Søfartsbøger

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Johannes Blaagaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 04-11-2023 13:41
Kontakt:

Søfartsbøger

Indlægaf Johannes Blaagaard » lør 11-11-2023 18:09

Min far var sømand hele sit liv.
Jeg har hans søfartsbøger med alle oplysninger om hver enkel udmønstring og afmønstring - 50 stk i alt, og hvortil i verden skibene har været mm.
Undtagen under krigen - WW2, hvor han var krigssejler. Derfra har jeg endnu kun fundet begrænset information. Jeg har kun hans britiske medaljer og oplysninger om, det skib han var forhyret med da DK blev besat og hans skib blev taget som prise i en engelsk havn.
Jeg har en del interessante oplysninger/historier om mange af hans sejladser.

Mit spørgsmål er:
Hvor i Legacy registrerer jeg mest hensigtsmæssigt disse informationer?
Det bliver jo en lang liste med informationer og evt. billeder tilknyttet hver sejlads.
Venlig hilsen
Johannes Blaagaard

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Søfartsbøger

Indlægaf baertel » søn 12-11-2023 09:13

Har du overvejet at bruge 'Fortællinger' til de lange beretninger, samt 'Begivenheder' hvis der er hændelser der fortjener at blive anført i datoorden og med anførte kilder. Hver søfartsbog udgør en kilde.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Johannes Blaagaard
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 04-11-2023 13:41
Kontakt:

Re: Søfartsbøger

Indlægaf Johannes Blaagaard » man 13-11-2023 09:09

Tak for svaret.
Ja, jeg er faktisk begyndt at lægge søfartsbøgerne ind i "begivenheder", hvor jeg kan have de faktuelle oplysninger med for hver "rejse" (som det hedder i sømandssprog).
Men jeg ville lige stikke en finger i jorden, for at høre, om der er andre ideer.
Og ja, fortællinger er måske en mulighed for de længere historier f.eks. krigssejladsen - det havde jeg ikke tænkt på.
Hilsen Johannes

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Søfartsbøger

Indlægaf baertel » man 13-11-2023 13:41

Legacy er jo ikke berømt for at have mange muligheder for at præsentere historier i flot opsætning med mange relevante billeder. Men er man nogenlunde velbevandret i andre tekstbehandlingsprogrammer, kan man lave en opsætning med fotos i f.eks. Word, og henvise til dem i mediegalleriet. Det betyder så at fortællingerne ikke kommer med i diverse udskrifter, men at man må gøre plads til siderne ved udskrift af f.eks. slægtsbøger. Det gøres ved at indskyde pladsholdere i slægtsbogcentret og så printe word dokumenterne separat.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster