Mine indtastninger forsvinder

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Mine indtastninger forsvinder

Indlægaf Ole Bertelsen » tors 01-05-2014 13:22

Kan jeg mon få hjælp til denne fejl:
De sidste par gange, hvor jeg har indtastet nye personer, og efterfølgende har lukket Legacy (ver. 8.0) uden at lave backup er der sket følgende: programmet åbner, men beder mig om at finde den relevante fil. Når det er sket ser jeg, at de foregående indtastninger er forsvundet! Hvad gør jeg forkert?
mvh
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » tors 01-05-2014 22:45

Du har formentlig flere filer, som du indtaster i! Du skal sikre dig via Windows stifinder, at dine filer ligger i mappen C:\Dokumenter\Legacy Family Tree\Data.

Dernæst er det en god ide at indstille Legacy til at automatisk at åbne sidst brugte fil hver gang, du åbner legacy.

Det gør du under Valg > Tilpas > 1. Generelle indstillinger > 1.2 Hvilken fil skal åbnes ved start?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » fre 02-05-2014 11:33

Kære Anne Marie.
Det største problem er ikke, at programmet ikke åbner den fil, som jeg arbejder med. Det kan jeg klare manuelt, selv om det er mærkeligt, at programmet pludselig ændrer åbningsmønster. Og jeg har faktisk bedt programmet om at åbne på sidst åbne placering - hvilket nu ikke sker længere.
Det helt store problem er, at de indtastninger, som jeg foretager er VÆK, når jeg dagen efter vil arbejde videre! Programmet opfører sig helt anderledes end tilforn.
Håber virkelig på hjælp.
mvh
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » fre 02-05-2014 12:44

Hvor på din PC ligger dine Legacy-filer? Og hvilken udgave af Legacy 8 har du?
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » man 05-05-2014 09:52

Hej Anne Marie.
Jeg arbejder med Legacy ver. 8.0 - de luxe.
Og jeg har nu - på din opfordring - flyttet den fil, som jeg arbejder med - til mappen Legacy Family Tree. Måske er det grunden til, at der de sidste 2-3 gange, ikke har været noget problem, når jeg genåbner programmet efter dagens indtastning. Nu gemmes på nydeligste vis alt hvad jeg har tastet ind. Så tak for dit råd. MEN: hvorfor var der da ikke tidligere, da jeg havde filerne liggende et andet sted, problemer? Først efter måneders arbejde dukkede de pludselig op.
Det behøver jeg selvfølgelig ikke besvære min belastede hjerne med, nu da det tilsyneladende fungerer. Men ét problem er der endnu: mediefilerne er ikke fulgt med efter problemets 'løsning'. Ingen billeder dukker nu op, hvilket jeg også gøres opmærksom på, når jeg laver en back-up. Har du en enkel måde at løse dét problem på?
Venlig hilsen
Ole Bertelsen

Ole Bertelsen
Indlæg: 26
Tilmeldt: tors 13-03-2014 11:55
Kontakt:

Indlægaf Ole Bertelsen » man 05-05-2014 09:56

Hej igen.
Lige en tilføjelse: min version af Legacy er 8.0.0.414
Ole Bertelsen

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlægaf Anne Marie H » man 05-05-2014 10:05

Ligesom for data, skal billederne ligge i den rigtige mappe, hvis ikke data og billeder ligger placeret i de mapper, der er angivet i Valg > Tilpas > Filplaceringer, så ved Legacy ikke, hvor det skal finde billederne...

Se her viewtopic.php?t=2659
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster