billeder, hvordan gemmes de i Legacy

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Egon Andresen
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 02-04-2013 07:43
Geografisk sted: Svendborg, Danmark
Kontakt:

billeder, hvordan gemmes de i Legacy

Indlægaf Egon Andresen » ons 01-02-2017 10:31

Mine billeder af kirkebøgerne, som jeg har lagt ind i Legacy, forsvinder, når jeg smider billedet i papirkurven?
Ikke alle, men lige nu har jeg fundet ud af, at 38 billedfiler mangler.
Min fremgangsmåde er:
Billedet af kirkebogen lægges på skrivebordet.
Herfra hentes det ind i Legacy via Medier under den person, som skal have billedet tilknyttet.
Her foretager jeg en beskæring af billedet, trykker på Trim for at få det beskårne billede frem, gemmer dette billede via "gem som" tasten, gemmer billedet med et filnavn på skrivebordet og lukker.
Når jeg så smider billedet i papirkurven fra skrivebordet forsvinder billedet i programmet og det erstattes af et spørgsmålstegn.

Hvorfor kun ved nogle af billederne?

mvh.
Egon Andresen
Ha' en god dag.

mvh.

Egon

Brugeravatar
Bent Mortensen
Indlæg: 193
Tilmeldt: ons 19-04-2006 18:49
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Re: billeder, hvordan gemmes de i Legacy

Indlægaf Bent Mortensen » ons 01-02-2017 12:23

De skal gemmes under mediefiler
venlig hilsen
Bent Mortensen
Legacy DeLuxe Ver.9.32
Windows 10 Home

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: billeder, hvordan gemmes de i Legacy

Indlægaf Anne Marie H » ons 01-02-2017 12:26

Billederne gemmes ikke i Legacy rent fysisk. Billederne er gemt der, hvor du har gemt dem, dvs. på dit skrivebord, og når du så sletter billedet, så forsvinder det fra Legacy.

Når du downloader Legacy oprettes en række standardmapper til data og medier. De mapper ligger i c:\Dokumenter\Legacy Family Tree\Data og ....\Media

Du kan lave alle de undermapper, du har lyst til, og kun din PCs kapacitet sætter grænsen for, hvor meget der er plads til.

Du skal gemme dine billeder i Media-mappen, evt. i en umdermappe deri, og derefter knytte billedet til din kilde via medieikonet i kildehenvisningen (når vi nu taler kirkebogssider). Så danner Legacy et link til billedet, og det er det eneste, der sker. Hvis du flytter eller sletter billedet, brydes linket og Legacy kan ikke længere finde det.

Det er med velberåd hu, at det er lavet på den måde, fordi du derved ikke risikerer at miste dine billeder osv., hvis Legacy f.eks. skal geninstalleres.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster