Dubletter

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Dubletter

Indlægaf Anne Messmann » man 09-03-2020 15:04

Opdagede en dublet: Frederik #1802 og Frederik #1925. Har ikke prøvet at flette.

Frederik #1802 er min 4xtipoldemors søsters mand – og på 4xtippen er der en stor efterslægt + 5,6, og 7 x tip. Ingen aner på ham og ingen børn oprettet.

Frederik #1925s bror er min 4x tip – på broderen en stor efterslægt. Samt deres 5 og 6 x tip
Frederik #1925 har jeg ikke oprettet en hustru til. Hans personlige data er ikke identiske med Frederik #1802 (derfor opdagede jeg ikke, jeg havde ham).

Så vidt jeg lige kan se, er der ikke andre dubletter end de 2 x Frederik i de to linjer…

1: Skal jeg ensrette data og notater på de 2 x Frederik inden jeg fletter? – Og hvordan fletter jeg, og hvem med hvem?
2: Forsvinder derefter så enten #1802 eller #1925?

3: Eller: er det enklere at ”Fjerne tilknytning” og derefter ”tilknytte eksisterende”? – Jeg kan bare ikke overskue, hvem jeg skal gøre hvad med…

Øv, sikke et rod. Jeg plejer at tjekke grundigt, inden jeg opretter en ny person - men når der går flere år imellem som i dette tilfælde, og dataene ikke er ens, kan det jo smutte. Nu, i vers. 9, får man jo heldigvis tip til, hvem der evt. er identiske.

Er der en, der kan hjælpe med vejledning?

Venligst,
Anne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Dubletter

Indlægaf Anne Marie H » tirs 10-03-2020 10:54

Anne Messmann skrev:Opdagede en dublet: Frederik #1802 og Frederik #1925. Har ikke prøvet at flette.

Frederik #1802 er min 4xtipoldemors søsters mand – og på 4xtippen er der en stor efterslægt + 5,6, og 7 x tip. Ingen aner på ham og ingen børn oprettet.

Frederik #1925s bror er min 4x tip – på broderen en stor efterslægt. Samt deres 5 og 6 x tip
Frederik #1925 har jeg ikke oprettet en hustru til. Hans personlige data er ikke identiske med Frederik #1802 (derfor opdagede jeg ikke, jeg havde ham).

Så vidt jeg lige kan se, er der ikke andre dubletter end de 2 x Frederik i de to linjer…

1: Skal jeg ensrette data og notater på de 2 x Frederik inden jeg fletter? – Og hvordan fletter jeg, og hvem med hvem?
2: Forsvinder derefter så enten #1802 eller #1925?

3: Eller: er det enklere at ”Fjerne tilknytning” og derefter ”tilknytte eksisterende”? – Jeg kan bare ikke overskue, hvem jeg skal gøre hvad med…

Øv, sikke et rod. Jeg plejer at tjekke grundigt, inden jeg opretter en ny person - men når der går flere år imellem som i dette tilfælde, og dataene ikke er ens, kan det jo smutte. Nu, i vers. 9, får man jo heldigvis tip til, hvem der evt. er identiske.

Er der en, der kan hjælpe med vejledning?

Venligst,
Anne


Du skriver - som jeg har markeret - at deres personlige data ikke er identiske, så hvorfor tror du, at de er dubletter? Som jeg læser det, du skriver, så er der ikke tale om dubletter...

Jeg bliver nok nødt til at se din fil, inden jeg fortæller dig, hvad du skal gøre eller ikke gøre.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Anne Messmann
Indlæg: 97
Tilmeldt: fre 24-02-2012 11:38
Geografisk sted: Virum
Kontakt:

Re: Dubletter

Indlægaf Anne Messmann » tirs 10-03-2020 18:23

Hej Anne-Marie!
Jeg sender dig meget gerne min fil. Er det til din privatmailadr.?
Jeg er ret sikker på, at #1802 og #1925 er samme person. Bl.a. fordi #1802 vies 1758 til min 4xtip, hvor hans forlover var hans far, #1839 Johan Friderichsen fra Onsved. Faderen er kun oprettet på Frederik #1925.

Ja, det er lidt indviklet. Du så vel, at det er`#1925 Frederiks BROR, der har en stor efterslægt?

Venligst, Anne

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Dubletter

Indlægaf Anne Marie H » tirs 10-03-2020 19:10

Ja, skriv på den mailadresse, du brugte sidst vi skrev sammen :D
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster