Oprydning i steder og adresser

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

bical
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 28-07-2012 17:15
Kontakt:

Oprydning i steder og adresser

Indlægaf bical » lør 23-01-2016 23:09

Hej!

Jeg har tidligere brugt Brothers Keeper, og der har jeg ved alle mine begivenheder skrevet både kirker, hospitaler, adresser etc. under steder.

Nu efter at jeg har flyttet alt over til Legacy, vil jeg gerne benytte henholdsvis sted og begivenhedsadresse. Jeg har jævnligt de sidste mange måneder prøvet at rense ud i disse, men jeg har virkelig mange, hvor adressen er den samme kirke eller kirkegård.

Er der en smart måde, hvorpå jeg kan lave disse ændringer i et hug, istedet for at skulle gøre det på hver enkelt person?

Med venlig hilsen
Birgit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Oprydning i steder og adresser

Indlægaf Anne Marie H » søn 24-01-2016 00:23

bical skrev:Hej!

Jeg har tidligere brugt Brothers Keeper, og der har jeg ved alle mine begivenheder skrevet både kirker, hospitaler, adresser etc. under steder.

Nu efter at jeg har flyttet alt over til Legacy, vil jeg gerne benytte henholdsvis sted og begivenhedsadresse. Jeg har jævnligt de sidste mange måneder prøvet at rense ud i disse, men jeg har virkelig mange, hvor adressen er den samme kirke eller kirkegård.

Er der en smart måde, hvorpå jeg kan lave disse ændringer i et hug, istedet for at skulle gøre det på hver enkelt person?

Med venlig hilsen
Birgit


Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad du mener med 'hvor adressen er den samme kirke eller kirkegård'. Kan du vedlægge et eksempel?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

bical
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 28-07-2012 17:15
Kontakt:

Indlægaf bical » søn 24-01-2016 15:57

Hej igen!
Jeg kan godt se at jeg har udtrykt mig lidt uklart.
Hvis du ser på min fil, så er der f.eks. rigtig mange, der er tilknyttede stedet "Fenmark Kirke". Det vil jeg gerne ændre, så der kommer til at stå "Fensmark Sogn...." i stedet, og "Fensmark Kirke" kommer på som begivenhedsadresse.
Håber at dette forklarer lidt bedre, hvad jeg mener!
God søndag og venlig hilsen
Birgit
Vedhæftede filer
Adresser.png
(27.47 KiB) Downloadet 62 gange

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 24-01-2016 16:39

Du kommer nok ikke helt udenom lidt træls arbejde, men du kan f.eks. gøre følgende:

I Masterlisten for Sted, begynder du med at mærke alle personer, der bruger den aktuelle kirke med et nummer, du ikke bruger til andet. F.eks. mærke 1. Det gør du ved at klikke på knappen Listemuligheder under Personer, der bruger dette sted

Derefter bruger du Masterlistens Fletfunktion og fletter kirke med sogn. Nu er alle steder med kirke væk.

Derefter laver du en søgeliste med alle personerne med det mærke, du valgte. Du får nu vist en liste med alle de personer, som skal have tilføjet kirke/kirkegård under begivenhedsadressen.

Marker den første og vælg så fanen Rediger. Der kan du som i familievisningen klikke på + efter stednavnet. Indtast kirkens navn, adresse og by, klik på knappen Gentag og derefter Gem.

Gå til den næste person i søgelisten, klik på +, men i stedet for at skrive eller lede efter kirkens adresse, højreklikker du på knappen Gentag. Svar Ja til spørgsmålet og Gem.

Fortsæt til næste osv.

Det giver så en række gentagelser af adressen i Masterliste > Adresserlister > Begivenhed..., men det kan så hurtigt flettes, så adressen kun står der én gang.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

bical
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør 28-07-2012 17:15
Kontakt:

Indlægaf bical » søn 24-01-2016 17:33

Tak Anne Marie!

Det gør da i hvert fald processen noget nemmere.

Med venlig hilsen
Birgit


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster