Kopiere fra en fil til en anden?

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Kopiere fra en fil til en anden?

Indlægaf Stegemüller » lør 16-08-2014 15:33

Hej

Jeg har en familie i min egen fil og i min egen slægtsforskning, som jeg gerne vil kopiere til den fil, jeg bruger i forbindelse med http://kriminalhistorie.dk/ Familien skal altså fremgå i begge filer.

Jeg er med så langt, som at jeg sikkert skal bruge 'delt skærm'. Kan jeg på nogen mulig måde 'trække' familien fra den ene fil til den anden? Eller bliver jeg nødt til at oprette familien igen manuelt?
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
John Mich
Indlæg: 29
Tilmeldt: søn 22-05-2005 16:53
Geografisk sted: Tikøb
Kontakt:

Indtastning og registrering af data

Indlægaf John Mich » søn 17-08-2014 18:49

Hej Hanne
Prøv at mærk de personer, du vil flytte til den anden fil, og eksporter dem til en ny fil.
Du kan feks. mærke en person og vedkommendes aner med et klik og så eksporterer de mærkede personer.

Med venlig hilsen
John Mich.

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Kopiere fra en fil til en anden?

Indlægaf Anne Marie H » søn 17-08-2014 19:09

Stegemüller skrev:Hej

Jeg har en familie i min egen fil og i min egen slægtsforskning, som jeg gerne vil kopiere til den fil, jeg bruger i forbindelse med http://kriminalhistorie.dk/ Familien skal altså fremgå i begge filer.

Jeg er med så langt, som at jeg sikkert skal bruge 'delt skærm'. Kan jeg på nogen mulig måde 'trække' familien fra den ene fil til den anden? Eller bliver jeg nødt til at oprette familien igen manuelt?


Åbn din fil kriminalhistorie, klik på delt skærm. Åbn din egen slægtsfil, når Legacy spørger.

Find nu 'overhovedet' i den familie, du ønsker at flytte til kriminalhistorie, og marker ham/hende.

Hvis det er en person, du allerede har i din kriminalhistoriefil, så skal du også trække ham/hende frem som primær person i Familievisningen.

Træk personen fra din egen slægtsfil over i personen i krimihistoriefilen og slip. Nu vises vinduet Kopier mellem filer. Vælg, hvilke personer, du ønsker kopieret til krimihistoriefilen ved at klikke på en af de viste muligheder. Følg instrukserne, som de kommer...

Hvis ikke personen allerede optræder i krimihistoriefilen, så trækker og slipper du bare oveni en tilfældig person i krimifilen. Vælg igen, hvor mange der skal kopieres med over ved at klikke på den relevante knap. Da de to personer ikke er ens, vil du ikke blive adviseret om fletning (så vidt jeg husker, men hvis det sker, skal du jo bare afvise, hvis ikke de to personer, er de samme).

Du har nu kopieret den ønskede person og hans familie m.m. fra din egen slægtsfil til kriminalhistoriefilen, hvor den kopierede familie enten er linket til slægt i krimifilen, eller ligger som en selvstændig familie i krimifilen.

Det kan du se med funktionen Træer, som du måske husker. Findes under fanen Vis. Husk altid at klikke på knappen Opdater for at få genoptalt familiegrupperne i filen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » søn 24-08-2014 12:02

Mange tak for begge jeres svar og undskyld min sene reaktion, men jeg har været indlagt på hospitalet, hvor jeg ikke havde min PC med.

Jeg vil nu gå i gang med AMHs svar, og se om jeg kan finde ud af det, og ellers vender jeg lige tilbage.
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » søn 24-08-2014 14:04

Øh... Det driller lidt, selvom det jo egentlig skulle være enkelt ud fra opskriften. Jeg har prøvet nogle gange og nu er status følgende:

Jeg har fået kopieret min hovedperson, hans forældre, hans kone Christence og deres børn. Det gik fint.

Nu vil jeg også kopiere hans kones forældre. Jeg trækker faderen Peder over til krimifilen, vælger at det bare skal være Peders familie, og Legacy kopierer tilsyneladende også og jeg ender med info om antal kopierede personer og kilder. Så langt så godt.

Herefter kommer jeg til et flettevindue. I vinduet får jeg valgmuligheden om at flette Christence med Peder. Det vil jeg på ingen måde, og trykker luk. Når jeg så har lukket vinduet, er der ingen kopiering sket.

Jeg håber, denne forklaring er forståelig?

Hvad gør jeg forkert?
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » søn 24-08-2014 15:03

Hej Hanne,

Jeg prøver lige et hurtigt svar fra hukommelsen, da jeg ikke lige kan teste her og nu, men så vidt jeg husker er der en knap, der hedder Gå videre til næste eller noget i den retning. Det er den, du skal klikke på og ikke Luk. Du kan også klikke på den lille knap med stop-skiltet yderst til højre i samme linje, så har du markeret, at de to viste ikke er dubletter, og så får du ikke vist den flette-kombination igen.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » søn 24-08-2014 15:05

Hej Anne Marie

Tak for hurtigt svar!
Jeg prøver det lige af, når naboen har været her til kaffe, og så vender jeg tilbage med resultatet.

Bedste hilsner Hanne
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit

Brugeravatar
Stegemüller
Indlæg: 273
Tilmeldt: man 21-08-2006 08:09
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlægaf Stegemüller » søn 24-08-2014 18:59

Hej igen Anne Marie

Efter adskillige forskellige forsøg med og uden fletning lykkedes det alt sammen til sidst. Mange tak for din hjælp.
Genalogiske hilsner
Hanne B. Stegemüller

Legacy 9 De Luxe version: 9.0.0.456 & Windows 11 Professionel 64-bit


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster