Skrot den stationære PC, hvis du allerede har en bærbar!

Hvis du har et godt tip om brugen af Legacy, så læg det ind her.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5144
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Skrot den stationære PC, hvis du allerede har en bærbar!

Indlægaf Anne Marie H » tirs 02-08-2016 14:44

Jeg hører ofte, at Legacy-brugere har både stationær og bærbar PC, som de - ofte med stort besvær - flytter filer og billeder rundt imellem. Sådan havde jeg det også engang indtil en eller anden gav mig en lys ide :idea:

De bærbare PC'er har nu mindst ligeså meget 'power' som de stationære, så hvorfor fortsætte med bøvlet med to PC'er :?:

Jeg har derfor omdannet min bærbare PC til en stationær, når jeg sidder derhjemme på kontoret. Fra den stationære har jeg kun beholdt den dejlige store skærm, musen og tastaturet. Dem har jeg tilsluttet til den bærbare via USB, og den er nu omdannet til en stationær PC, som på et øjeblik (den tid, det tager at trække stikkene ud igen) igen bliver til en bærbar PC :D

Med denne løsning har du altid alle dine filer på din PC, uanset om du er ude eller hjemme. Du har ikke behov for at have samme programmer downloadet flere steder, du har ikke brug for at holde filer ajour på flere PC'er med den risiko for fejl, det giver. Jeg har nu brugt ovenstående løsning i flere år uden problemer, tværtimod, så jeg kan kun anbefale den løsning :D

Se vedlagte billede af min opstilling.
Vedhæftede filer
to-skaerme.jpg
(331.34 KiB) Downloadet 49 gange
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)

Birthe Clausen
Indlæg: 21
Tilmeldt: tirs 20-09-2016 22:06
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

Re: Skrot den stationære PC, hvis du allerede har en bærbar!

Indlægaf Birthe Clausen » tirs 20-09-2016 22:20

Jeg bruger Edge-browseren med delt skærm:
Jeg starter med at åbne kirkebøgerne. I øverste højre hjørne vælger jeg "Nyt vindue", og så fylder kirkebøgerne venstre halvdel af skærmen. I højre halvdel af skærmen lukker jeg den nyhedsside, der fremkommer, så skærmen er blank (kun i højre side). Så åbner jeg Legacy, der lægger sig i højre halvdel, og så er jeg klar. I venstre side er det nemt at åbne yderligere sider, f.eks. folketællinger, stednavnebase, kalender etc. Det er papirbesparende og dejligt at arbejde med. Jeg har en stor skærm.

M.v.h. Birthe Clausen


Tilbage til "Tips og tricks"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster