dubletter

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Janleg
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 02-06-2017 20:22
Kontakt:

dubletter

Indlægaf Janleg » lør 03-06-2017 16:43

Jeg er på et tidspunkt kommet til at lave dobbelt af alle personer, jeg ved ikke hvordan det er sket. Alle personer har 2 identitets numre.hvordan fjerner man dubletterne.

hilsen jan

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: dubletter

Indlægaf Anne Marie H » lør 03-06-2017 19:22

Dem skal du flette. Fanen Funktioner > Flet > Manuel flet.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Janleg
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 02-06-2017 20:22
Kontakt:

Re: dubletter

Indlægaf Janleg » lør 03-06-2017 20:37

Hej
Tak for oplysningen
Kan man flette flere af gangen?, jeg har prøvet men kan ikke finde måden
Jeg har flere hundrede jeg skal have flettet

Hilsen Jan

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: dubletter

Indlægaf Anne Marie H » lør 03-06-2017 23:36

Jo, du kan flette flere/mange ad gangen. Når du har klikket på Flet dubletter > Manuel flet, så åbnes et vindue, hvor du skal vælge de anden af de to personer, der skal flettes.

Læg ud med en person, som du ved har mange tilknyttede slægtninge i din fil, og find så vedkommendes dublet. Husk, at du skal have sat flueben ved feltet AutoFlet, så begynder fletningen. Det er altid højre person, der bliver flettet ind i venstre. Hvis der er flere, der har tilknytning til de to første, så spørger Legacy om du vil fortsætte med at flette. Når så den første omgang fletteri er OK, så tager du den næste gruppe og gentager processen.

Du skal være opmærksom på, at der kun AutoFlettes, hvis de to personer er fuldstændig ens. Er de ikke det, skal du manuelt godkende, at der flettes.

Hvis du har mange hundrede, der ender med at skulle flettes manuelt, er det måske nemmere, hvis du kan importere din gedcom-fil til en helt ny Legacy-fil. Det er selvfølgelig kun en mulighed, hvis ikke du har foretaget alt for mange rettelser/tilføjelser til personerne i din fil. I så fald er der kun den 'hårde' måde.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster