slægt på nettet

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

simon
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 14-10-2016 06:32
Kontakt:

slægt på nettet

Indlægaf simon » søn 13-11-2016 13:47

Hvis man ønsker at få sit slægtprogram legacy 8 de luxe, lagt ud på "nettet" ,er der nogle regler om, at man ikke må ligge nulevende,s data ud.

Mit spørgsmål er derfor hvordan undgår man dette, og samtidig bibeholde en nulevende persons data i sit slægtprogram

vh

simon

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: slægt på nettet

Indlægaf Anne Marie H » søn 13-11-2016 18:15

Dine data på din PC påvirkes overhovedet ikke af, at du laver en hjemmesidefil til din side på internettet.

Klik på fanen Internet og vælg, hvilken af hjemmesidetyperne, du vil bruge (eller prøv dem alle). For dem alle gælder, at der er en knap, der hedder Hjælp - klik på den, og du finder svarene på dine spørgsmål der.

Datatilsynets regler på området finder du her https://www.datatilsynet.dk/borger/slaegtsforskning/

I øvrigt er det ikke Legacy Deluxe, du lægger ud på nettet, men filer med de data, som du har indtastet i Legacy. Det kan f.eks. se således ud http://www.familieminder.dk/
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

simon
Indlæg: 12
Tilmeldt: fre 14-10-2016 06:32
Kontakt:

Re: slægt på nettet

Indlægaf simon » man 14-11-2016 06:44

hej

Måske har jeg udtrykt mig forkert.
Jeg er helt på det rene med, at lave hjemmefil,er i legacy, og også at den kun ligger på min pc.

Det det nu drejer sig om er, at jeg ønsker at offentliggøre mit "slægt" på nettet,og at jeg ingen problemer har med dette.

Men det jeg har fået at vide er, at jeg ikke må ligge data ud for personer, som stadig er i live på nettet.

Hvis jeg forstår det du har "sendt" om datatilsynets regler,er der intet til hinter for, at jeg kan ligge min slægt ud på nettet selv med nulevende personers data, hvis det bare gælder banale ting, som f.eks fødsel dåb død.

Og det var egentlig det mit indlæg drejede sig om.

vh

Simon


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster