Flere "lag" i Legacy? Dubletter.

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

stee0421
Indlæg: 5
Tilmeldt: fre 07-11-2008 22:34
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Flere "lag" i Legacy? Dubletter.

Indlægaf stee0421 » tirs 01-03-2016 00:32

Jeg har flere gange været ude for, at få en meddelelse om, at den person jeg indtaster findes i forvejen, og at jeg "muligvis har en dublet", hvilket er korrekt. Der gives nu muligheden for at flette, men jeg ved, at jeg tidligere har lavet indtastningen, men personen eksisterer kun på listen og skal hentes frem derfra. Jeg kan genetablere det allerede indtastede ved at hente personerne på listen, men det er dobbelt arbejde. Hvad gør jeg forkert?

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Indlægaf baertel » ons 02-03-2016 17:07

Du skal nok bare tilknytte den person du har i forvejen og ikke indtaste personen igen.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Flere "lag" i Legacy? Dubletter.

Indlægaf Anne Marie H » ons 02-03-2016 17:51

stee0421 skrev:Jeg har flere gange været ude for, at få en meddelelse om, at den person jeg indtaster findes i forvejen, og at jeg "muligvis har en dublet", hvilket er korrekt. Der gives nu muligheden for at flette, men jeg ved, at jeg tidligere har lavet indtastningen, men personen eksisterer kun på listen og skal hentes frem derfra. Jeg kan genetablere det allerede indtastede ved at hente personerne på listen, men det er dobbelt arbejde. Hvad gør jeg forkert?


Du får vel et vindue op på din skærm, hvor der står, at du muligvis har indtastet denne person allerede. Der gives mulighed for at se, hvilke(n) person(er), der er tale om. Hvis den person, du har indtastet findes i forvejen, skal du klikke på knappen Ja, eller jeg er ikke sikker.

Som det fremgår af vedlagte, så er der 20 personer i filen, der hedder Jens Jensen. Dem kan man tjekke en efter en ved at klikke på den blå pil til højre. Hvis du finder en Jens Jensen, der passer med ham, du har indtastet, så skal du klikke på Ja, eller jeg er ikke sikker og derefter skal du blot følge vejledningen på skærmen. Dvs. du skal flette den indtastede sammen med den 'gamle' Jens Jensen i din fil. Hvis du er i tvivl om fletteprocessen, klik på knappen Hjælp.

Hvis ikke nogen af de 20 er identisk med ham, du er ved at indtaste, så klikker du på Nej, ingen af disse er den samme. Herefter gemmes personen som en ny person i Legacy.
Vedhæftede filer
Mulig-dublet.jpg
(88.04 KiB) Downloadet 65 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster