Slægtstavle

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

RikkeMia6
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 13-04-2018 22:34
Kontakt:

Slægtstavle

Indlægaf RikkeMia6 » lør 28-04-2018 01:33

Hej jeg har brug for hjælp til at lave en slægtstavle, og jeg er nybegynder. Jeg har i flere år samlet oplysninger ind om min familie i kirkebøger og folketællinger på rigsarkivet. Jeg går ca 6 generationer tilbage til omkring 1800 tallet. Jeg vil gerne ha det samlet i en slægtstavle, da jeg i øjeblikket har skrevet det ned på papir. Jeg vil gerne at I skal fortælle mig hvordan jeg kommer i gang med det. Jeg har Legacy 9.0.

På forhånd tak med venlig hilsen RikkeMia6

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Slægtstavle

Indlægaf Anne Marie H » lør 28-04-2018 08:52

Har du indtastet de forskellige personer i Legacy?
Hvis ikke, skal du gå i gang med det. Klik på fanen Startside, når du har åbnet Legacy - yderst til højre på siden finder du en rubrik Support, der skal du klikke på linket Legacy hjælpfil. I vinduet der åbnes skal du klikke på Legacy for begyndere, hvor du finder hjælp til de Grundlæggende funktioner.
Desuden skal du være opmærksom på, at i alle vinduer i Legacy er der en Hjælp-knap, som du kan klikke på, så får du hjælp lige præcis til funktionerne i det vindue, du arbejder i. Endelig er der også mulighed for at købe den danske brugermanual, som indeholder langt flere illustrationer og skærmbilleder viewtopic.php?f=13&t=3929

Du kan måske også få glæde af at læse vores nyhedsbreve http://legacydansk.dk/nyhedsbreve.html

God fornøjelse med Legacy.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

RikkeMia6
Indlæg: 8
Tilmeldt: fre 13-04-2018 22:34
Kontakt:

Re: Slægtstavle

Indlægaf RikkeMia6 » ons 02-05-2018 20:41