Hvordan håndterer jeg hjemmedøbte børn

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Niels Korsgaard Nyeboe
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:27
Geografisk sted: DK - 8260 Viby j
Kontakt:

Hvordan håndterer jeg hjemmedøbte børn

Indlægaf Niels Korsgaard Nyeboe » tirs 25-03-2014 16:17

Kan jeg ændre teksten i familiefilen fra døbt til hjemmedøbt således at det kun vedrører dette barn.
Skriver jeg hjemmedøbt, hvor kirkens navn skal stå kommer der i udskrifter et "i" foran hjemmedøbt. - kan dette "i" slettes.
Eller kan jeg gøre noget helt andet, så det bliver flot på hjemmesiden og i udskrifter
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5151
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Hvordan håndterer jeg hjemmedøbte børn

Indlægaf Anne Marie H » tirs 25-03-2014 17:21

Niels Korsgaard Nyeboe skrev:Kan jeg ændre teksten i familiefilen fra døbt til hjemmedøbt således at det kun vedrører dette barn.
Skriver jeg hjemmedøbt, hvor kirkens navn skal stå kommer der i udskrifter et "i" foran hjemmedøbt. - kan dette "i" slettes.
Eller kan jeg gøre noget helt andet, så det bliver flot på hjemmesiden og i udskrifter
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe


Du kan ikke fjerne 'i', men du kan ændre det til andre præfiks, f.eks. på, ved, over, under osv... Men hjemmedøbt er jo blot en uddybende bemærkning. Barnet er jo døbt i det sogn, hvor hjemmet ligger. Du bør så skrive hjemmets adresse under Dåbsadresse ved at klikke på '+' efter stedfeltet, alternativt skrive Hjemmedøbt under Dåbsnotater.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

boejesen
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør 19-09-2009 20:00
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Indlægaf boejesen » tirs 25-03-2014 18:48

Jeg anfører altid dåbsstedet som sogn, herred, amt. Hvis man f.eks indsender en gedkom-fil til DIS-TRÆF, er det nødvendig med denne angivelse for at systemet vil kunne sammenligne data med data som andre har sendt ind.

Dåbsdato= datoen for hjemmedåben.

I notat feltet skriver jeg så, at barnet er hjemmedøbt og hvornår fremførelsen i kirken har fundet sted. Samt hvad jeg ellers mener er relevant.

Brugeravatar
Niels Korsgaard Nyeboe
Indlæg: 220
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:27
Geografisk sted: DK - 8260 Viby j
Kontakt:

Indlægaf Niels Korsgaard Nyeboe » ons 26-03-2014 10:46

boejesen skrev:Jeg anfører altid dåbsstedet som sogn, herred, amt. Hvis man f.eks indsender en gedkom-fil til DIS-TRÆF, er det nødvendig med denne angivelse for at systemet vil kunne sammenligne data med data som andre har sendt ind.

Dåbsdato= datoen for hjemmedåben.

I notat feltet skriver jeg så, at barnet er hjemmedøbt og hvornår fremførelsen i kirken har fundet sted. Samt hvad jeg ellers mener er relevant.


Kære venner
Tak for svarene
Venlig hilsen
Niels

Brugeravatar
John Steffensen
Indlæg: 271
Tilmeldt: ons 25-03-2009 13:55
Geografisk sted: 6780 Skærbæk
Kontakt:

Indlægaf John Steffensen » ons 20-08-2014 09:55

Der er jo også en begivenhed, der hedder Hjemmedåb.
Venlig hilsen, John
John Lund Steffensen

Legacy de Luxe 9.0.0.443, Windows 10


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster