Manglende dato for konfirmation

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Lisbeth Toft Lauritzen
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 18-03-2012 20:08
Kontakt:

Manglende dato for konfirmation

Indlægaf Lisbeth Toft Lauritzen » ons 03-01-2018 11:46

Jeg har forgæves ledt efter min mors konfirmationsdato i relevante kirkebøger. Jeg ved at hun er konfirmeret. Hvordan er det mest hensigtsmæssigt at registrere dette? Jeg vil gerne bruge begivenheden konfirmation, men uden dato, og så vil jeg notere hvor jeg har ledt. Når jeg skriver under notater kommer det frem sammen med sogn - herred - amt for begivenhederne fødsel - dåb - død - begravelse i familievisningen.
Venlig hilsen
Lisbeth Toft Lauritzen

Legacy 9

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Manglende dato for konfirmation

Indlægaf Anne Marie H » ons 03-01-2018 14:52

Du kan anføre det i notatfeltet i begivenheden Konfirmation. At det kan ses i Familievisningen er ikke noget problem, da det jo blot er lokalt på din skærm. Hvis du ikke vil have dine notater vedr. hvor du har ledt med i en udskrift, så skal du sætte [[ foran teksten, så udskrives det ikke. Du kan jo også notere det under fanen Forskning - det er faktisk det, den fane er beregnet til, og så skaber det heller ikke 'ravage' under selve begivenheden.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lisbeth Toft Lauritzen
Indlæg: 38
Tilmeldt: søn 18-03-2012 20:08
Kontakt:

Re: Manglende dato for konfirmation

Indlægaf Lisbeth Toft Lauritzen » tors 04-01-2018 11:22

Tak for svar. Jeg tygger lige lidt på, hvordan jeg vil gøre. Måske er det ikke så dumt at teksten står i familievisningen, så man straks kan se den. Jeg har ikke brugt fanebladet Forskning før, men det tror jeg da jeg vil til at gøre generelt.
Venlig hilsen
Lisbeth Toft Lauritzen

Legacy 9


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster