første gang

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Emeritus
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 21-07-2020 16:46
Kontakt:

første gang

Indlægaf Emeritus » ons 22-07-2020 12:31

Hej
Jeg kan ikke få mine egne data (ganske få endnu) frem. får hver gang jeg prøver, kun den slægt med Asa og knap 1000 slægtninge frem. Hvad gør jeg forkert, og hvordan kommer jeg af med Asa-slægten?
mvh. Jens

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: første gang

Indlægaf Anne Marie H » tors 23-07-2020 06:42

Du skal oprette en ny fil med din egen slægt. Åbn Legacy, i hovedmenuen klikkes på fanen Fil > Ny fil og følg instrukserne, så får du oprettet din egen fil, og Sample-filen gemmes væk helt automatisk. Det er en rigtig god ide at klikke på fanen Hjælp > Hjælp indeks. Klik her på Vejledning > Legacy for begyndere.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Emeritus
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 21-07-2020 16:46
Kontakt:

Re: første gang

Indlægaf Emeritus » man 27-07-2020 12:18

Hej Anne Marie
Jeg har prøvet adskillige gange, fulgt anvisningerne, men det er mig ikke muligt at få mine filer frem. Når jeg kommer til indtastningens vindue står der med markeret tekst øverst, at dette ikke er et slægtsprogram ?
Jeg er klar over, at jeg novice, men nu er jeg tilbøjelig til at opgive.

Nå nu til noget andet: Jeg var soldat 1969-70 ved Livgarden. Her var jeg sammen med en Holck, som jeg mener jeg har et foto af.
Hvis det er familie kan du give et praj. Fotoet var optaget af Dandy Tyggegummi og indlagt i hver pakke tykkegummi. Næsten alle i årgangen blev fotograferet i de forskellige fodboldklubbers dragter. Husker ikke hans fornavn, men det kan findes frem
mvh Jens

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: første gang

Indlægaf Anne Marie H » man 27-07-2020 15:20

Jeg går ud fra, at du har downloadet Legacy herfra http://legacydansk.com/?page=downloadLegacy
Du må IKKE ændre programmets placering under installationen!

Når det er gjort, skal du åbne Legacy fra ikonet på skrivebordet. Det åbner så med den amerikanske Sample-fil, som du skal ignorere, og derefter følge den beskrivelse, jeg har givet ovenfor. Når du har oprettet din egen slægtsfil, så skal du huske på, at Legacy gemmer dine indtastninger efterhånden som du taster ind, dvs. at du ikke skal gemme filen, når du lukker Legacy, men du skal lave en sikkerhedskopi på et eksternt medie. Når du åbner Legacy næste gang, vil Legacy automatisk åbne din egen fil. Gør det ikke det, skal du se på dine indstillinger under Valg 》Tilpas (det er under alle omstændigheder en god ide).

Jeg har to brødre, der begge har været i Livgarden, men det var nogle år senere.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster