Problem: Navne/Alternative navne?

Få hjælp til indtastning og registrering af dine data.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

lindkær
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 22-05-2005 23:04
Kontakt:

Problem: Navne/Alternative navne?

Indlægaf lindkær » søn 23-02-2014 22:52

Jeg har ved en fejl – jeg ved ikke hvordan – fået Legacy til at oprette ”alternative navne” lig med personernes virkelige navne.
Det betyder, at der - f.eks ved oprettelse af en slægtsbog via ”Legacy” - ved alle personer - f.eks. ”Jens Jensen ” - oplyses, at ”Et andet navn for Jens var Jens Jensen” :( .
Jeg har søgt på mange muligheder for generelt at rette den irriterende fejl, for det er næsten uoverskueligt at skulle rette flere tusinde gange!
Kan nogen i forum hjælpe?
På forhånd tak! :)
M.v.h.
Lindkær
(8.0.0.549, Deluxe)

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5155
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Problem: Navne/Alternative navne?

Indlægaf Anne Marie H » man 24-02-2014 00:16

lindkær skrev:Jeg har ved en fejl – jeg ved ikke hvordan – fået Legacy til at oprette ”alternative navne” lig med personernes virkelige navne.
Det betyder, at der - f.eks ved oprettelse af en slægtsbog via ”Legacy” - ved alle personer - f.eks. ”Jens Jensen ” - oplyses, at ”Et andet navn for Jens var Jens Jensen” :( .
Jeg har søgt på mange muligheder for generelt at rette den irriterende fejl, for det er næsten uoverskueligt at skulle rette flere tusinde gange!
Kan nogen i forum hjælpe?
På forhånd tak! :)


Legacy opretter ikke alternative navne, det gør du :wink:

Jeg vil tro, at det er noget, der kan være sket i forbindelse med import af en gedcom-fil (måske fra dit tidligere program). Umiddelbart har jeg ikke anden løsning end den du selv beskriver, nemlig slet fra en ende af...

Ellers kan du jo lade være med at medtage Alternative navne i dine udskrifter. Der er mulighed for at fravælge dem i rapporterne.

Lige en lille service-meddelelse: Er det en fejl, at du skriver, at du har Legacy 7.0.0.55? Forhåbentlig har du da opdateret programmet løbende! Hvis ikke, så vil jeg stærkt anbefale, at du får det gjort. Seneste udgave af Legacy 7 hedder Legacy 7.5.0.278

Klik på Legacy Startside, der finder du et link, du kan opdatere fra.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

lindkær
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 22-05-2005 23:04
Kontakt:

Re: Problem: Navne/Alternative navne?

Indlægaf lindkær » man 24-02-2014 21:55

Hej Anne Marie!
Jeg havde et PC-nedbrud for nogen tid siden, så måske er fejlen opstået ved min genoprettelse, men jeg forstår stadig ikke hvordan. Så jeg må slette ”altertnativerne” lidt efter lidt – hen ad vejen, pyh-ha :(
Jo, jeg har opdateret til seneste 7,5 version. Jeg retter det.
Mange tak for din hjælp :)
M.v.h.

Lindkær

(8.0.0.549, Deluxe)


Tilbage til "Indtastning og registrering af data"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster