Opdatering kan ikke gennemføres

Få hjælp til download og installation af Legacy.

Redaktører: Testere, Oversættergruppe

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Jørgen Frøslund » søn 12-03-2023 17:02

Jeg kommer frem til, hvor program begynder at downloade, men ret hurtig
melder programmet tilbage, "kunne ikke hente DLL filen c.\windows\user32DLL modul blev ikke fundet"

Jeg er på bar bund - hvad skal jeg gøre?

Mvh
Jørgen Frøslund
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf baertel » søn 12-03-2023 17:23

Har du kontrolleret om den omtalte DLL rent faktisk findes i C:\windows ?
Ellers har jeg en metode til at reparere det.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Jørgen Frøslund » man 13-03-2023 10:45

Hej Baertel

Jeg er ikke nogen ørn til edb, men jeg kan ikke finde den omtalte fil på min computer. Hvad er det, du kan hjælpe med?

Venlig hilsen
Jørgen
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf baertel » man 13-03-2023 11:18

Der findes en måde at reparere systemet på som er meget enkel.

Luk alle programmer. Højreklik på Start, vælg Terminal. I det åbne vindue skriver du fsc /scannow og tryk Enter.

Så starter windows et scan af systemfilerne og reparerer eller erstatter ødelagte eller manglende filer.
Du vil få en rapport på skærmen der fortæller om noget har været galt, samt en henvisning til en log der fortæller mere i detaljer hvad der er foregået. Du behøver kun at aflæse resultatet i vinduet. - Luk og genstart computeren.
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Jørgen Frøslund
Indlæg: 103
Tilmeldt: lør 29-10-2005 16:38
Geografisk sted: Hobro
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Jørgen Frøslund » tirs 14-03-2023 16:27

Hej Baertel

Tak, men jeg er ikke kommet længere. Når jeg højreklikker på start, får jeg Classic Start Menu:
Windows Stifinder
Åben
Åben Mappen alle brugere
Indstillinger
Hjælp
Afslut.

Men intet spor af "Terminal", som du siger, jeg skal vælge og skrive i et åbent vindue.

Kan jeg stadig bruge denne opskrift?

Venlig hilsen
Jørgen
Med venlig hilsen
Jørgen Frøslund
9500 Hobro

Legacy 9 Deluxe ver. 9.0.0.393 og Windows 10

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf baertel » ons 15-03-2023 11:53

Jørgen Frøslund skrev:Hej Baertel

Tak, men jeg er ikke kommet længere. Når jeg højreklikker på start, får jeg Classic Start Menu:
Windows Stifinder
Åben
Åben Mappen alle brugere
Indstillinger
Hjælp
Afslut.

Men intet spor af "Terminal", som du siger, jeg skal vælge og skrive i et åbent vindue.

Kan jeg stadig bruge denne opskrift?

Venlig hilsen
Jørgen


Ja, det er i Windows 11 det hedder sådan.
Jeg husker ikke hvad de hedder i tidligere versioner.

I stedet søgte jeg på cmd - så foreslår den Kommandopromt - det er det samme. Prøv om du kan finde den.

Der kommer snart en ny opdatering der retter fejlen, så hvis det ikke lykkes, så prøv at have lidt tålmodighed.

Fejlen skyldes vist at filen ikke ligger i C:\Windows men i C:\Windows\System32, (så kan den modige og utålmodige jo forsøge at kopiere filen derfra til C:\windows)
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 123
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Huguenotten » ons 15-03-2023 13:18

Endelig et svar der kunne bruges til noget........vovede pelsen og kopierede DLL32 filen til Windows, standsede Norton og opdaterede Legacy med succes.......tak for hjælpen.....det var jo egentlig meget nemt :D
Venlig hilsen
Hans Henrik

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 123
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Huguenotten » tors 16-03-2023 12:58

Helt ærligt........endelig lykkedes det at opdatere til ver 431 med de fejl det nu indebar.........nu kom der så en ny ver 433 som måske skulle løse nogle af de fejl og mangler der var ved ver 431........meeeen selv med slukket antivirus (Norton), ny kopi af DLL32 filen til windows mappen, så kunne installationen igen ikke finde dll 32 filen selvom den ligger korrekt i windowsmappen........opgiver snart det her cirkus :oops: :roll: :shock:
Venlig hilsen

Hans Henrik

baertel
Tester
Indlæg: 1222
Tilmeldt: søn 22-05-2005 12:56
Geografisk sted: 2670 Greve
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf baertel » tors 16-03-2023 13:23

Huguenotten skrev:Helt ærligt........endelig lykkedes det at opdatere til ver 431 med de fejl det nu indebar.........nu kom der så en ny ver 433 som måske skulle løse nogle af de fejl og mangler der var ved ver 431........meeeen selv med slukket antivirus (Norton), ny kopi af DLL32 filen til windows mappen, så kunne installationen igen ikke finde dll 32 filen selvom den ligger korrekt i windowsmappen........opgiver snart det her cirkus :oops: :roll: :shock:


Nu har du vel ikke flyttet filen i stedet for at kopiere den?

Filen skal oprindeligt ikke ligge i C:\Windows men i C:\Windows\System32. At kopiere filen til en ny placering var bare en midlertidig løsning.
Den ny version leder nu efter filen på den rette placering, så hvis du har flyttet filen, må du flytte den tilbage til C:\Windows\System32
mvh
Leif Bærtelsen


Versioner: Betaer og GR deluxe ;-)
Windows 11, 64 bit

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 123
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Huguenotten » tors 16-03-2023 13:28

jeg har kopieret filen så den ligger begge steder.....og det gik fint med opdatering til ver 431
Venlig hilsen

Hans Henrik

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 123
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Huguenotten » tors 16-03-2023 13:32

Venlig hilsen

Hans Henrik

Brugeravatar
Huguenotten
Indlæg: 123
Tilmeldt: søn 05-01-2014 13:26
Geografisk sted: Ansager
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Huguenotten » tors 16-03-2023 14:12

NÅ......nu har jeg afinstalleret Norton selvom jeg betaler for deres bedste virusbeskyttelse......og ja.....det kan godt være at det er Norton og Legacy der er i konflikt med hinanden.......men jeg må jo så leve med en dårligere beskyttelse fremover hvis jeg vil bruge Legacy i seneste opdatering, og det vil jeg......så må jeg jo se om jeg kan overbevise Norton om at jeg skal have mine penge tilbage.....jeg tvivler.....

Men Legacy kører fint nu og er opdateret til seneste version uden problemer.. :roll: :D :lol:
Venlig hilsen

Hans Henrik

Brugeravatar
Anne Marie H
Teamleder
Indlæg: 5153
Tilmeldt: søn 22-05-2005 22:17
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Opdatering kan ikke gennemføres

Indlægaf Anne Marie H » tors 16-03-2023 16:18

Huguenotten skrev:NÅ......nu har jeg afinstalleret Norton selvom jeg betaler for deres bedste virusbeskyttelse......og ja.....det kan godt være at det er Norton og Legacy der er i konflikt med hinanden.......men jeg må jo så leve med en dårligere beskyttelse fremover hvis jeg vil bruge Legacy i seneste opdatering, og det vil jeg......så må jeg jo se om jeg kan overbevise Norton om at jeg skal have mine penge tilbage.....jeg tvivler.....

Men Legacy kører fint nu og er opdateret til seneste version uden problemer.. :roll: :D :lol:


Det er ikke altid det, man betaler for, der er det bedste 8) Brug Windows Defender, der kører uden at skabe ravage, jeg har brugt den i de sidste 4-5 år og har indtil videre ikke oplevet noget uregelmæssigt.
Venlig hilsen
Anne Marie Holck (Legacy Deluxe 9.0.0.456 + Windows 11)


Tilbage til "Download og installation"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster