Indskrivning af folketællinger i kildetaljer

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

AnneK
Indlæg: 6
Tilmeldt: fre 22-09-2017 20:29
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indskrivning af folketællinger i kildetaljer

Indlægaf AnneK » tirs 25-02-2020 07:44

Jeg er rimelig ny stadigvæk, så beklager, hvis jeg rejser et emne, der har været debatteret før. Men måske har nogle af jer erfarne brugere fundet en løsning på mit problem, som er:
Jeg er for alvor gået i gang med at skrive folketællinger ind og jeg er ikke begejstret for, hvordan mine indtastninger kommer til at se ud.
Min arbejdsgang er følgende: Jeg renskriver den enkelte folketælling i Word med tabulator, så det kommer til at se struktureret ud. Den renskrift kopierer jeg over i kildedetaljerne og det kommer ikke til at se pænt ud.
Jeg ved godt, at det er sjældent, at jeg har brug for at sætte folketællingen på rapporter, så data er der jo mest for at være arkiveret.
Men skulle der nu være en erfaren bruger, der kan hjælpe mig, så ville det jo være dejligt.
Med venlig morgenhilsen Anne
PS: jeg har testet at lægge det ind som en tabel fra Word og som data kopieret fra Excel regneark. Og det går slet ikke godt :-(
-----------------------------------------------------------------------------------------
Med venlig hilsen
Anne Kristiansen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Indskrivning af folketællinger i kildetaljer

Indlægaf Anne Marie H » tirs 25-02-2020 12:40

Jeg gør bare som vist i vedlagte (hvis jeg overhovedet skriver noget), og jeg kunne i øvrigt aldrig drømme om at udskrive de oplysninger i en rapport, da det blot er irriterende fyldstof for dem, der skal læse rapporterne.
Hvis du vil have andet end selve masterkilden + Sidenr. i Kildedetalje, så kan du i stedet tilføje link til siden under fanen Multimedie
Vedhæftede filer
kildedetaljer.jpg
(159.67 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster