fik oprettet med den 1. hustru (Bodild))

Og kan jeg blot slette ægteskab nr. 2 direkte fra Ægtefælde-Partnerlisten i Familievisningsbilledet?
Og kan jeg være helt sikker på, at ikke begge parforhold forsvinder - og dermed en uoverskuelig mængde informationer?

Håber meget, du kan hjælpe:)
Venligst, Anne

Parforholdsliste - mindre 20240209_104301.jpg
(257.81 KiB) Ikke downloadet endnu

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Dubbleret ægteskab

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-02-2024 14:15

Du markerer parret uden stjernemarkering og derefter Fjern tilknytning, så sletter du ingenting, men fjerner bare det overflødige ægteskab fra listen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: Dubbleret ægteskab

Indlægaf Anne Messmann » fre 09-02-2024 14:34

Mange tak, Anne Marie!
Det dobbelte ægteskab blev slettet. 'Problem-barnet' Matz forsvandt dog, men kunne jo hurtigt tilknyttes igen.
Alt ser nu rigtigt ud :D

Nu jeg 'har dig': Familien har et par udøbte tvillinger (dødfødte), der som du ser er skrevet med skråskrift, og som ikke bliver talt med som børn.
Kommer de mon med i Rapporter? - Jeg har søgt her på sitet, men intet fundet vedr. hvordan man opretter dødfødte/unavngivne børn. Så hvordan?

Vh, Anne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5160
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Dubbleret ægteskab

Indlægaf Anne Marie H » fre 09-02-2024 15:12

De er skrevet med skråskrift, fordi de ikke har fået tildelt et køn, ikke fordi de ikke tælles med som børn eller ikke kommer med i rapporter. Hvis du kender deres køn, kan du rette det hos den enkelte i Personinformationsvinduet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: Dubbleret ægteskab

Indlægaf Anne Messmann » fre 09-02-2024 15:16

Super - tak igen!
Vh, Anne


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster