Ændring af død til lever

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Bendette
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 18-10-2007 13:08
Geografisk sted: 3450 Allerød
Kontakt:

Ændring af død til lever

Indlægaf Bendette » tirs 15-09-2020 11:57

Jeg står som død, men er stadig levende.
Skaden er tilsyneladende sket ved, at jeg ved en fejl har sat en kilde for konfirmation ind i enten død eller begravet - husker ikke hvilken. Kilden er fjernet, men jeg står stadig som død.

Når jeg forsøger at ændre bliver markeringen i ”Lever? Nej” grå. Et par gange er det dog lykkes at flytte markeringen til Ja, men selv om jeg gemmer og tror, at alt er i orden, er jeg stadig død næste gang, jeg kommer ind.

Jeg har ”deleted” alle felter, der har noget med død og begravelse at gøre og tjekket, om der skulle stå noget et eller andet sted i disse, men uden resultat.

Jeg håber, der kan findes en løsning, for jeg er træt af, at der i fødselsdagspåmindelserne står, at jeg ville være blevet xx år om xx dage. Og tænk, hvis det viser sig at være rigtigt - der er ikke så mange dage til!!

Bendette Hydeskov

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Ændring af død til lever

Indlægaf Anne Marie H » tirs 15-09-2020 21:52

Normalt flytter man jo blot markeringen til 'Ja', men da jeg ikke kan se, hvordan din indtastning er, så kan jeg bare foreslå, at du kører en Kontroller/reparer på din fil. Du skriver ikke, hvilken version af Legacy, du har, men jeg går ud fra, at du har seneste som hedder 9.0.0.362.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Bendette
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 18-10-2007 13:08
Geografisk sted: 3450 Allerød
Kontakt:

Re: Ændring af død til lever

Indlægaf Bendette » ons 16-09-2020 16:10

Hej Anne Marie!
Rigtig mange tusind tak. Den løsning burde jeg jo selv have tænkt på.
Efter et par filreparationer og et par nedlukninger af Legacy (9.0.0.362) lever jeg igen og fylder XX år om XX dage. Dejligt.

Til gengæld dukkede der så lige et andet problem op, som jeg ikke lige har kunnet løse: Dubleret ægteskab mellem et ægtepar, men det tager jeg en anden gang.

Mvh Bendette

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Ændring af død til lever

Indlægaf Anne Marie H » ons 16-09-2020 19:27

Bendette skrev:Hej Anne Marie!
Rigtig mange tusind tak. Den løsning burde jeg jo selv have tænkt på.
Efter et par filreparationer og et par nedlukninger af Legacy (9.0.0.362) lever jeg igen og fylder XX år om XX dage. Dejligt.

Til gengæld dukkede der så lige et andet problem op, som jeg ikke lige har kunnet løse: Dubleret ægteskab mellem et ægtepar, men det tager jeg en anden gang.

Mvh Bendette


Det er angivet, hvilke to personer du har gjort til et par to gange. Hvis ikke der er børn i ægteskab/parforhold, så sletter Legacy
det ene, men hvis du har anført børn, så skal du selv rette fejlen, dvs. Flytte alle børn ind i samme ægteskab, og derefter kan du fjerne det andet, dublerede ægteskab/parforhold.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster