Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Christian Sørensen
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 15-09-2006 23:31
Geografisk sted: Kongens Lyngby
Kontakt:

Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Christian Sørensen » ons 29-03-2017 16:14

Kære eksperter.

Jeg har med succes benyttet muligheden for at tilknytte en eller flere personer til samme begivenhedsadresse, her specielt i.f.m. registrering af begivenheden 'Bopæl'. Det er en meget praktisk og tidsbesparende mulighed, men det undrer mig dog, at ikke alle disse personer, som er tilknyttet en begivenhedsadresse, vises, når man trykker på knappen 'Tilknyttede'. Nogle gør - og andre gør ikke, så jeg kan ikke se et tydeligt system heri.

Det skal yderligere bemærkes, at for at alle mine personer tilknyttet en 'Begivenhed', her 'Bolig', har de denne begivenhed korrekt anført under 'Begivenheds oversigten' i kursiv henvisende til typisk ejeren/husfaderen, etc, men desværre reflekteres dette faktum ikke på samme måde i 'Masterlisten for begivenhedsadresser'.

Jeg håber at nogle kan hjælpe mig videre, og/eller har en god forklaring på dette problem. På forhånd tak.

Mvh.
Christian Sørensen

PS: Jeg kører nyeste version af Legacy 8.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Anne Marie H » ons 29-03-2017 22:37

Har du mulighed for at vedlægge et par skærmprints, så jeg kan se, hvad du mener?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Christian Sørensen
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 15-09-2006 23:31
Geografisk sted: Kongens Lyngby
Kontakt:

Re: Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Christian Sørensen » tors 30-03-2017 09:39

Hej igen,
Hermed 3 ud af 4 skærmprints (Bilag 1, 2 og 3). Skærmprint 4 følger separat, da det tilsyneladende ikke er muligt at sende mere end 3 filer i samme svar.
Som du kan se på Bilag 3 har jeg i bunden anført et lille tillægsspørgsmål. Også det håber jeg, at du vil kigge på. Tusind tak.
Mvh
Christian
Vedhæftede filer
Skærmprints_Bilag 3r.pdf
Bilag 3
(180.12 KiB) Downloadet 607 gange
Skærmprints_Bilag 2r.pdf
Bilag 2
(134.78 KiB) Downloadet 536 gange
Skærmprints_Bilag 1r.pdf
Bilag 1
(159.78 KiB) Downloadet 569 gange

Christian Sørensen
Indlæg: 26
Tilmeldt: fre 15-09-2006 23:31
Geografisk sted: Kongens Lyngby
Kontakt:

Re: Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Christian Sørensen » tors 30-03-2017 09:42

Anne Marie H skrev:Har du mulighed for at vedlægge et par skærmprints, så jeg kan se, hvad du mener?


Og her har du så det manglende Bilag 4.

Mvh.
Christian
Vedhæftede filer
Skærmprints_Bilag 4r.pdf
(127.38 KiB) Downloadet 570 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Anne Marie H » tors 30-03-2017 11:17

Tak for det - jeg tror, at du har fundet en fejl i programmet, for alle personer, som en begivenhed deles med, skal meget gerne optræde under tilknyttede. Jeg melder fejlen ind til udviklerne.

Vedr. det spørgsmål du stiller under nr. 3, så skal du selv tilpasse rollesætningen for beboer-rolle under Vis > Masterlister > Begivenhedsdefinition > Bopæl. Klik på fanen Roller for dem, der deler denne begivenhed, klik på knappen Rediger rolle. Et eksempel på en sætningsopbygning ses i vedhæftede fil.

I øvrigt ville jeg nok tilføje fælles bopæl under ægteskabsbegivenhederne, og ikke under mandens begivenheder.
Vedhæftede filer
Unavngivet.jpg
(144.61 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Anne Marie H » tors 30-03-2017 12:07

Jeg har nu testet funktionen en times tid på alle mulige måder og både på dansk og engelsk i Legacy, og jeg kan ikke genskabe fejlen. Jeg melder indtil videre ikke noget til udviklerne - medmindre flere kan bekræfte det beskrevne af Christian Sørensen.

I givet fald er jeg nødt til at have skærmprints og nøjagtig beskrivelse af, hvordan indtastning og deling af begivenheden sker, når fejlen konstateret, da jeg bliver stillet disse spørgsmål af udviklerne.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Lilian Kruse
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 22-10-2018 13:52
Kontakt:

Re: Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Lilian Kruse » ons 24-10-2018 15:50

Jeg er nybegynder i Legacy, og vil gerne vide hvordan jeg taster adresser/bopæl ind. Jeg har 10 forskellige adresser, der skal tastes. Skal jeg oprette 10 begivenheder med bopæl?

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5143
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Masterliste - Begivenhedsadresser - Bopæl

Indlægaf Anne Marie H » ons 24-10-2018 17:55

Lilian Kruse skrev:Jeg er nybegynder i Legacy, og vil gerne vide hvordan jeg taster adresser/bopæl ind. Jeg har 10 forskellige adresser, der skal tastes. Skal jeg oprette 10 begivenheder med bopæl?


Ja, der skal du - enten hos personen eller hos parret. Her er et eksempel på mine registreringer af et pars Bopæl
Bopæl.jpg
(184.77 KiB) Ikke downloadet endnu


Hvis der er en egentlig postadresse, så skal den indtastes under Adresse-ikonet (Pilen), se her
Adresse.jpg
(247.15 KiB) Ikke downloadet endnu
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster