Manglende kilder i slægtsbogscenter

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

John Honore
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 06-04-2017 07:35
Kontakt:

Manglende kilder i slægtsbogscenter

Indlægaf John Honore » tirs 15-01-2019 11:54

Under slægtsbogscenter/yderligere har jeg sat flueben ved kilder, men kun ganske få kommer med i vis udskrift (ca. 10 stk. men det skulle være ca. 150 stk.) Under rapportvalg/kilder er det ikke muligt at sætte flueben i udskriv kildehenvisning. Tidligere har jeg ikke haft problemer med at få kilder med under slægtsbogscenter. Hvad mon jeg gør forkert?

John Honore
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 06-04-2017 07:35
Kontakt:

Re: Manglende kilder i slægtsbogscenter

Indlægaf John Honore » tirs 15-01-2019 14:49

Der er åbenbart flere problemer. Under anebog/rapportvalg/inkluder kan jeg ikke sætte flueben i felterne bortset fra "Fødselsdato og navn". Det betyder, at anernes børn ikke kommer med.
Kan man indlæse hele programmet igen uden at miste data?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Manglende kilder i slægtsbogscenter

Indlægaf Anne Marie H » ons 16-01-2019 22:01

Der er ingen grund til at installere programmet igen, men der er forskel på, hvad man kan ændre i Slægtsbogscentret og hvad man kan ændre i de forskellige rapporter særskilt.

Du må forklare nærmere, hvad og hvor du prøver at ændre de forskellige ting - om det er i slægtsbogscentret eller i rapportmodulet. Desuden er det vigtigt, at man er opmærksom på, at man - når man begynder på en slægtsbog - bruger knapperne ude til højre, så vedlagte
Slægtsbogsc.jpg
(142.12 KiB) Ikke downloadet endnu

Når man første gang vil påbegynde en slægtsbog, skal man altid klikke på Opret en ny bogopsætning - Når man så ikke gider mere den dag, så skal man klikke på Gem nuværende ..., og endelig når man næste gang vil arbejde videre med den nye bog, skal man klikke på Hent en gemt bogopsætning. Følger man ikke den procedure, så kan man ikke være sikker på resultatet af anstrengelserne, især ikke hvis man har gang i flere slægtsbogsudgivelser.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster